درگیری‌های دیگو کاستا
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

دیگو کاستا مهاجم سابق چلسی و اتلتیکومادرید در حالی به تیم‌های لیگ برتری لینک شده که بعید است در انگلیس کسی از بازگشت او استقبال کند، چرا که با همه دعوا دارد!

دیگو کاستا مهاجم باتجربه پیشین چلسی و اتلتیکومادرید، قراردادش با اتلتیکو مینیرو را فسخ کرده و ممکن است باز هم به لیگ برتر انگلیس بازگردد.

این بازیکن برزیلی‌الاصل که در تیم ملی اسپانیا هم سابقه بازی دارد هرجا رفته هرج و مرج را هم همراه خودش برده. بعد از گمانه‌زنی در مورد بازگشت او به لیگ برتر این سؤال پیش می‌آید که «با آن‌همه جنجال آیا دیگو کاستا می‌تواند به انگلیس بازگردد؟»؛ جایی که با رفتارش در زمان حضور در چلسی خیلی‌ها را ناامید کرد.

نشریه «دیلی‌میل» عجیب‌ترین لحظاتی که کاستای ۳۳ ساله در دوران فوتبالش خلق کرده را مرور کرده است.
 

کاستا مقابل گرت بری

شاید عجیب‌ترین بعدازظهر فوتبالی کاستا در جریان شکست چلسی از اورتون در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی ۲۰۱۶ رخ داد، زمانی که این مهاجم به دلیل دو درگیری عجیب با گرت بری، هافبک تافی‌ها، از بازی اخراج شد. این دو بازیکن دشمنی خود را در نیمه اول آغاز کردند؛ کاستا اساساً روی پشت بری پریده بود و بعد طوری خودش را روی زمین انداخت و غلت زد که انگار خودش کسی‌ست که رویش خطا شده است. بازی‌های نمایشی و اعتراضات کاستا اولین کارت زرد را برایش به ارمغان آورد و داور بازی آقای مایکل اولیور برای اورتون ضربه ایستگاهی در نظر گرفت. در نیمه دوم روملو لوکاکو به اورتون گل زد و کاستا کارت قرمز گرفت. باز هم با بری درگیر شد و سعی کرد با سر به این هافبک ضربه بزند و بعد به نظر می‌رسید که می‌خواهد گردن بری را گاز بگیرد. کاستا رفت تا بری را در آغوش بگیرد اما این کارها نتوانست مانع گرفتن کارت زرد دومش بشود. مهاجم چلسی از بازی بیرون رفت و بری هم به خاطر خطایش به او پیوست و این اتفاق برای ستاره آبی‌ها خوشایند نبود.

چند سناریو از خشن‌ترین بازیکن تاریخ/ از درگیری با یک تیم تا تف‌اندازی و گاز گرفتن!/ تصاویر این حرکات زشت را ببینید

کاستا مقابل کل تیم لیورپول

لیورپولی‌ها هم سهم خودشان را از هرج و مرج کاستا به‌دست آوردند. در نیمه‌نهایی جام اتحادیه در سال ۲۰۱۵ همه چیز بین قرمزها و مهاجم چلسی به نقطه جوش رسیده بود. پس از تساوی ۱-۱ در آنفیلد، بازی برگشت در استمفوردبریج به خوبی در جریان بود که مهاجم اسپانیایی-برزیلی سعی کرد با قلدری تیمش را به فینال برساند. به طور خلاصه، کاستا سعی کرد کل تیم لیورپول را در چندین نبرد سمی به چالش بکشد. دو تا از این نبردها در ۱۰ دقیقه اول اتفاق افتاد؛ به نظر می‌رسید که نزدیک خط کنار زمین به پشت امره جان می‌کوبید و بعد روی کاپیتان استیون جرارد خطا کرد و چند ثانیه رویش نشست و جرارد را شدیداً عصبانی کرد. در نیمه دوم کاستا در حال حمله بود و در چالشی با مارتین اسکرتل بیش از اندازه به پر و پای اسکرتل پیچید و باز دیگر باعث اذیت و آزار قرمزها شد. چلسیِ کاستا در نهایت به چیزی که می‌خواست رسید و ضربه سر برانیسلاو ایوانوویچ در وقت اضافه باعث شد تا آبی‌ها به فینال ومبلی سفر کنند، اما نه بدون دردسر.

چند سناریو از خشن‌ترین بازیکن تاریخ/ از درگیری با یک تیم تا تف‌اندازی و گاز گرفتن!/ تصاویر این حرکات زشت را ببینید

کاستا مقابل سرخیو راموس

کاستا در دوران حضور در اتلتیکومادرید از مبارزه با مدافعان رئال در دربی لذت می‌برد. کاپیتان سرخیو راموس هدف اصلی او بود و کاستا نه یک بار بلکه دو بار او را هدف قرار داد! اولین دشمنی اصلی بین راموس و کاستا در دسامبر ۲۰۱۲ اتفاق افتاد و این دو نفر درگیر نبرد تف‌اندازی شدند. زمانی که این دو بازیکن به مصاف هم رفتند کاستا سعی کرد با سر به راموس ضربه بزند و بعد راموس اولین کسی بود که تف پرت کرد و مهاجم اتلتیکو هم به او پاسخ داد. دور از چشم داور، کاستا دست خود را پر از آب دهان کرد و به سر و صورت راموس زد. رئال آن بازی را با نتیجه ۲-۰ و گل‌های کریستیانو رونالدو و مسوت اوزیل برنده شد اما طولی نکشید که این دو مجدداً در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. در سوپرجام ۲۰۱۸ راموس و کاستا دوباره برای هم شاخ و شانه کشیدند و مهاجم اتلتیک به وضوح در حین درگیری به سر راموس لگد زد. این بار تیم کاستا به لطف دو گلی که او زد با نتیجه ۴-۲ پیروز شد.

چند سناریو از خشن‌ترین بازیکن تاریخ/ از درگیری با یک تیم تا تف‌اندازی و گاز گرفتن!/ تصاویر این حرکات زشت را ببینید

کاستا مقابل گابریل پائولیستا

هواداران آرسنال از کاستا متنفرند و دلیل خوبی هم برای این تنفر دارند. کاستا در ۷ بازی ۴ گل به آرسنالِ آرسن ونگر زده بود؛ گل پیروزی در نیمه‌نهایی لیگ اروپا در سال ۲۰۱۸ با پیراهن اتلتیکومادرید، گل در دو پیروزی لیگ برتر برای چلسی و یک گل در فینال جام حذفی ۲۰۱۷. اما این درگیری کاستا با گابریل پائولیستا در سپتامبر ۲۰۱۵ بود که باعث خشم و نفرت هواداران آرسنال از او شد. با بازی نزدیک و نتیجه بدون‌گل در دقایق پایانی نیمه اول، کاستا در دوئل هوایی به صورت لورن کوشیلنی ضربه زد. کوشیلنی با عصبانیت واکنش نشان داد و کاستا هم کم نیارود و مدافع توپچی‌ها گابریل وارد نبرد شد. مدافع میانی برزیلی سعی کرد کاستا را آرام کند و در نهایت هر دو بازیکن کارت زرد گرفتند. مهاجم چلسی اما در ثانیه‌های بعد به دشمنی با گابریل ادامه داد و بازیکن آرسنالی در نهایت شکست خورد. گابریل سعی کرد دور از چشم داور به کاستا لگد بزند تا از شر او خلاص شود اما داور آقای مایک دین صحنه را دید. مدافع توپچی‌ها اخراج شد و چلسی بازی را با ۲ گل برد.

چند سناریو از خشن‌ترین بازیکن تاریخ/ از درگیری با یک تیم تا تف‌اندازی و گاز گرفتن!/ تصاویر این حرکات زشت را ببینید

کاستا مقابل رایان شاوکراس

زندگی همیشه مطابق خواسته‌های کاستا پیش نمی‌رود و اتفاقی که در بازی با استوک‌سیتی در نوامبر ۲۰۱۵ افتاد نشان می‌دهد که وقتی مهاجم سابق چلسی به خواسته‌هایش نرسد چه اتفاقی می‌افتد. چلسیِ کاستا در خانه پاترها با نتیجه ۱-۰ مغلوب شده بود و کاستا در طول بازی با مدافع استوک، رایان شاوکراس درگیر شد. اوایل بازی نبرد آرنج‌ها شروع شده بود اما اتفاقات نیمه دوم توجه‌ها را به خود جلب کرد. کاستا با یک حرکت رو به جلو به مصاف شاوکراس رفت و سپس به راحتی زیر تکل مدافع به زمین افتاد. کاستا بلند شد و از اینکه داور ضربه ایستگاهی نگرفته عصبانی بود و با ایما و اشاره نشان داد که بدن شاوکراس بوی بدی می‌دهد. استوک در پایان بازی برنده شد اما قضیه بوها ادامه داشت. همسر مدافع، کت، در شبکه اجتماعی فاش کرد که به شوهرش گفته بود دئودورانت بزند، و رادیواستوک BBC به شاوکراس اسپری بدن برای مصرف یک سال اهدا کرد. شاوکراس گفت: «وقتی کاستا روی من تمرکز می‌کند به جای بازی، بازی را می‌بازد. او بازیکن سطح بالایی است و من خوشحالم که او را ساکت نگه داشتم.»

چند سناریو از خشن‌ترین بازیکن تاریخ/ از درگیری با یک تیم تا تف‌اندازی و گاز گرفتن!/ تصاویر این حرکات زشت را ببینید

اخراج در پیش‌فصل

دیگو کاستا در پیش‌فصل بازی نمی‌کند. به خصوص وقتی دربی مادرید در برنامه اول فصل قرار داشته باشد. رئال و اتلتی در اینترنشنال چمپیونرکاپ ۲۰۱۹ با هم روبه‌رو شدند و جدال آن‌ها در نیوجرسی ناامیدکننده نبود. کاستا در پیروزی عجیب ۷-۳ در عرض ۵۰ دقیقه ۴ گل زد و بعد اخراج شد. این مهاجم از ۴ گلی که زد خوشحال نبود و باید حال یک نفر را می‌گرفت. زمانی که مدافع رئال دنی کارواخال به هم‌تیمی کاستا، توماس لمار ضربه زد جنگ شروع شد. کاستا هم با کارواخال زد و خورد کرد و درگیری دسته‌جمعی به وجود آمد. در این بازی که یکی از به یادماندنی‌ترین بازیهای پیش‌فصل در سال‌های اخیر بود، هم کاستا و هم کارواخال اخراج شدند.

چند سناریو از خشن‌ترین بازیکن تاریخ/ از درگیری با یک تیم تا تف‌اندازی و گاز گرفتن!/ تصاویر این حرکات زشت را ببینید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی