استقلال با یک تیم زیرک بازی دارد/ قهرمانی نیم فصل تمام شد، فراموشش کنید/ بدون امتیاز اهدایی هم صدر جدولیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: تیم پیکان قطعاً نسبت به بازی لیگ برتر با حواس جمع‌تر و آنالیز دقیق‌تر مقابل استقلال به میدان می‌آید که این کار را برای تیم مجیدی دشوار خواهد کرد.

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار پیش روی استقلال مقابل پیکان همچنین دلایل قهرمانی این تیم در نیم فصل اول اظهاراتی را مطرح کرد.

استقلال توانست با بیشترین امتیاز نسبت به دیگر رقبایش در صدر قرار بگیرد. دلیل اصلی این موضوع چه بود؟

مهمترین مسئله تعامل و هماهنگی بین مدیریت با کادر فنی است. این از همه مباحث دیگر اهمیت بیشتری داشت. اما در بحث فنی استقلال با توجه به بازی با ۳ دفاع، داشتن نفرات زیاد برای جایگزین کردن آنها مانند زمانی که وریا غفوری در ۷ بازی مصدوم بود ولی استقلال توانست از نفر جایگزینش به نحو احسن استفاده کند، به علاوه همبستگی و یکدستی بین نفرات، این موفقیت در نیم فصل اول به دست آمد.

نباختن استقلال در طول ۱۵ هفته چه دلیلی داشت؟

مهمترین دلیلش بازی با همان سه مدافع بود که شاخص‌ترین دلیل نباختن‌های استقلال است بعلاوه دفاع تیمی. امروزه سبک دفاع مانند گذشته نیست که یک تیم با ۴،۵ نفر دفاع کند بلکه دفاع از خط حمله شروع‌ می‌شود. استراتژی استقلال هم دفاع تیمی بود. از رودی ژستد در هجده قدم حریف دفاع میکرد تا آخرین نفر.

با این حساب به نظر شما استقلال مستحق این قهرمانی بود؟

با نگاهی به جدول می‌توان دریافت استقلال هم خوب گل زد هم کم گل خورد و هم نباخت. همه آمارها نشان می‌دهد استقلال حتی بدون دو امتیاز اهدایی از طرف کمیته انضباطی هم صدر جدول است. ولی دیگر باید نیم فصل اول را فراموش کنیم و به فکر امتیاز گرفتن در دور برگشت باشیم که کار سخت تر می‌شود. به ویژه از هفته بیستم به بعد که برخی تیم‌ها برای نیفتادن به شدت بسته‌تر بازی می‌کنند. تعدادی هم برای قهرمان شدن دنبال فوتبال بسته می‌روند.

بازی با پیکان، تیمی که شما سابق مدیرفنی اش بودید را چطور می‌بینید؟

جام حذفی مسابقاتی است که در آن حق اشتباه ندارید. یک اشتباه مساوی با حذف شماست. از طرفی موفقیت در این جام بسیار شیرین است چون با چند بازی به لیگ قهرمانان آسیا می‌رسید که امیدوارم مشکلات ما با AFC حل شود. اما خود ما هم وقتی فوتبال بازی می‌کردیم در جام‌حذفی طور دیگری به میدان می‌رفتیم. می‌آمدیم تا اول گل نخوریم و بعد گل بزنیم. چون در جام حذفی دیگر فرصتی برای جبران باخت نیست.

تیم پیکان را چطور می‌بینید؟

یک تیم باهوش و بسیار زیرک که نفراتش به ترتیب از خط عقب تا جلو سرعتی تر می‌شوند. شاید این تعریف بهتر باشد که پاشنه آشیل پیکان سرعت پایین خط دفاعی این تیم است. از طرفی استقلال می‌تواند روی ضربات ایستگاهی هم به این تیم گل بزند. می‌توان با استفاده از نفرات سرعتی مثل حسین زاده یا خاقانی بین مدافعان به گل رسید. روی ضربات هوایی هم می‌توان اثر گذار بود البته قطعا پیکان چون در لیگ از استقلال سه بار گل خورده می‌آید که نقاط ضعفش را هم بپوشاند و شاید عقب بنشیند تا خوب دفاع کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • وزرات ورزش کیسه و فدراسیون آبی IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    ادموند احتر و بهتاش فریبا همه عالم و سیزده تیم حتی پیشکسوتان کیسه میدونند زور کیسه تو زمین به گل گهر نرسید امتیاز کامل کمیته انضباطی جاودانی به کیسه هدیه داده بله اون دو امتیاز هدیه فدراسیون کسر بشه فاصله امتیاز یه امتیاز میشه نیم فصل جام نمیدن آخر فصل جام میدن امیدوارم کمیته استیناف سر عقل بیاید آبروی ریخت شده فدراسیون جمع کنه اون امتیاز هدیه کسر کنه البته بیشترین هدیه سهمیه پنالتی ها برای کیسه در نظر بگیرید پاکترین مقام کیسه سومی مرفاوی ایست
  • /// IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    آقای بهتاش فریبا قطعا از بهترین پیشکسوتان استقلال هستند و همیشه نکات مثبت و منفی تیم را بیان میکنند و به معنای واقعی کلمه دلسوز هستند،انشاالله که سلامت باشند.
  • رضازاپاتای پرسپولیسی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    البته باکمک داورچندتابازی باختروباپنالتی مساوی درآوردن براتون چندتابازی مساوی باپنالتی براتون برده درآوردن پس فقت امتیازاعتای نبودکمکهای داوروبقیه تیمهامثل سپاهان هم به این امتیازی که داریدکمک کرده ولی نیم فصل دوم ازاین خبرهانیست پس فقت امتیازاحدای نبوده بقیش یادت روده آقای فریباخودتوگول نزن واقعیت قبول کن اما ادامه نداره
  • 6 IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    البته با کمک معیشتی فعلا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی