یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۴
۰ |
۰
ایران، آبگینه هنرمندی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

این خیز آخر است که بر می داریم! در راه جام جهانی، یک پیروزی دیگر در هفته هفتم کافی است تا جشن صعود را به دور از همه اماها و اگرها برپا داریم!

فارغ از تمام بازیهای دل مشغول کن، اگر به روند قبلی خود ادامه دهیم، خود را شاهد جشنی خواهیم دید که سزاوارانه به برپایی اش عزم کرده ایم! جشنی که با تماشایی بودنش، مقدمه ای می تواد باشد برای اینکه در جام جهانی به فرازی بالاتر صعود کنیم! برای اینکه در جام جهانی، در کلاسی برتر و نمایشی سرتر به ایفای رل و بازی در نقشی واقعی تر بپردازیم!
می توان گفت، اگر امروز ماموریت ماموریت در چام جهانی را وارد فاز دیگری کردیم، شایستگی پذیرفتن وظایف دشوارتر را  خود به دست خود فراهم کرده ایم! به خودمان باور داریم و می دانیم که از عهده هر حریفی برمی آییم!

از نو نوشتن تاریخ

قرارمان این است که از دارایی ها بگوییم تا کاستی ها را نبینیم و کمبود ها را همچون سدی سدید و مثل دیواری رفیع که از سنگ خارا بالا رفته، نبینیم و ندانیم!

قرارمان این است که از توان فوق العاده مهدی طارمی بگوییم و از توان دوباره بازگشته جهانبخش و از عزم و اراده حرکتی مهدی ترابی و از انتخاب به موقع کمال که می تواند برای تیم ملی هم یک عنصر گلزن باشد و با سرلک و قدوس و با امیری به اتفاق قلی زاده، بسازد یک زوجی را که سرنگون می کند بساط اقتدار هر ترکیبی را!

ترکیب مدافعان!
آری، سردار آزمون، سرداری است آزمون پس داده و قادر به انواع قدرت نمایی، ولی وقتی که بلای کرونا نازل می شود، میبینیم سردار و غیر سردار ندارد! باید جایش را پر کرد! باید جانشینش را جایگزین کرد!
دعوای درون تیمی مدیران نامدیر چه ربطی دارد به جدال خط آتش تیم ملی با عراق؟ ما باید با حوصله، با اعتماد، با یقین آوردن به تیم ملی و به مردان تاریخ ساز و تاریخ نگار تیم ملی، ادامه بدهیم شاهکار قبلی خود را و ما باید تاریخ را از نو بنویسیم!

هنرمند بودن
می توان واقعیت ها را ندید و نادیده شان گرفت! می توان نکته های بارز و نقطه های برجسته را هم از چشم دور کرد و حتی به انکارشان کوشید! می توان ده ها ویژگی و هنر خاص بچه های ایران را به رنگ عدم رنگ نمود، ولی واقعیت، واقعیت است و حقیقت هم بر حق!

حقیقت، توان هنرمندانه بچه های ایران است که سرِ باز ایستادن و «بس کردن» ندارد! واقعیت، همه اموری اند که صورت واقع به خود گرفته و جامه عینیت به تن پوشیده اند! لباس شایستگی! قبای بایستگی! برخوردار از هنر مادرزادی! برخوردار از هنر خلاق بودن!

کافی است تا به خود آییم! لازم است که خودباوری را در جوهره وجود خویش بارور کنیم! اینجاست که طارمی، مهدی امروزی و مرد ممتاز آینده های بسیار نزدیک می شود! این جاست که تیم ایران، تیم دیگری، مشحون ار قدرتی لایزال و تمام نشدنی خواهد شد! و از اینجاست که فوتبال ایران مکان جهش و دایره پرسش امکان اسکوچیچ ها و کی روش ها و ... می شود! اینجاست که فوتبال ایران، ستاره می آفریند و فوق ستارها را به رخ می کشد! و امروز، چه بسا که شاهد درخشش اولیه ابر ستاره ها شدیم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی