انتقاد مربی سابق تیم ملی از عملکرد زنان ایران در جام ملت‌های آسیا/ بازی سارا قمی اشتباه بزرگ کادرفنی بود/ مگر جام به این مهمی جای خداحافظی بازیکن است؟
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مربی پیشین تیم ملی فوتبال بانوان ایران معتقد است که این تیم در جام ملت‌های آسیا می‌توانست عملکردی بهتر داشته باشد.

مریم حسن‌زاده مربی سابق تیم ملی زنان از عملکرد تیمی که در جام ملت های آسیا و در دو بازی، ۱۲ گل خورد به شدت انتقاد کرد. بخش هایی از مصاحبه حسن زاده را در همین زمینه می خوانید: 

*تیم ملی در نیمه اول سردرگم و نامنظم بازی می‌کرد و برخی مناطق زمین را در اختیار حریف گذاشته بود. یاسمن فرمانی هم در پُست هافبک دفاعی واقعاً ضعیف کار کرد و به همین دلیل با ظهرابی‌نیا تعویض شد.

*بازی کردن سارا قمی اقدامی اشتباه بود مسابقات آسیایی جایی برای خداحافظی نیست و به نظرم این اتفاق باید در بازی دوستانه رخ می‌داد. بازیکنی که دو سال قبل از فوتبال خداحافظی کرده، نیاز نبود که در این شرایط و در این بازی حساس خداحافظی کند.

*آنالیز سرمربی تیم ملی این بود که این بازیکنان به تیم دعوت شوند، اما بازیکنان خوب دیگری در لیگ‌های باشگاهی داشتیم که می‌توانستند به تیم ملی کمک کنند. از طرفی بازیکنانی که دعوت شده‌اند، توان خود را در آن شرایط نشان دادند. با این حال بازیکنان بهتر و باتجربه‌تر از این داشتیم.

*وقتی فدراسیون فوتبال نتوانست بازی دوستانه‌ای هماهنگ کند، مربی تیم ملی باید بازیکنان باتجربه‌ای را دعوت می‌کرد که در مسابقات آسیایی به میدان رفته‌اند یا همراه با شهرداری سیرجان، در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرده‌اند. بازیکنانی داشتیم که تجربه حضور در چنین مسابقاتی را داشته باشند.

انتقاد مربی سابق تیم ملی از عملکرد زنان ایران در جام ملت های آسیا/ بازی سارا قمی اشتباه بزرگ کادرفنی بود

جای خالی زهرا قنبری را در بازی با هند حس کردیم. همچنین شبنم بهشت در خط حمله می‌توانست خیلی به تیم کمک کند. بازیکنی مثل شبان در جناح چپ می‌توانست موثر باشد و اگر فدراسیون فوتبال می‌خواست، می‌توانست بازیکنان را آماده و همه را همراه تیم ملی اعزام کند.

*وقتی فدراسیون فوتبال تشکیل و قرار شد شهره موسوی به‌عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال حضور داشته باشد، با چند نفر از مربیان برای حضور در تیم ملی صحبت کرد که از آنها استفاده نکرد. مگر چند مربی خوب و باتجربه داریم؟ وقتی مربی خارجی نمی‌آوریم و هزینه نمی‌کنیم، در بهترین حالت باید بهترین کادر را برای شرکت در مسابقات حساس و مهم انتخاب کنند. وقتی این انتخاب‌ها انجام می‌شود، باید دو مربی دیگر در کنار سرمربی قرار گیرد؛ چون با یک سرمربی و مربی نمی‌توانیم نتیجه بگیریم.

*نوشادی را در بدنسازی خیلی قبول دارم، اما تیم ملی از لحاظ بدنی خیلی کم آورد. بازیکنان مقابل هند، از دقیقه ۶۰ توان بازی کردن و در نیمه دوم بازی با چین هم توانایی کافی نداشتند. آنها مقابل چین تایپه از لحاظ روانی آماده نبودند، اما در نیمه دوم کمی بهتر بازی کردند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شاه نباتی DE ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    من دیدم بازی ها رو و اعصابم داغون شد .کادر فنی کودن ما به بازیکنا القا کرده بودند همین که تا اینجااومدید از بردن جام جهانی هم بیشتر ارزش داره .بازیکنا راه میرفتند تایوانی ها پشت سر هم دریپل می زدند بازیکنای ما مثل گوجه فرنگی پهن زمین میشدند .یعنی بچه ۶ ساله برده بودیم بهتر از این بازیکنا بودند که فقط دنبال این بودند عکساشون خوب بشه و اتو لباساشون نشکنه .امان از چیزایی که به خودشون آویزون کرده بودند و می خواستند یه جور نشون بدن جوری که بازیکنای حریف تعجب کرده بودند .همش فکر کارهای سمبلیک و اینجور چیزا بودند تنها چیزی که براشون مهم نبود فوتبال بود در حالیکه من بازی های اینا رو دیده بودم تو ایران .اصلا اینجوری نیستند .جنبه و ظرفیت هم خوب چیزیه که اینا اصلا نداشتند
  • Omid US ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    in bazyha neshan dad ke sar moraby Iran aslan inkare nist, in team be yek kadre fany khoub ehtiaj darad, in khanoumeh Irandoust az tarige zado band in poste ra gerefte bayad beravad, kheily kheily bad bazy kard teame iran

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی