نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
بهادر مولایی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با گذشت بیش از پنج سال راز خط خوردن بهادر مولایی از ترکیب تیم ملی وزنه برداری برای شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو فاش شد.

ملی پوش سابق فوق سنگین وزنه برداری پس از حذف از  ترکیب تیم کشورمان برای شرکت در رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک ریودوزانیرو در مسیر بازگشت به زادگاهش با تصادفی سخت در جاده آمل دچار مصدومیت شدیدی شد و ضمن پایان عمر قهرمانی پدر بزرگش را هم از دست داد.

حالا و  پس از سال ها مولایی به افشای راز می پردازد. او گفت: گفتند شرایط محمدرضا براری و علی هاشمی در اردوی تیم ملی پیش از اعزام به بازی های المپیک ریو از من بهتر بود و به همین خاطر شورای عالی فنی فدراسیون بر نام من خط کشید اما این چنین نبود.

من از زبان تعدادی از دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری شنیدم که در آن زمان رابطه عباس رحیمی رییس هیات وزنه برداری استان مازندران با علی مرادی رییس فدراسیون خوب نبود و به همین خاطر مرادی برای اینکه ضربه ای به رحیمی وارد کند، برنامه حذف مرا از اردوی تیم ملی و عدم شرکتم در بازی های المپیک ریودوژانیرو را تدوین کرد.»

او در ادامه بیان کرد: «قرار بود چند روز پس از خط خوردنم و گوشمالی دادن رحیمی، دو باره مرا به ترکیب تیم اضافه کنند که آن تصادف ناگوار رخ داد. تصادفی که به دوران قهرمانی من پایان داد و پدربزرگ عزیزم را  گرفت.»

مولایی ادامه داد: «مرادی نه تنها به عمر قهرمانی من در عنفوان جوانی پایان داد بلکه شمار دیگری  از وزنه برداران خوب کشورمان را مجبور به ترک دنیای قهرمانی کرد. رییس سابق، این رشته را نابود کرد و سال ها طول می کشد که فرد دیگری بتواند وزنه برداری را به دوران اوج خود بازگرداند.»

دارنده مدال نقره رقابتهای جهانی ۲۰۱۳ لهستان همچنین گفت : مرادی در دوره دوم ریاستش بر فدراسیون وزنه برداری بدون داشتن برنامه ای برای رشد و پویایی این رشته ورزشی تنها نگاهش به منافع شخصی بود  و دیگر به چیز دیگری نمی اندیشید. این نگاه باعث شد که وزنه برداری ایران با چنین وضعیتی روبه رو شود. او تمام پل های پشت سرش را خراب کرد و زمانی که حکم بازنشستگی او ابلاغ شد تمام خانواده وزنه برداری  از این امر خرسند شدند.»

او با ابراز تاسف از تاخیر در انتصاب سرپرست برای فدراسیون از سوی وزارت ورزش اظهارداشت : چرایی تاخیر در انتصاب سرپرست برای فدراسیونی که مدال آور است جای سئوال دارد. به نظر من در برهه کنونی افرادی همچون کوروش باقری و سجاد انوشیروانی بهترین گزینه برای اداره فدراسیون هستند. این دو نفر با داشتن تحصیلات عالیه با زیر و بم این رشته کاملا آشنا هستند و می توانند دوباره وزنه برداری را به روزهای اوج خود برگردانند.»

او با اشاره به وجود استعدادهای بسیار در این رشته ورزشی در اقصی نقاط ایران گفت : با وجود مستعدان بسیار در استان های مختلف با اندک سرمایه گذاری می توان وزنه بردارانی همچون بهداد سلیمی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی، نواب نصیر شلال و ... ساخت  وزنه بردارانی که می توانند پرچم جمهوری اسلامی را در رقابتهای مختلف به اهتزاز درآورند.»

ملی پوش سابق وزنه برداری ایران به نیروهای جوانی که به دلایل مختلف از وزنه برداری کنار مانده اند، اشاره کرد: با کنار گذاشتن مرادی از ریاست، اکنون زمان استفاده از نیروهای جوان در کادرهای فنی تیم های ملی در رده های گوناگون سنی فرا رسیده است. این نیروهای جوان می توانند در آینده بسیار نزدیک نسل جدید را ساخته و آنان را روانه مسابقات کنند تا برای کشورمان در میادین مختلف افتخار کسب کنند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی