راهکار علم‌الهدی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها/ رهبری فتوا دادند دوچرخه سواری زن در منظر مردان حرام است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امام جمعه مشهد گفت: مسئولان فوتبال بیایند در ورزشگاه‌ها مکان‌هایی را مخصوص بانوان فراهم کنند که صیانت داشته باشند. زنان را باید صیات کرد چه مانعی دارد از ورزشگاه فوتبال را ببیند.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی گفت: در سوره مبارکه احزاب آیه ۵۹ خدا دستور چادر داده است و به پیغمبر فرموده است به زنانت، به دخترانت و زنان مومنین بگو چادر سر کنند؛ چرا که شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند این حجاب برای صیانت است و گرنه کسی نگفته است زن ورزش نکند، زن تفریح و گردش نکند و از تمام حقوق و حدود اجتماعی که مردان برخوردارند زنان نیز برخوردارند و باید آزادانه ورزش و تفریح کنند اما نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسئولان نظام موظفند صیانت زنان را در عین خوشگذرانی و تفریح و ورزش کردن فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهارکرد: مراجع تقلید و مقام معظم رهبری فتوا دادند که دوچرخه سواری زن در ملا و منظر مردان حرام است، چرا که تبرج است و نباید زنان در حضور مردان در خیابان‌ها سوار دوچرخه شوند اما آیا زنان باید از دوچرخه سواری و اسب سواری محروم شوند؟ خیر زن باید بتواند استفاده کند و تنها باید صیانت شود و حفظ شود و در مکانی به دور از نگاه مردان بتواند دوچرخه سواری و اسب سواری و تفریح کند.

وی خاطرنشان کرد: از شهردار مشهد تشکر می‌کنم به خاطر دستوری که صادر کردند و برنامه‌ای که اجرا می‌شود در پارک‌های بالای ۵ هکتار مکان‌هایی برای ورزش و تفریح بانوان فراهم شود و زن‌ها بتوانند با کمال آزادی ورزش کنند اما در صیانت؛ در راستای شهوترانی و رهگذر غریزه جنسی و نگاه و چشم‌چرانی قرار نگیرند، عزیزان من میدان چمن فوتبال و بازی فوتبال جای هیجان است، شما مردان چقدر هیجان پیدا می‌کنید بعد بانوانی که به مراتب از نظر عاطفی و احساسی هیجانی تر هستند این هیجان را بروز و ظهورش را مراجع تقلید می‌گویند حرام است، صدای زن بلند شود و حرکات زن در مقام هیجان مردان را تحریک کند حرام است.

علم‌الهدی بیان داشت: اینکه می‌گویند فیفا مجبور کرده است زنان باید تماشای بازی فوتبال شرکت کنند؛ شیطنت‌های افراد بی‌دین و ضدانقلاب خارج‌نشین است که فیفا را تحریک کردند وگرنه فیفا به این کارها کار نداشت، حال زنان از تماشای فوتبال محروم باشند و تنها به تلویزیون اکتفا کنند؟ این نظام، نظام اسلامی است و مسئولان فوتبال بیایند در ورزشگاه‌ها مکان‌هایی را مخصوص بانوان فراهم کنند که صیانت داشته باشند و از هیجان او یک مرد هوس‌ران و چشم‌چران سوءاستفاده نکند. زنان را باید صیانت کرد چه مانعی دارد از ورزشگاه فوتبال را ببیند اما باید از او صیانت شود.

وی عنوان کرد: دستگاهی که مسئول توسعه ورزش قهرمانی در کشور است مسئول ایجاد صیانت برای زنان در تماشای مستقیم فوتبال هست و باید انجام دهد. برادران و خواهران نیاییم با دین دشمنی کنیم این حرف هایی که در فضای مجازی حرف‌های بنده و امثال بنده را تحریف می‌کنند و پس و پیش می‌کنند و مسخره می‌کنند، ما که ترس و باکی نداریم و در راه دین فداکاری است، الگوی ما نواب صفوی است ما پای همه چی ایستاده‌ایم.

امام جمعه مشهد بیان کرد: شما غیرت دینیتان نباید اجازه بدهد که یک عده اراذل به حرام خدا حمله کنند و احکام دین و آیات قرآن را زیر پا بگذارند و حجاب را مسخره کنند و ما وظیفه داریم برای زنان تمام تفریحات و ورزش‌ها را فراهم کنیم با صیانت و حفاظت و در این نظام به وسیله عناصر متدین دولت و مجلس برنامه ریزی شود و خواهران و دختران ما با کمال صیانت از هرگونه جرایان غیردینی و غیرشرعی بتوانند از انواع ورزش‌ها و تفریحات لذت ببرند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • حسین IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    این نظام اسلام که میگی نگفته شکم مردمت رو خالی نگه ندار؟نگفته نذار پدری شرمنده زن وبچش بشه؟نگفته دزدی واختلاس نکنید؟نگفته تولید وکار بیشتر باشه مردم راحت نان حلال ببرند؟فقط در مورد زنان گفته؟
    • امیر IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      اگه اونایی ک اختلاس کردن دین میشناختن ک هرگز مرتکبش نمی شدن مشکل جایه دیگست ک باعث شده ذهن منو شما چ از دین و چ از خدا برگرده.
    • حاج عباس IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      عیسی به دین خود موسی به دین خود
    • شهروز IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      ایو ل الله چرا در چنین شرایطی که اگثر مردم در تنگه اقتصادی هستند یعلم الهدا یادش افتاده چنین حرفهائی بزند یعنی صحبتهای مهم تر دیگری نبود
  • محمدجواد IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    علم الهدی!!!😁😂😂😂
  • احمد IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    این دین که میگی حرام کرده،قبلا دین اسلام واقعی بوده ،امثال شما این دینو تحریف کردن و هر جوری که دلشون خواسته نوشتن ،شما حتی تو معانی قرآن خدا هم دست بردین و هر جور خواستین ترجمه کردین ، بالاخره خورشید پشت ابر نمی مونه،اون روز رو هم خواهیم دید فعلا شمشیر دست شماست🙄🙄🤨
  • جاوید IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    پدر مملکتو در آوردید بخدا خستمون کردید دیگه
  • مجهول الهویه IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    حیف که هر چی بنویسم چاپ نمیکنید. به عنوان یک بانوی ایرانی سیصد صفحه حرف واسه گفتن دارم. ترجیح میدم انگشتامو خسته نکنم.
  • mohammad IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    به نظرم حضور بانوان در ورزشگاه منطقی و حق طبیعی آنهاست و دقیقا تاثیر بسزایی در بهبود فرهنگی جو ورزشگاه دارد..و اینکه برای نتیجه گرفتن تیمها حضور بانوان موثر است میشود از صدای جیغ آنها برای کر کردن تیم مقابل استفاده کرد با این تاکتیک حتما مقابل حریف پیروز میشویم خخخخ..و دیگر اینکه کاش میشد موتورسیکلت شارژی رو برای بانوان آزاد کنند فکر کنم این دیگه رکاب زدن و...نمیخواد تا احیانا مردان تحریک شوند:)))
  • مروم IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    هر چی داریم می کشیم از دست امثال شما شکم سیرهاست اصل قضیه را رها کردید سفت چسبیدید به فرعیات مردم به نان شب محتاج هستند شما خبر ندارید ؟؟یا خود را به خواب خرگوشی زده اید ؟؟؟
  • الونگا IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    درمورد گرسنگی ودزدي بیت المال فتوایی ندارید??!!??!!??!!
  • ح ح IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    این بنده خدا همان کسی است که روی قبر همسرش نوشتن همسر علم الهدی و اسم متوفی رو هم ننوشتن خدایی چقدر ظلم به بانوان به اسم صیانت محروم کردن کشور از ظرفیت‌های بالای نیمی از جمعیت با این سیاست های نامناسب
  • تیم ملی جماران و... IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    بابا اینا اگه راهکارهای خوبی بلد بودن توسط دامادشون برا اداره کشور مشکل گشایی میکردند ،لعنت به مسببان این همه گرانی،دروغ،فساد،اختلاسگر
  • حمید IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    کاش در مورد افزایش دلار هم فتوایی داده می شد تا جلوی گرانی گرفته شود کمرمون شکست پول اجاره خونه ندارن قربونت برم جلوی ربا خواری بانک ها واجب نیست بگی لااقل به حرفای اقای جوادی املی گوش کنه سخنان پیامبر درشعب ابی طالب راجع به گرسنگی مردم توجه شود
  • مرتضی IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    تنها اشخاصی که از دیدن زنان در ورزشگاه تحریک میشن شما و دوستانتون هستید،اگه شما به ورزشگاه نرید مشکلی پیش نمیاد
  • هیچکس DE ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    چرا زنان باید صیانت بشن که مردان نامرد گناه نکنند؟ چرا مردان نگاه خود را درست نکنند. حقوق زنان باید با مردان برابر و مساوی باشد چون هر دو انسان هستند و هیچ کدوم برتر یا پایین تر از دیگری نیست. در مملکت اسلامی باید زنان و مردان در همه چی مثل دیه و شهادت در دادگاه و حق کاندید شدن برای ریاست جمهوری و غیره مساوی باشند.
  • مرد 35 ساله مجرد و فقیییییر!!! IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    آقای علم الهدی شما رو به آیه 59 سوره احزاب قسم میدم که برای اینکه همه مردم به حسن نیت امثال شما بیشتر پی ببرند، از این به بعد تا تحقق کامل و صددرصدی اصل 44 قانون اساسی مبنی بر تامین خوراک، پوشاک، مسکن و درمان مردم به صورت رایگان ،از پای ننشینید و هر هفته در نماز جمعه به داماد بزرگوارتان و دولتش، به مجلس انقلابی، و به قوه قضائیه این وظیفه بسیار مهم ولی مغفول مانده شان را گوشزد کنید. و در دفاع از این حق قانونی ما فقرا فروگذار نکنید.
  • سعید IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    اصل طالبان اینه . به این دور بدن مردممو دار میزنه
  • محمدعبدالهی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    خسته نباشی .امام جمعه
  • ۲۲ IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    شما میدونستین دامادتون ۶ کلاس در خوانده؟
  • الدنگ الگدا IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    اورین
  • محمد IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    بس کنید این مسخره بازی تون....بسه،مردم بیشتر از این عصبانی نکنید
  • هادی IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    دستورات اسلام فقط در مورد زن و شهوت و غریزه است؟!
  • کوهمره_جروق IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    همین را کم داشتیم.خدایا ما را از شر این شیطان صفتان راحت کن.
  • Asvar IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    آقای علم الهدی چرا شما امامان جمعه تنها وتنها به موی دختران و حجاب حساسید؟!!!! چرا از فقر و نداری مردم نمیگویید و از مسئولان نمیخواهید گرانی را ریشه کن کنند؟!!! چرا زمان روحانی خود شما همواره منتقد روحانی و گرانی افسار گسیخته بودید ولی اکنون که وضع بدتر شده چیزی نمی گویید؟!!!! از اختلاسها هم بگویید؟!!# از قیمت خودرو که در همین سه ماهه سر به فلک کشید هم بگویبد. فقط حجاب...فقط فقط؟!!!!
  • مسعود کامنت IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    آدمی که به درد مردم دچار نباشه برداشتش از اولویت های زندگی مردم رو در سطح همان مسایل و درگیری های ذهنی شخصی خودش می دونه . بنابراین به موضوعاتی می پردازه که در درجه ی کم اهمیتی قرار میگیرند.
  • بهروز IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    اسلام ونظام به فکر رسیدگی به مردم واقتصاد باشد ..وپول مردم را حدر ندهند..حداقل در ایران خرج مردم خودمان شود....
  • h IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    شما غیرت دینیتان نباید اجازه بدهد که یک عده اراذل به حرام خدا حمله کنند و احکام دین و آیات قرآن را زیر پا بگذارند... احیانا ،غیرت دینی شما اجازه میده مردمی که کشورشون نهمین کشور ثروتمند دنیاست تو فقر و فلاکت زندگی کنن!؟ واقعا هیچ جمله ای در وصف شما نمیشه چیزی گفت .خدا خجالت میکشه از بنده هایی مثل شما ها
  • جواد IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    اعلم برو بمیر
  • morteza IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    یه چیزی که خیلی جالبه اینه که این اقایان هر مدل که دوست دارند تفسیر میکنند. اولا اقای علم‌الهدی من فکر میکنم مردم ما اون زمان به جمهوری اسلامی رای دادن که البته اگر الان بود به جمهوری ایران رای میدادن اما چرا شما و به چه حقی جمهوری اسلامی رو داری به حکومت اسلامی تبدیل میکنی؟ شما خواسته های این مردم براتون اهمیت نداره؟ مثل اینکه نمیدونید که نه دولت نه مجلس و نه ... هیچ کدام توسط عموم مردم انتخاب نشدن. در حقیقت دولت و مجلسی که الان سر کار هستش نماینده کمتر از 50 درصد مردم هست اما هر کاری دوست دارن انجام میدن. چطوری میشه سالهاست چندین قانون که به نفع مردمه تا الان نه تصویب میشه نه وارد صحن مجلس میشه اما در مورد ورزشگاه زنان تنها کسی که صحبت نکرده خواجوی شیرازه؟ چجوری میشه این همه مشکلات به چشم نمیاد اما یه ورزشگاه رفتن ...؟چطوری وقتی یه زن ایرانی تا کمر خم میشه تو سطل اشغال برا نظام اهمیتی نداره و حرام نیست؟ اونجا حیثیت زن از بین نمیره؟ زنی که از نظر همون دینی که میپرستید چه تعاریفی ازش شده و برا شما اهمیتش در همین حده؟با عرض پوزش باید بگم نگاهتون جنسی هست چون زن رو فقط وسیله شهوت میبینید
  • دم خروس IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    جناب شکم سیر کاش میدانستی سکوتت از سخننانت ارزشمندتراست
  • جانباز 70 درصد IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    چرا اینها به خودشان اجازه می دهند در همه ارکان ملت اظهار فضل کنند حال اگر یک نفر عادی بخواهد از دین حرفی بزند به انواع اتهامات محکوم می شوند . خداوندا آیا روزی را خواهیم دید که فقط برای خودمان زندگی کنیم ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی