نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
مقابل عراق هت‌تریک کردم اما فقط یک لنگه جوراب برایم به یادگار مانده!/ این تیم ملی هم می‌تواند ۳ گل به عراق بزند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حسین کلانی گلزن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان یکی از بازیکنانی است که در بازی مقابل عراق سابقه هت‌تریک دارد و در جام ملت‌های ۱۹۷۲ توانست سه بار دروازه این تیم را باز کند.

حسین کلانی مهاجم اسبق تیم‌های ملی و پرسپولیس یکی از عوامل اصلی قهرمانی ملی پوشان کشورمان در جام ملت‌های ۱۹۷۲ آسیا بود. کلانی مقابل عراق هت‌تریک و در فینال مقابل کره جنوبی نیز دروازه حریف را باز کرد تا بر بام آسیا بایستیم.

تولدتان مبارک آقای کلانی. از قرار معلوم دوستان جشن مفصلی برایتان گرفته بودند؟

واقعا ممنونم و از این همه لطف و محبتی که شما و سایر دوستان داشتید تشکر می‌کنم. خدا را شاکرم که چنین دوستانی دارم و به خاطر تمام زحماتی که در تدارک آن جشن کشیده بودند واقعا ممنونم و نمی‌دانم چطور از عزیزان تشکر کنم.

شما یکی از محبوب ترین پیشکسوتان تاریخ فوتبال ایران هستید

نظر لطف شماست اما من کار خاصی نکرده ام و اگر هم در دوران فوتبالی ام کاری انجام داده ام همه لطف خدا و سپس محبت مردم بوده است.

ما بازی با عراق را پیش رو داریم و شما یکی از کسانی هستید که مقابل عراق سابقه هت‌تریک دارید.

۵۰ سال از آن بازی می‌گذرد و خوشحالم از اینکه هنوز درباره آن صحبت می‌شود. ما مقابل عراق عالی بازی کردیم و اگر هم من توانستم کاری کنم به خاطر تلاش‌های سایر بازیکنان و رشادت‌های بچه‌ها در طول مسابقه بود.

خاطرتان هست که چگونه آن سه گل را وارد دروازه عراق کردید؟

تا جایی که یادم می‌آید سه شوت محکم زدم که دروازه بان حریف نتوانست آنها را مهار کند. یک گل در نیمه اول زدم و دو گل هم به فاصله هشت دقیقه در نیمه دوم و ما بازی را سه بر صفر بردیم.

مقابل عراق هت‌تریک کردم اما فقط یک لنگه جوراب برایم به یادگار مانده!/ این تیم ملی هم می‌تواند ۳ گل به عراق بزند

از آن بازی چیزی به یادگار برنداشتید؟

شاید خنده تان بگیرد اما از هت‌تریک ۵۰ سال پیش مقابل عراق در جام ملت‌ها تنها یک لنگه جوراب قرمز برایم به یادگار مانده است که پوشیده بودم! هر کسی رسید یک چیزی برداشت و برد یکی پیراهنم را برد یکی شورت ورزشی ام را و حتی به کفشهایم هم رحم نکردند (با خنده). نمی‌دانم چه کسی یک لنگه جوراب را برداشت و برد اما در حال حاضر فقط یک لنگه دیگر جوراب آن بازی برایم به یادگار مانده است.

آن زمان بابت هت‌تریک توپ مسابقه را به شما اهدا نمی‌کردند؟
چرا اتفاقا همان زمان هم مد بود و می‌توانستیم بعد از هت‌تریک توپ را برداریم و به خانه ببریم اما واقعاً ما انقدر خوشحال بودیم که کسی یاد این چیزها نبود و من هم پس از جشن پیروزی مقابل عراق یادم رفت توپ را بردارم و با خودم به تهران بیاورم! اگرچه اگر هم می‌آوردم تا الان دوستان زحمت کشیده و آن را به یادگار برده بودند!

چرا برد مقابل عراق اینقدر برای شما مهم بود؟

دولت وقت عراق با ایران به شدت کشمکش سیاسی راه انداخته بود و حتی نیروهای نظامی‌دو کشور در مرزها آماده باش بودند و هر لحظه امکان داشت درگیری به وجود بیاید برای همین ما می‌خواستیم با شکست عراق تلافی و دل مردم ایران را شاد کنیم. وقتی شنیدیم مردم چقدر از شکست دادن عراق خوشحالند همه بازیکنان تیم ملی تا صبح به شادی پرداختند.

آیا تیم ملی در بازی روز پنجشنبه مقابل عراق می‌تواند دوباره با سه گل برنده شود؟

تیم ملی ایران در حال حاضر بهترین شرایط را دارد و عراق هم تیمی‌نیست که بتواند مقابل ما قد علم کند. زدن ۳ گل جای تعجبی ندارد و با پتانسیلی که در بچه‌ها می‌بینم شک ندارم ما نه تنها عراق را میبریم بلکه در سه بازی آینده نیز موفق خواهیم بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • خسرو DE ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    آقای کلانی انسان بسیار محترمی هستند ومن بعنوان یک استقلالی ایشان بسیار دوست دارم .زنده و سلامت باشی و پایدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی