اتلتیک‌بیلبائو – رئال‌مادرید؛ سوپرجامِ قهرمانان سوپرجام!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

امشب در جده عربستان‌سعوی، اتلتیک‌بیلبائو و رئال‌مادرید قهرمانان دو دوره گذشته سوپرجام اسپانیا برای جامی دیگر در این تورنمنت ۴ تیمی مبارزه خواهند کرد.

امشب از ساعت ۲۲ فینال سوپرجام اسپانیا در ورزشگاه پادشاه فهدعبدالله شهر جده عربستان‌سعودی برگزار خواهد شد. اتلتیک‌بیلبائو و رئال‌مادرید که قهرمانان ۲ دوره گذشته این تورنمنت ۴ تیمی هستند، برای جامی دیگر مصاف خواهند داد.

اتلتیک‌بیلبائو؛ شگفتی‌ساز عربستان

مثل این که مارسلینو راه و روش بازی کردن در سوپرجام اسپانیا را خوب بلد است. فصل قبل تنها چند روز پس از حضورش روی نیمکت اتلتیک‌بیلبائو با شکست رئال و بارسا تیمش را به قهرمانی سوپرجام رساند و حالا شانس دارد در این تورنمنت ۴ تیمی دبل کند. اگرچه شیرهای ایالت باسک در لالیگای این فصل عملکرد چندان خوبی نداشته‌اند و نیمی از بازی‌های‌شان را مساوی کرده‌اند تا در میانه جدول قرار بگیرند، ولی ظاهراً نتیجه گرفتن در سوپرجام چیزی نیست که به نتایج لالیگا و وضعیت فعلی تیم‌ها مربوط باشد. جالب است بدانید بیلیائو در ۱۲ بازی آخرش در لالیگا فقط ۲ بازی را برده و چندان هم وضعیت خوبی نداشته. با این حال انگیزه این تیم باسکی باعث شده در فینال سوپرجام و در پی قهرمانی باشند، حتی اگر آمار بگوید نتایج خوبی مقابل رئال‌مادرید نگرفته‌اند.

رئال‌مادرید؛ اولین جام کارلتو

اولین جام در دومین دوره حضور کارلو آنچلوتی در رئال‌مادرید؟ امشب در عربستان مشخص خواهد شد. رئالی‌ها در فصل جاری در مجموع عملکرد خوبی داشته‌اند، چرا که افت رقبایی مثل بارسلونا و اتلتیکومادرید هم علت دیگری بوده که ناکامی‌های مقطعی کهکشانی‌ها به چشم نیاید. کارلتو با وجود مشکلاتی که در روزهای شیوع مجدد کرونا داشته، توانسته تیمش را هرطور شده به پیش ببرد. در لالیگا با فاصله ۵ امتیازی صدرنشین هستند و در سوپرجام فینالیست شده‌اند. آنچلوتی همراه رئال به ۴ جام رسیده که جای قهرمانی سوپرجام در آن خالی است. به این ترتیب علاوه بر انگیزه تیمی، این سرمربی ایتالیایی انگیزه فردی هم دارد که عربستان را با خوشحالی و جام ترک کند. در نتیجه نمی‌توان گفت سوپرجام برای رئالی که بیشتر به فکر قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان است، جام مهمی نخواهد بود.

آخرین جدال
ماه دسامبر ۲۰۲۱ در لالیگای اسپانیا، رئال‌مادرید میزبانش اتلتیک‌بیلبائو را ۲-۱ برد. بنزما در دقایق ابتدایی آن بازی هردو گل تیمش را زد و سانست زننده تنها گل بیلبائو بود.

آمار بازی
۱۱) رئال‌مادرید با ۱۱ قهرمانی دومین تیم پرافتخار سوپرجام اسپانیا است. کهکشانی‌ها آخرین مرتبه ۲ سال پیش با شکست اتلتیکومادرید قهرمان سوپرجام شدند.
۳) اتلتیک‌بیلبائو سومین تیم پرافتخار سوپرجام اسپانیا و ۳ جام گرفته. این تیم باسکی فصل قبل با شکست بارسلونا در فینال قهرمان سوپرجام شد. بیلبائو تنها قهرمان سوپرجام به غیر از بارسلونا و رئال‌مادرید از سال ۲۰۰۷ به بعد است.
۱۵) در ۱۵ دیدار آخر بین بیلبائو و رئال، اتلتیک فقط یک بازی را برده که در نیمه‌نهایی سوپرجام فصل قبل بوده است. در ۱۴ دیدار دیگر رئالی‌ها ۱۰ برد داشته‌اند و ۴ بازی هم مساوی شده.
۳) اتلتیک‌بیلبائو ۳ بازی آخرش در سوپرجام اسپانیا که در دوره گذشت و این دوره بوده را برده است. این تیم موفق شده رئال‌مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید را شکست دهد.
۴) کریم بنزما با ۴ گل زده در سوپرجام بین بازیکنان حال حاضر در تیم‌های اسپانیایی بهترین گلزن است. لیونل مسی با ۱۴ گل زده بهترین گلزن تمامی دیدارهای سوپرجام به شمار می‌رود.

مصدومان و محرومان
اتلتیک‌بیلبائو بدون مصدوم یا محروم به فینال سوپرجام اسپانیا می‌آید. با وجود این که گفته می‌شد کریم بنزما، لوکا مودریچ و وینیسیوس جونیور در ال‌کلاسیکو مصدوم شده‌اند، ولی آن‌ها به فینال خواهند رسید. دنی کارواخال کرونایی رئال است و گرت بیل مثل همیشه تنها مصدوم تیم. ماریانو دیاس هم آسیب دیده و احتمالاً بازی نخواهد کرد. در آخرین لحظات خبر رسید که مارکو آسنسیو هم مصدوم شده و در فینال بازی نمی‌کند.

ترکیب احتمالی دو تیم
اتلتیک‌بیلبائو:
سیمون، مارکوس، آلوارس، مارتینس، بالنسیاگا، نیکو ویلیامز، گارسیا، ونسدور، مونیاین، سانست و اینیاکی ویلیامز
رئال‌مادرید: کورتوا، واسکس، آلابا، میلیتائو، مندی، مودریچ، کروس، کاسمیرو، رودریگو، وینیسیوس و بنزما
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی