نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
۰ |
۵
ماجرای جوکوویچ و سیرک استرالیا ادامه دارد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باطل شدن دوباره ویزای جوکوویچ به معنی احتمال دیپورت او از استرالیا و از دست دادن اولین گرنداسلم سال است.

نواک جوکوویچ بار دیگر با احتمال دیپورت شدن از استرالیا مواجه شد چرا که بار دیگر ویزای او این باز از سوی وزیر مهاجرت استرالیا، الکس هاوک، باطل شد.

هاوک که به نظر می‌رسد قصد قدرتنمایی در این ماجرا را دارد و می‌خواهد ثابت کند که تصمیم گیرنده  اوست، با انتشار بیانیه‌ای این اقدام را گامی در جهت حفظ سلامت و نظم و منافع عمومی دانسته است.

بعد از اینکه دادگاه فدرال ملبورن تصمیم اولیه استرالیا مبنی بر لغو ویزای جوکوویچ را رد کرده بود، هاوک شخصا وارد ماجرا شد تا از اختیارات قانونی خود در این مورد استفاده و ویزای مرد شماره یک تنیس جهان را باطل کند. جوکوویچ بدون زدن واکسن کرونا و با دریافت معافیت پزشکی از سوی فدراسیون تنیس استرالیا و ایالت ویکتوریا، محل برگزاری تورنمنت اوپن استرالیا، ویزا دریافت کرد و وارد استرالیا شد. دلیل دریافت معافیت از سوی او این بود که او حدود یک ماه پیش به کرونا مبتلا شده بوده و در نتیجه بدنش نسبت به ویروس کووید-۱۹ مقاوم شده بود. اما مقامات مرزبانی و دولتی استرالیا مدارک جوکوویچ برای دریافت معافیت پزشکی را ناکافی دانستند و با رد کردن تصمیم فدراسیون تنیس این کشور، قهرمان تنیس جهان را در بدو ورود به خاک استرالیا از همان فرودگاه به قرنطینه در شرایط خاص بردند.

ستاره صربستانی که قهرمان ۹ دوره رقابتهای اوپن استرالیا و ۲۰ دوره گرند اسلم‌های تنیس جهان است و به دنبال رکوردشکنی در اولین گرند اسلم سال ۲۰۲۲ بود، روز پنجشنبه بعد از اینکه دادگاه فدرال به نفع او رای داد و ویزای او را معتبر دانست، در قرعه کشی اولیه رقابتهای استرالیا نیز نامش وجود داشت.

اما حالا وزیر مهاجرت استرالیا ماجرا را وارد فاز تازه ای کرده و با ابطال مجدد ویزای نوله، او را در آستانه  اخراج شدن از خاک استرالیا و در نتیجه حذف از مسابقات اوپن استرالیا قرار داده است. حالا جوکوویچ و تیم وکلای او یک مبارزه دیگر را در پیش دارند تا بتوانند تصمیم وزیر مهاجرت استرالیا را برگردانند. کار آنها در این مورد بسیار سخت است چرا که در این ماجرا اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا نیز موضع سفت و سختی اتخاذ کرده است.

هاوک در توضیح دلایل ابطال ویزای جوکوویچ اینطور توضیح داده: «برای اتخاذ این تصمیم من به دقت اطلاعات ارائه شده توسط وزارت کشور، فرماندهی مرزبانی و آقای جوکوویچ را بررسی کردم. دولت آقای موریسون به شدت به حفاظت از مرزهای استرالیا به ویژه در زمینه کووید ۱۹ متعهد است.»

این ماجرا تبدیل به یک رسوایی بزرگ برای استرالیا شده است. حالا ماجرا از ورزش تنیس فراتر رفته و ناهماهنگی میان مقامات دولتی و مسئولان فدراسیون تنیس این کشور، باعث شده اعتبار برگزارکننگان این رقابتها به شدت زیر سئوال برود و روند اداری دولتی در استرالیا نیز مورد انتقاد فراوانی قرار گیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی