بهتاش فریبا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان گفت: ما با تساوی مقابل عراق هم به جام جهانی صعود می‌کنیم ولی نباید با چنین تفکری به میدان برویم بلکه باید از حالا به فکر صعود به مرحله دوم جام جهانی باشیم.

در آستانه دیدار برگشت تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل عراق اتفاقاتی در باشگاه استقلال و البته در جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا رخ داده تا سوژه‌های فوتبالی در این روزها با گرمای زیادی از سوی طرفداران این ورزش دنبال شود. بهتاش فریبا در گفتگو با خبرورزشی، درباره دیدار پیش روی تیم ملی فوتبال مقابل عراق، شرایط تیم استقلال، ورود تماشاگران خانم به استادیوم آزادی و حضور تیم ملی بانوان کشورمان در جام ملت‌های آسیا اظهاراتی را مطرح کرد:

بازی تیم ملی مقابل عراق را چطور پیش بینی می‌کنید؟

شرایط تیم ما خوب است. به ویژه به لحاظ روحی - روانی ما عالی هستیم. فکر می‌کنم با یک تساوی هم کارمان حل می‌شود ولی اگر با فکر مساوی به زمین برویم گرفتار می‌شویم. بازی‌های ما همیشه با عراق سخت بوده چه در سطح ملی و چه در سطح باشگاهی.

خبر دارید که شاید برخی از ملی پوشان به این دیدار نرسند؟

بحث نیامدن سردار آزمون و یا نرسیدن طارمی قطعاً برای ما مهم است ولی با توجه به نفرات دیگری که در تیم ملی داریم نباید نگرانی از این بابت وجود داشته باشد.

بحث کرونا چطور؟

اگر بحث کرونا هم باشد بازیکنان آنها بیشتر کرونا گرفته اند بنابراین نباید نگرانی از این بابت داشته باشیم. فقط باید تمرکز خط دفاعی مان بالا باشد تا راحت بازی را ببریم. اگر سردار هم نیاید ما اولین حضور بدون او را تجربه می‌کنیم که این هم می‌تواند تمرین خوبی برای بازی تیم ملی باشد. ضمن اینکه ما مهدی قائدی را هم داریم و نباید او را فراموش کنیم.

فکر می‌کنید برنده شویم؟

ما حالا دیگر باید دنبال صعود به مرحله دوم جام جهانی باشیم چون با این شرایط تقریباً صعودمان مسجل شده. البته صعودمان به دور دوم جام جهانی بستگی به تیم‌های همگروه مان هم دارد. البته می‌توانیم خوشبین باشیم تا انشاالله افتخار تازه ای در فوتبال مان رقم بزنیم.

حضور تماشاگران در حاشیه بازی ایران و عراق را چطور ارزیابی می‌کنید؟

خیلی خوشحالم که هواداران دوباره به آزادی برمیگردند و بیشتر خوشحالم که خانم‌ها هم می‌توانند برای تماشای بازی به استادیوم بروند. امیدوارم این موضوع تسرّی پیدا کند. می‌دانیم که ما به نوعی ما تحت فشار این موضوع را قبول کرده ایم ولی امیدوارم حالا با اتفاقات خوبی که در این بازی رخ می‌دهد شرایط به گونه‌ای پیش برود که بتوانیم این موضوع را فقط محدود به مسابقات ملی نکنیم و خانم‌ها در بازی‌های باشگاهی هم در استادیوم حاضر شوند. این موضوع قطعا انگیزه فوتبالیست‌ها را هم بالا می‌برد.

در فهرست جدید تیم ملی عنوان شد که حسین زاده و مهدی پور هم قرار بود دعوت شوند ولی به خاطر کرونا خط خوردند. این موضوع چقدر در روحیه این بازیکنان تاثیر منفی دارد؟

سلامتی آنها از همه چیز مهمتر است. اما همین که اسم شان بین ملی پوشان آمده خوب است. قطعاً در اردوهای بعدی مثل همین اردوی اسفند برای بازی‌های فروردین می‌توان امیدوار بود که باز هم بچه‌ها دعوت شوند. همین که تعداد ملی پوشان استقلال نسبت به اردوهای قبل بیشتر شده خبر خوبی بود و جای امیدواری دارد که نشان می‌دهد استقلال خوب کار کرده.

لغو دو بازی استقلال برای این تیم خوب بود یا بد؟

از نظر من بد بود. استقلال روی دور بود و شیرین بازی می‌کرد. معمولا این وقفه‌ها به درد تیم‌هایی می‌خورد که اوضاع فنی خوبی ندارند و مصدومان شان زیاد است. به هر صورت این اتفاق رخ داده و کاری نمی‌توان کرد. امیدوارم در ادامه استقلال دوباره با قدرت به لیگ برگردد.

حضور تیم بانوان ایران در جام ملت‌های آسیا را چطور می‌بینید؟

من همیشه پیگیر مسابقات تیم بانوان ایران بودم چون این برای من خیلی مهم است. ما در بازی اول با هند مساوی کردیم که تیم ضعیفی نیست. در بازی دوم از چین ۷ گل خوردیم که دلیل دارد. ما اولین بار است در این مسابقات حاضر می‌شویم و هیچ بازی تدارکاتی خارجی نداشتیم. از طرفی با چینی بازی کردیم که چند بازیکنش در پاری سن ژرمن حضور دارند و در این رقابت‌ها ۱۴ بار به فینال رفته و هشت بار قهرمان شده. آنها تجربه کافی را داشتند. این مسابقات برای ما بازی‌های تدارکاتی محسوب می‌شود.

بازی آخر مقابل چین تایپه را چطور پیش بینی می‌کنید؟

قطعاً بازی آسانی نیست. به هر حال چین‌تایپه هم در این مسابقات حضور داشته و تجربه دارد ولی ما هنوز به صعود امیدواریم. می‌توانیم با پیروزی مقابل این تیم بالا برویم. با توجه به شرایط صعود تیم‌های برتر سوم گروه‌ها امیدوارم این اتفاق بیفتد که تیم ایران هم به دور بالا صعود کند.

دروازه بان تیم ملی بانوان چقدر در رسیدن به این مسابقات اثرگذار بوده؟

همه بچه‌های تیم برای رسیدن به چنین شرایطی زحمت کشیدند و خانم کودایی هم نشان داده که یک دروازه‌بان قابل است. مطمئنم بعد از این مسابقات، باشگاه‌های خارجی را او می‌برند و لژیونر می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی FR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    درود بر جناب بهتاش فریبا
  • تیر غیب US ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    با درود،اساساً پیشکسوتان تیم درباری افرادی غریبند.سیاست در رفتار و گفتار اعضای این حزبِ سیاسی ورزشی موج میزند.پیش از مسابقه با فشار حداکثری و نقل سناریوهای جنایی و مرگ در زمین فوتبال بازی را لغو میکنند پس از لغو بازی همگی از زیان این لغو سخنرانی های مبسوط میکنند هواداران محفلی و خود سر نیز از هر دو قال حمایت میکنند
  • صامت IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    آقابهتاش ازشمادیگه بعیده .تگ یه طرفدارنوجان این حرف رابزنه بعیدنیست.مقایسه سرداروقایدی مقایسه ب ام و باپرایده
  • کامران زارعی IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    زنده باد :بهتاش خان عمو نصی(آقای عبدالهی)،و آقا بهتاش اسطوره های واقعی استقلال کبیر(تاج آسیا)هستند،برای این دو عزیز آرزوی سلامتی دارم و از بچه های عزیز خبر ورزشی تقاضا دارم مصاحبه مفصل با اسطوره های استقلال و دیگر تیم ها داشته باشند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی