نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
تأثیر شگفت‌انگیز مسی بردرآمدهای پاری‌سن‌ژرمن/ سود نجومی با نام لیونل
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لیونل مسی از زمان پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن هرچند در زمین چندان موفق نبوده اما خارج از زمین تأثیر فوق‌العاده خود را نشان داده است.

پنج ماه از پیوستن شوکه کننده لیونل مسی به پاری‌سن‌ژرمن گذشته است. در این مدت مسی ۶ گل و ۵ پاس گل را در ۱۶ بازی به نام خود ثبت کرده است. هواداران پاری‌سن‌ژرمن هنوز منتظر درخشش این فوق ستاره آرژانتینی در سطحی که همه از مسی می‌شناسند، هستند و از این نظر لئو نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

اما خارج از مستطیل سبز، باشگاه پاری‌سن‌ژرمن با حضور لیونل مسی از یک جاذبه تبلیغاتی فوق‌العاده بزرگ برخوردار شده است. حضور مسی باعث جذب هشت اسپانسر جدید و تمدید قرارداد اسپانسرهایی که قصد قطع همکاری با پی‌اس‌جی را داشتند شده است.

وضعیت مالی پاری‌سن‌ژرمن در این سال‌ها باثبات بوده چرا که آنها حمایت شیوخ قطری با پشت سر خود دارند اما با آمدن لیونل مسی می‌توان گفت که مدل اقتصادی این باشگاه پاریسی به ابعادی جدید رسیده است.

برنده هفت توپ طلا در ۳۴ سالگی همچنان یکی از سودآورترین بازیکنان فوتبال جهان به حساب می‌آید و یک عامل تبلیغاتی بسیار ارزشمند است. هزینه حدود ۹۰ میلیون دلاری که ستاره آرژانتینی برای هر فصل دارد تقریبا در برابر درآمدی که او ایجاد می‌کند ناچیز است.

مارک آرمسترانگ، مدیر بخش تبلیغات و اسپانسرشیپ پاری‌سن‌ژرمن از سال ۲۰۱۸ تاکنون گفت: «در سال ۲۰۲۱ افزایش درآمد ما خیلی چشمگیر بود، قطعا بیش از ۱۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰.»

از سال ۲۰۱۱ که شرکت سرمایه‌گذاری قطری پاری‌سن‌ژرمن را خرید، میانگین سود سالانه باشگاه از ۲۰ درصد بالاتر نرفته است. آرمسترانگ مدیر انگلیسی تبلیغات پی‌اس‌جی که سابقه فعالیت در بخش بازاریابی بین‌الملل لیگ بسکتبال آمریکا (NBA) را هم دارد می‌گوید خرید مسی بخشی از سیاست جذب طرفدار و اسپانسر برای پاری‌سن‌ژرمن بوده است: «مسی در کوپا آمریکا ثابت کرد که هنوز در اوج قرار دارد. در لیگ قهرمانان اروپا هم او عالی بازی کرد اما این تنها دلیل جذب او نبود. سیاست جذب ما در مورد دوناروما، حکیمی و ماندگار کردن امباپه هم همینطور بود.»

تیم فرانسوی هیچ وقت در این سال‌ها از نظر منابع مالی کمبودی نداشته است. آنها بیش از ۱٫۶ میلیارد دلار از زمان حضور قطری‌ها برای خرید بازیکن و مربی هزینه کرده‌اند. اما مدل اقتصادی این باشگاه کاملاً متحول شده است. آنها خیلی کمتر به حق پخش تلویزیونی وابسته هستند و بیشتر روی درآمدهای تبلیغاتی تمرکز دارند.

در سال ۲۰۲۰ این باشگاه ۲۷۰ میلیون دلار درآمد تبلیغاتی داشت که حدود ۵۴ درصد کل درآمد آن‌ها بود، به جز درآمد خرید و فروش بازیکن. در سال ۲۰۲۱ این درصد و درآمد قطعاً بالاتر خواهد رفت. از آگوست ۲۰۲۱ که مسی به این تیم آمده هشت اسپانسر جدید با آن قرارداد امضا کرده‌اند: دیور در زمینه مد، گوریاس در زمینه ارسال محصولات، اسمارت گود ثینگز و ولت اند بیگ کولا، در زمینه نوشیدنی، اسپورت واتر در زمینه آب.

متخصص بازاریابی ورزشی ونسان چادل در این زمینه می‌گوید: «این‌ها اسپانسرهای جذابی هستند که چندین میلیون دلار سود به باشگاه می‌آورند اما اسپانسرهای اصلی نیستند. اصلی‌ها نایکی-جوردن و آکور (هتل‌های زنجیره‌ای) هستند.»

تاثیر شگفت‌انگیز مسی بردرآمدهای پاری سن ژرمن / سود نجومی با نام لیونل

نایکی که تا سال ۲۰۳۲ پوشاک پاری‌سن‌ژرمن را تامین می‌کند (سالانه ۸۶ میلیون دلار) و آکور (۷۴ میلیون دلار) به باشگاه سود می‌رسانند.

چادل همچنین از این گفته که از زمان پیوستن مسی به پاری‌سن‌ژرمن ۱۵ میلیون فالوئر در شبکه‌های اجتماعی به دنبال‌کنندگان این باشگاه اضافه شده است که این خودش یک ارزش افزوده برای مذاکره با اسپانسرها به حساب می‌آید. از سوی دیگر فروش پیراهن‌های پاری‌سن‌ژرمن درسال ۲۰۲۱ از یک میلیون واحد بیشتر شده است، که از همه سال‌های قبل بیشتر بوده، حتی از سال ۲۰۱۷ که نیمار و امباپه همزمان به این تیم آمدند.

تخمین زده می‌شد که مسی درآمد سالانه پاری‌سن‌ژرمن را بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش دهد. هر پیراهن مسی حدود ۳۵ دلار سود به باشگاه می‌رساند و به همین دلیل است که این باشگاه یک شعبه جدید و بزرگ از فروشگاه‌های خود را در خیابان معروف شانزلیزه افتتاح کرده تا سرعت درآمدزایی خود در زمان حضور مسی را افزاش دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس FR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    فروشگاه آن در شانزلیزه قبل از مسی هم بود.
  • آندرس ❤️ IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    چه بیرون چه داخل زمین همه جا طرفدار داری❤️❤️

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی