جانی اینفانتینو
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تکلیف حضور تماشاگران در دیدار ایران و عراق که می‌تواند جشن صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ باشد، هنوز مشخص نیست و فدراسیون نیز در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

۵ روز مانده به مسابقه ایران و عراق؛ دیداری که در صعود ایران به جام جهانی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند سه بازی مانده به پایان دیدارهای مقدماتی، حضور ایران را در جام جهانی ۲۰۲۲ به عنوان اولین تیم آسیایی حاضر در مقدماتی، قطعی کند. با این حال، هنوز خیلی مسائل در خصوص این بازی مشخص نیست و این مسئله می‌تواند منجر به بی نظمی و بی برنامگی شود.

با وجود صحبت از حضور تماشاگران و صدور مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت، هنوز مشخص نیست که آیا تماشاگران اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را دارند یا نه. سخنگوی دولت اعلام کرده تماشاگران برای دیدارهای تیم ملی اجازه حضور دارند، اما وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هنوز چیزی نمی‌دانند. حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال در این خصوص اظهار بی اطلاعی می‌کند و حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان نیز اعلام کرده حضور تماشاگران در بازی عراق قطعی نیست.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال به دنبال حضور جانی اینفانتینو در این مسابقه نیز بوده و برخی هماهنگی‌ها برای حضور رئیس فیفا صورت گرفته است. با این حال تکلیف حضور رئیس فیفا در ایران نیز مشخص نیست و شهاب‌الدین عزیزی خادم گفته که اینفانتینو به صورت قطعی، حضورش را تأیید نکرده و فدراسیون فوتبال در این رابطه منتظر تأیید نهایی است.

هیچ چیز در خصوص حضور تماشاگران مشخص نیست و این بلاتکلیفی فدراسیون، موجب سردرگمی هواداران تیم ملی شده است. آنهایی که به دنبال حضور در ورزشگاه هستند تا همراه بازیکنان تیم ملی، جشن صعود برپا کنند، نمی‌دانند که آیا پنجشنبه می‌توانند روی سکوهای آزادی باشند یا نه. از سوی دیگر اگر در فاصله کوتاه تا برگزاری بازی، مجوز حضور تماشاگران صادر شود، وضعیت پروتکل‌ها و همچنین بلیت‌فروشی چه خواهد شد؟ اینها سؤالاتی است که پاسخ آن مشخص نیست.

در کنار مسئله حضور تماشاگران، باید مسئله حضور جانی اینفانتینو را هم در نظر گرفت. این سؤال مطرح می‌شود که آیا رئیس فیفا در شرایطی که بازی ایران و عراق بدون تماشاگر باشد، حاضر است به ایران سفر کند؟ مسلماً یکی از عوامل مهم حضور رئیس فیفا در ایران، تماشاگران هستند که اینفانیتنو را ترغیب می‌کند تا پا به استادیوم آزادی بگذارد، اما اگر درهای آزادی به روی تماشاگران باز نشود، ممکن است رئیس فیفا نیز قید سفر به ایران را بزند مگر اینکه فدراسیون برنامه دیگری داشته باشد یا بخواهد هماهنگی حضور تماشاگران و رئیس فیفا را برای دیدار با امارات انجام دهد و جشن صعود نیز، با برنامه‌ریزی و قطعیت بیشتری صورت بگیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی