نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۸
علی علیپور
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

علی علیپور مهاجم پیشین پرسپولیس و فعلی ماریتیمو به خبرورزشی گفت: پرسپولیس خانه اول و آخر من است و عاشقانه این تیم را دوست دارم اما درحال حاضر تحت قرارداد ماریتیمو هستم.

مهدی یکتا؛ در دربی ایرانی‌ها و در ادامه دیدارهای هفته هفدهم و پایانی نیم‌فصل اول لیگ برتر پرتغال، تیم پورتیموننزه که مثل دیگر مسابقات لیگ سید پیام نیازمند را در ترکیب نمی‌دید و روی نیمکت داشت، درحالی در استادیوم مونیسیپال دپورتیمائو در شرایطی مقابل ماریتیمو قرار گرفت که این تیم از علی علیپور در خط حمله‌اش بهره می‌برد. یاران نیازمند در دقیقه ۳۱ صاحب یک ضربه پنالتی شدند که شوت کارلینهوس به بیرون رفت و یک دقیقه بعد هم با وجود اینکه این بازیکن جبران کرد و موفق به گلزنی شد، اما بازبینی ویدیویی صحنه گل پورتیموننزه برابر ماریتیمو را مردود اعلام کرد! نیمه اول جنجالی این مسابقه که لحظات تلف شده زیادی داشت، همراه با گل بود و یاران علیپور در دقیقه ۷+۴۵ توانستند دروازه پورتیموتنزه را باز کنند و با برتری به رختکن بروند. علی علیپور در دقیقه ۶۱ از ترکیب ماریتیمو خارج شد که هفت دقیقه پس از این اتفاق پورتیموننزه توسط فابریسیو گل تساوی را به ثمر رساند، اما این نتیجه در دقیقه اول وقت‌های اضافه دوباره تغییر کرد و ماریتیمو توانست گل دوم را هم بزند. یاران علیپور با کسب پیروزی ۲ بر یک خانگی در این بازی ۲۰ امتیازی شدند و به رتبه نُهم جدول لیگ برتر پرتغال صعود کردند و پورتیموننزه هم با ۲۴ امتیاز در جایگاه ششم ایستاد. در همین ارتباط گپ و گفتی با علی علیپور داشتیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

تبریک می‌گوییم، دربی ایرانی‌ها را بردید؟

خیلی بازی جاندار و خوبی بود. ما برای تک تک لحظات این مسابقه برنامه داشتیم و خدا را شکر به برتری هم رسیدیم. این پیروزی خیلی شیرین بود.

عملکرد خودت چه طور بود؟

خدا را شکر بد نبود. الان در تیم فیکس شدم و دراین دیدار در ترکیب اصلی قرار گرفتم. یک شوت خوب زدم که با بدشانسی از کنار دروازه به بیرون رفت و دو موقعیت هم خودم ساختم که متأسفانه همبازیانم نتوانستند استفاده کنند. با این وجود با توجه به اینکه مسابقه خارج ازخانه برگزار می‌شد پیروزی درآن خیلی ارزشمند بود.

با پیام نیازمند صحبتی نداشتی؟

قبل از بازی حدود دو، سه دقیقه ای با هم گپ زدیم. پیام گلر با شخصیت و خوبی است. بعد از بازی همدیگر را ندیدیم اما پیام صوتی فرستادم و...

مدتی می‌شود که شایعات مربوط به پرسپولیسی شدن پیام نیازمند شنیده می‌شود. در این رابطه صحبتی نداشتید؟

نه، قبل از بازی بود و اصلا فرصتی برای این صحبت‌ها نبود. صرفا درحد سلام، احوالپرسی و به قول معروف چاق سلامتی وقت داشتیم.

سرمربی ماریتیمو از تو راضی بود؟

بله، به هرحال یک ضربه زدم و دو، سه موقعیت هم ساختم. بیشتر باید دوندگی و فضاسازی می‌کردم که همین کار را کردم.

به نظر می‌رسد با سرمربی جدید راحت تر از گذشته در ماریتیمو کار می‌کنی؟

آقای واسکو سیابرا مربی فوق العاده ای است. از زمانی که او به ماریتیمو آمده ما ۶ بازی انجام دادیم. ۳ مسابقه داخل خانه که هر سه را بردیم. ۳ مسابقه هم خارج از خانه بوده که یک برد، یک مساوی و فقط یک باخت را متحمل شدیم. ۴ برد و یک مساوی در ۶ بازی آمار خوبی است.

ویژگی‌های سیابرا چیست؟

یک مربی فنی، با دانش، دارای نظم و دیسیپلین و به شدت رفیق با بازیکنان که هرکسی از کار کردن با او لذت می‌برد. خیلی روی کارهای تاکتیکی و نظم تیمی‌حساس است و تأکید می‌کند همواره با تمرکز روی تاکتیک تیمی‌کارکنیم.

راستی از مهدی طارمی خبر داری؟ مهدی طارمی روی تکل خشن مدافع میزبان تا آستانه یک مصدومیت شدید نیز پیش رفت. در میانه‌های زمین تیم استوریل پرایا، پورتو در حال تدارک یک موقعیت برای رسیدن به گل تساوی بود. پاس دیاس به مهدی طارمی رسید و برناردو ویتال مدافع جوان میزبان با یک تکل خشن، روی پای طارمی رفت.

تماسی با هم نداشتیم اما تکل شدید بازیکن حریف روی پای مهدی طارمی می‌توانست باعث مصدومیت دوست خوبم شود ولی خوشبختانه این موضوع به خیر گذشت. مهدی هم تا پایان به بازی ادامه داد. راستی از عیسی آل کثیر چه خبر؟ رباط صلیبی پاره کرده است؟

بله همین طور است و او لیگ بیست و یکم را از دست داد.

پسر خوبی است؛ وقتی شنیدم ممکن است رباط صلیبی پاره کرده باشد خیلی ناراحت شدم. انشالله که عیسی با قدرت تر از قبل و هرچه زودتر برگردد. واقعا این مصدومیت سنگین ناراحت کننده است.

مقصران حذف پرسپولیس یک عذرخواهی ساده هم نکردند!/ مصدومیت آل کثیر بدترین خبری بود که شنیدم/ قهرمانی نیم فصل گارانتی قهرمانی پایان فصل نیست

قبل از مصدومیت شدید عیسی آل کثیر و حالا بعد از این حادثه اسم تو به عنوان یکی از گزینه‌های بازگشت به پرسپولیس به گوش می‌رسد. نظری نداری؟

پرسپولیس خانه اول و آخر من است و عاشقانه این تیم را دوست دارم اما درحال حاضر تحت قرارداد ماریتیمو هستم. حتما بنویسید من هرچه دارم مدیون پرسپولیس است. همین لژیونر شدن، بازی در اروپا و اینکه مردم علی علیپور را شناختند به خاطر پرسپولیس بوده است. با این وجود من با اهدافی بلند به لیگ پرتغال آمدم و به عنوان یک بازیکن حرفه ای فعلا باید روی کار خودم تمرکز کنم. البته کتمان نمی‌کنم دلم برای هواداران پرسپولیس تنگ شده است. وقتی شنیدم پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است عمیقا ناراحت شدم.

به نظر تو مقصر اصلی این ماجرا چه کسی یا کسانی هستند؟

جالب تر این است که مقصران حذف پرسپولیس ازآسیا حتی به خودشان زحمت یک عذرخواهی ساده هم ندادند!

وریا غفوری هم همین حرف را زده است؟

بله، با ببخشید کار درست نمی‌شود اما حداقل یک مقدار زخم این اتفاق تلخ ترمیم خواهد شد. من یک سئوال از شما به عنوان رسانه دارم.

بفرمایید؟

الان حذف پرسپولیس و همین طور استقلال محرز شده است. درست است؟

بله!

خُب از همین حالا دوستان یک سال فرصت دارند که برای لیگ سال بعد قهرمانان آسیا نواقص موجود و مشکلات را برطرف کنند. آیا مدیران، مسئولان و وزارت ورزش و... از الان به این فکر افتاده‌اند یا باز هم می‌خواهند لحظه آخر دنبال رفع این مشکل باشند؟ بعید می‌دانم دوستان حتی به چنین چیزی فکر هم کرده باشند. اغلب مدیران ما شب امتحانی هستند! می‌ایستند و سال بعد دوباره عجولانه و شتابزده مدارکی ارسال می‌کنند که باز هم کنفدراسیون فوتبال آسیا را قانع نمی‌کند.

پرسپولیس آخرین بازی خود را برابر پدیده مشهد مساوی کرد تا فرصت صدرنشینی و حتی قهرمانی نیم فصل را تقریبا ازدست بدهد. با این وضعیت فکر می‌کنی این تیم بتواند ششمین قهرمانی متوالی خود را جشن بگیرد؟

چرا که نه؟ قهرمانی نیم فصل گارنتی قهرمانی پایان فصل نیست. این مسئله نباید و می‌دانم نمی‌تواند پرسپولیسی‌ها را تحت فشار بگذارد. بازی با پدیده هم یک بازی خاص بود که باید در همان نیمه اول با اختلاف ۳ گل به سود پرسپولیس به پایان می‌رسید اما بدشانسی و از دست دادن موقعیت‌ها این اجازه را نداد. شک نکنید پرسپولیس در نیم فصل دوم با قدرت و نمایشی بهتر باز هم قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

در پایان می‌خواهیم در خصوص تیم ملی بپرسیم. مهدی طارمی دوست‌صمیمی‌ات هم دوباره دعوت شد و...

خبر خوشی بود. تیم ملی قله است و همه ما بازیکنان و مردم به وجود آن افتخار می‌کنیم. تیم ملی با آقای اسکوچیچ نتایج خوبی گرفته یا بهتر بگویم بهترین نتایج را گرفته است. امیدوارم با پیروزی مقابل عراق خیلی زود صعودمان به جام جهانی قطر را قطعی کنیم.

خودت چقدر امیدواری به تیم ملی دعوت شوی؟

هر روز بیشتر از دیروز برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنم و امیدوارم بتوانم نظر مثبت آقای اسکوچیچ را جلب کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • 1 IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    2مهر1400: صدری- پرداخت پول بازیکنان در اولویت است ===11مهر1400 رسانه های داخلی: نپرداختن پول کالدرون برای پرسپلیس گران تمام میشود === 21مهر1400 در صداوسما علنا اعلام میشود 28 میلیارد وزارت ورزش از طریق فدراسیون به پرسپولیس داده تا طلب کالدرون را پرداخت کند ====26آبان1400- پرداخت 22میلیارد از صندوق کارآفرینی امید به پرسپولیس برای طلب کالدرون!!!!!! حضرات مشکلتون نبود پول نبوده مشکلتون جیبهای گشاد باند دلالی است
    • کوهمره_جروق IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      به پای سرکار خشت لو و دالتون ها نمیرسه.پدر اختلاس
  • گلات666666 GB ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    علی جون کاش بودی ببینی یحیی چه بلایی سرتیم برانکو آورده تیممون اینقدر ترسو بازی میکنه که انگار لیگ محلاته بهترینای لیگو گرفتیم گذاشتیم رو نیمکت ازشون استفاده نمیکنیمبازیکنا دیگه از ترس خراب شدن دوران فوتبالیشون نمیان پرسپولیس بعد مجیدی با چهارتا بچه صدر جدول بدونوباخت
  • گلات666666 GB ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    علی جون کاش بودی ببینی یحیی چه بلایی سرتیم برانکو آورده تیممون اینقدر ترسو بازی میکنه که انگار لیگ محلاته بهترینای لیگو گرفتیم گذاشتیم رو نیمکت ازشون استفاده نمیکنیمبازیکنا دیگه از ترس خراب شدن دوران فوتبالیشون نمیان پرسپولیس بعد مجیدی با چهارتا بچه صدر جدول بدونوباخت
  • کوهمره_جروق IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    علی پور و منشا بهترین زوج یادش به خیر
  • رحیم رشیدی .جنوب ایران خوزستان IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    مگه امسال تو اسیا حدف نشدیم دیگه بازیکن خارجی واسه چی میخای بخرید پولشون بده بدهی باشگاه بده تا سال اینده هم پنجره بسته نشه بریدبازیکن ۲۳ساله بگیرید روشون کار کنیدتا ۲سال دیگه کل تیم جون کنید برنامه برا فصل بعد باشه اینطور هم بدهی خارجی داخلی پرداخت میکنیدهم یه تیم جوان برا چند سال ساختید از برانکو یادبگیرید یه تیم ساخت برا ۵دوره لیگ باهاش قهرمان شدیم
  • پرسپولیس IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    پرسپولیس نباید بازیکنان خوبش رو از دست میداد. که بعد تو جدول وبازیهاش همش بناله که خط مهاجم ما کارایی نداره. چرا عاقل کندکاری که باز آرد پشیمانی
  • عشقپولیس IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    ❤️❤️

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی