پیروزی سیاست بر ورزش؟/ پنجاه گلوله در سینه جوکوویچ
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ماجرای جنجالی جوکوویچ با اخراج او از خاک استرالیا به پایان رسید اما واکنش‌های زیادی را در پی خواهد داشت.

نواک جوکوویچ از خاک استرالیا خارج شد. این پایان یک ماجرای جنجالی در ورزش جهان بود. مرد شماره یک تنیس جهان بعد از باطل شدن ویزایش در اثر نزدن واکسن کرونا، مجبور ترک استرالیا شد.

ساعاتی بعد از اینکه دادگاه فدرال استرالیا تصمیم وزیر مهاجرت این کشور، الکس هاوک، را در مورد اخراج جوکوویچ از خاک کشور تایید کرد، این ستاره سرشناس ورزش جهان از فردودگاه تولامارین شهر ملبورن راهی صربستان شد و اولین تصاویر از او در این چند روز جنجالی منتشر شد.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که نیروهای مرزبانی استرالیا، این ستاره تنیس را اسکورت می‌کردند و تا پای هواپیما از کنار او دور نشدند. جوکوویچ البته ابتدا به دُبی میرود و سپس از آنجا به اروپا.

جووکوویچ چهارشنبه دو هفته قبل با انتشار تصویری خندان از خودش در فرودگاه صربستان خبر از پرواز به ملبورن و حضور در رقابت‌های گرند اسلم استرالیا داد. او هرگز پیش بینی نمی‌کرد که چه روزهای سخت و پرجنجالی پیش روی او خواهد بود. حالا او تاوان لجبازی بابت زدن واکسن کرونا را به بدترین شکل ممکن داده است و شاید این لجبازی برای او در تورنمنت‌های بعدی یعنی گرنداسم فرانسه، ویمبلدون و حتی آمریکا هم مشکل‌ساز شود.

فدراسیون جهانی تنیس این اتفاق را «عمیقاً ناراحت کننده» خواند و از درک مشکلاتی که در روزهای اخیر جوکوویچ متحمل شده و اینکه او تا چه حد مشتاق به رقابت در استرالیا و دفاع از عنوان قهرمانی‌اش بوده، حرف زد. اما فدراسیون تنیس صربستان واکنش تندتری داشت و نوشت: «سیرک به پایان رسید.» این فدراسیون در بیانیه خود نوشت: «این بار سیاست بر ورزش پیروز شد. جوکوویچ، قهرمان ۹ دوره مسابقات اوپن استرالیا از حق مسلم خود برای شرکت در این تورنمنت محروم شد در حالی که تمام مقررات و قوانین لازم که از سوی مقامات برگزارکننده مسابقات وضع شده بود را رعایت کرده بود.»

پدر جوکوویچ هم در اینستاگرام این اقدام دولت استرالیا را به ترور تشبیه کرد: «ترور بهترین ورزشکار جهان به پایان رسید. پنجاه گلوله در سینه نواک. او یک مرد واقعی است، در پاریس شما را می‌بینیم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • صابر IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    پیروزی سیاست یا حیله گری سیاست . جوکوویچ مقصر نیست. چگونه ویزا گرفت و گفتند بیا!! . مقصر یا حکومت استرالیاست که تحت فشار از مسئولیت در میره ویا همون افرادی که گفتند بیا. ویزات مشکلی نداره!! اگه با حکومت استرالیا ارتباطی نداشته باشند . جوکوویچ چرا عامدانه باید کار غیر قانونی انجام بده!! . فقط یک درصد فکرشو بکنید ایران. یک ورزشکار مشهور را رد کنه به هر دلیل. باز می گفتند پیروزی سیاست!!
  • حمید IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    استرالیا کاز قانونی را انجام داده جوکوویچ میتونست واکسن بزنه
  • محمدطاها IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    مرررسی_قانون..هیچ کس فراتر از قانون نیست، قانون برای همه یکسان است..دلیل موفقیت کشورهای پیشرفته همین است که نظم و قانون دارند مثل ایران نیست که قانون کشک است و افرادی که ژن خوب دارن به راحتی قانون رو دور می‌زنند..
  • فربد US ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    تنیس بازها باید تحریم کنند استرالیا رو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی