استقلال بدون اصلی‌ترین ابزار قهرمان نیم‌فصل شد/ مدیران باشگاه چه فکری برای دور برگشت کرده‌اند؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استقلال در شرایطی به عنوان صدرنشینی دور رفت لیگ برتر دست پیدا کرد که در بدترین زمین تمرینی لیگ برتر تمرین می‌کرد.

یکی از معضلات اصلی تیم فوتبال استقلال در شروع رقابت‌های لیگ برتر نداشتن زمین تمرین برای برگزاری برنامه‌های بدنسازی، تاکتیکی و تکنیکی فرهاد مجیدی با بازیکنان این تیم بود.

اعضای تیم استقلال دوران بدنسازی فصل جاری را در تابستان در زمین چمن مجموعه ورزشی انقلاب استارت زدند و تقریباً هر روز برای انجام تمرین به آن مکان می‌رفتند. پس از جدایی احمد مددی و روی کار آمدن مدیرعامل جدید باشگاه استقلال صحبت‌هایی از بازگشت این تیم به کمپ زنده یاد ناصر حجازی و یا برگزاری تمرینات استقلال در زمین تمرینی ساصد در میدان‌نوبنیاد مطرح شد.

در ادامه با توجه به شرایط بد زمین چمن کمپ حجازی، مدیرعامل باشگاه در جلسه حضوری با مسئولان صنایع دفاع از آنها اجازه گرفت تمرینات استقلال به آن محل انتقال پیدا کند اما تنها برگزاری یک جلسه تمرین استقلال در آن مکان کافی بود تا مدیران این مجموعه نظامی قید همکاری با باشگاه استقلال را بزنند. تجمع تعداد اندکی از طرفداران استقلال برای دیدن ستاره‌های محبوب تیم‌شان و گرفتن عکس یادگاری باعث شد مدیرعامل باشگاه استقلال پس از شنیدن صحبتهای مدیران آن مجموعه سراغ زمین آرارات در شمالغرب تهران برود.

زمینی که البته شرایط چمن آن مطلوب نبود ولی در روزهایی که مسابقات شروع شده و استقلال درگیر رقابت‌ها بود چاره‌ای جز استفاده از این زمین برایش باقی نماند و مجیدی تمرینات استقلال را به این مکان تغییر داد.

با مرور مصاحبه‌های سرمربی جوان استقلال در طول ماه‌های گذشته (از بازی اول این تیم مقابل هوادار در تاریخ بیست و هشتم مهرماه تا همین هفته‌های اخیر) یک موضوع به طور مشترک لابه لای صحبت‌های فرهاد مجیدی به گوش رسیده و آن نداشتن زمین تمرین مناسب بود.

برگزاری نشست خبری پیش از بازی با فولاد در سالن اجتماعات مجموعه ورزشی آرارات یکی از اهداف فرهاد مجیدی برای مواجه شدن خبرنگاران با زمین نامساعد محل تمرین تیمش بود. انتشار تصاویر و گزارش‌ها از سوی نمایندگان اصحاب رسانه مشخص می‌کرد تیمی که در جدال صدرنشینی با سپاهان، پرسپولیس و گل گهر سیرجان قرار دارد، در چه وضعیتی تمرین می کند.

استقلال بدون اصلی‌ترین ابزار قهرمان نیم‌فصل شد/ مدیران باشگاه چه فکری برای دور برگشت کرده‌اند؟

نزدیک شدن به مراسم کریسمس و ایام سال نو، مشکلات استقلال را بیشتر هم کرد تا با توجه به استفاده مسئولان مجموعه ورزشی آرارات از زمین چمن برای برخی جشن‌های سالیانه ارامنه، اوضاع زمین تمرین استقلال از قبل هم بدتر شود.

با این وجود کادر فنی استقلال برای دوری از حواشی و حفظ آرامش تیم باز هم با همان شرایط تمرینات را ادامه داد تا در نهایت مسابقات نیم‌فصل اول پس از دیدار با نفت مسجد سلیمان با صدر نشینی و قهرمانی استقلال به پایان برسد.

پیش از این گفته می‌شد با گودبرداری، زه‌کشی و کاشت چمن در زمین کمپ حجازی این مجموعه تا اسفند ماه برای میزبانی از تمرینات استقلال آماده خواهد شد اما شنیده‌ها از باشگاه استقلال حاکی از آن است که به احتمال زیاد تاریخ بهره برداری از زمین کمپ حجازی به سال آینده موکول خواهد شد.

در چنین شرایطی استقلال در دور برگشت که شروع مسابقات در فصل‌های بهمن و اسفند خواهد بود قطعاً با مشکلات بیشتری نسبت به قبل مواجه خواهد شد. این در حالی است که استقلال برای حفظ جایگاهش در بالای جدول و رسیدن به عنوان قهرمانی بیش از هر چیز نیاز مبرم به در اختیار داشتن حداقل یک زمین تمرین مساعد برای اجرای تفکرات کادرفنی اش دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بهزاد ایمن IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    چیزی که جالبه این که پرسپولیس رها میگن همه شرایط رو واسه استقلال مهیا کردن وبه خودشون جو میدن که هان ما تو این شرایطم قهرمان میشیم طفل یا خودشون و به هر دری میزنن که دوباره قهرمان بشن حتی باکتمان حق و حقیقت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی