نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پیش‌بازی منچسترسیتی - چلسی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لیگ برتر انگلیس با نبرد بزرگ منچسترسیتی و چلسی، تیم‌های اول و دوم جدول از سر گرفته خواهد شد.

پس از ۲ هفته رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با نبرد مهم تیم‌های اول و دوم جدول یعنی منچسترسیتی و چلسی از سر گرفته خواهد شد. این دو تیم امروز از ساعت ۱۶ در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم خواهند رفت.

منچسترسیتی؛ بهترین فرصت

سیتیزن‌ها باز هم از دست رقبا در رفتند. فاصله ۱۰ امتیازی با چلسی و ۱۱ امتیازی با لیورپول حاشیه امنی برای تیم پپ گواردیولا ایجاد کرده. حالا خیال منچسترسیتی راحت است، اما از قهرمانی مطمئن نیست، چرا که راه طولانی‌ای تا پایان فصل باقی مانده. سیتی از اکتبر که مقابل کریستال‌پالاس شکست خورد، ۱۱ بازی متوالی را برد و این نقطه عطفی در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ برای‌شان بوده. حالا گواردیولا می‌داند اگر چلسی را در اتحاد ببرند، خیالش در دیدارهای آتی راحت‌تر خواهد بود و حتی وقتی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا از سر گرفته شود، می‌تواند به برخی ستاره‌هایش استراحت بیشتری بدهد. این بهترین فرصت برای بیشتر کردن فاصله با رقبا است.

چلسی؛ کورس را داغ کن

تیم توماس توخل همیشه کارهای غیرقابل پیش‌بینی کرده که مهم‌ترین آن‌ها بردن منچسترسیتی در فینال لیگ قهرمانان اروپای فصل گذشته بود. با این حال خودشان هم خودشان را زیاد غافلگیر کرده‌اند. در ۷ بازی اخیر، چلسی فقط ۲ برد داشته و همین باعث شده تا فاصله‌شان با صدر جدول به ۱۰ امتیاز افزایش پیدا کند. درست در روزهایی که سیتی می‌برد، آن‌ها نبردند و کورس قهرمانی سرد شد. حالا برد چلسی حتی شاید لیورپول را هم خوشحال کند. با کاهش فاصله به ۷ امتیاز امیدوار به جبران خواهند بود. یادتان باشد تیم توخل فصل قبل در اتحاد مقابل سیتیزن‌ها برنده میدان را ترک کرد.

آخرین جدال
سپتامبر ۲۰۲۱ در دیدار رفت فصل جاری لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی موفق شد چلسی را در استمفوردبریج با تنها گل ژسوس شکست دهد.

آمار بازی
۴۹) در ۴۹ نبرد لیگ برتری بین منچسترسیتی و چلسی، سیتیزن‌ها ۱۵ بازی را برده‌اند و آبی‌های لندن در ۲۷ دیدار برنده شده‌اند. ۷ بازی هم مساوی شده است.
۳) در ۳ دیدار آخر دو تیم همواره تیم مهمان برنده بوده است. منچسترسیتی ۲ مرتبه در استمفوردبریج و چلسی یک مرتبه در اتحاد میزبان‌شان را شکست داده‌اند.
۲) این دومین مرتبه در تاریخ است که پیش از دیدار منچسترسیتی و چلسی این دو تیم، تیم‌های اول و دوم جدول هستند. مرتبه قبلی ژانویه ۲۰۱۵ چلسی که صدرنشین بود مقابل منچسترسیتی با نتیجه ۱-۱ متوقف شد.
۳) بعد از شکست دادن لیورپول در جولای ۲۰۲۰ و چلسی در دیدار رفت این فصل، منچسترسیتی در پی این است که چهارمین تیم انگلیسی باشد که ۳ بازی متوالی را از قهرمانان اروپا می‌برد. ناتس‌کانتی (۱۹۸۲)، تاتنهام (۱۹۸۴) و اورتون (۱۹۸۵) پیش از سیتیزن‌ها چنین رکوردی زده بودند.
۱۰) حاشیه امنیت ۱۰ امتیازی منچسترسیتی با رقبا در پایان هفته ۲۱، چهارمین آمار خوب تا این هفته در تاریخ لیگ برتر است. لیورپول با اختلاف ۱۶ امتیازی در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بهترین تیم این لیست است. سیتی در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ در هفته ۲۱ فاصله ۱۴ امتیازی با تیم دوم جدول داشت.
۴) پپ گواردیولا و توماس توخل ۴ مرتبه به‌عنوان سرمربیان منچسترسیتی و چلسی به مصاف هم رفته‌اند که پپ برنده تنها یک بازی بوده و توخل ۳ بازی را برده.
۵۰) رحیم استرلینگ تابه‌حال در ورزشگاه اتحاد ۴۹ گل زده. او می‌تواند بعد از سرخیو آگوئرو که در مجموع ۱۰۶ گل در اتحاد زد، دومین بازیکن سیتی باشد که به مرز ۵۰ گل در ورزشگاه خانگی سیتی می‌رسد.
۴) کوین دبروینه مقابل تیم سابقش چلسی روی ۴ گل در ۴ بازی آخر نقش داشته. ستاره منچسترسیتی ۳ گل به چلسی زده و یک پاس‌گل هم ارسال کرده است.

مصدومان و محرومان
اولکساندر زینچنکو، فیل فودن، بنژامن مندی، جان استونز و ریاض محرز به دلایل مختلفی از جمله مصدومیت، حضور در جام ملت‌های آفریقا و زندان در این دیدار نمی‌توانند منچسترسیتی را همراهی کنند. بن چیلول، ریس جیمز و تروو شالوبا هم مصدومان چلسی هستند و ادوارد مندی هم به جام ملت‌های آفریقا رفته.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
ادرسون، واکر، دیاس، لاپورت، کانسلو، گوندوغان، رودری، دبروینه، ژسوس، استرلینگ و برناردو
چلسی: آریسابالاگا، کریستنسن، سیلوا، رودیگر، آسپیلیکوئتا، جورجینیو، کواچیچ، آلونسو، هاورتس، مانت و لوکاکو
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • دخی پرسپولیسی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    سیتی برندس🙂

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی