بازگشت معجزه‌آسای نادال/ از فکر کردن به خداحافظی تا حضور در فینال
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ستاره تنیس جهان روزهای تلخ مصدومیت را پشت سر گذاشت اما حتی خودش هم تصور رسیدن به فینال گرند اسلم استرالیا را نمی‌کرد.

رافائل نادال یک بار دیگر توانست در دوران حرفه‌ای ورزش خود بر خلاف پیش‌بینی‌ها عمل کند و شگفتی‌ساز باشد.

فوق ستاره اسپانیایی تنیس جهان بعد از چندین مصدومیت طولانی و شدید در حالی که از نظر بسیاری از کارشناسان، آماده حضور در مسابقات گرنداسلم استرالیا نبود به این مسابقات پا گذاشت و حالا به اقتدار به فینال این رقابت‌ها نیز راه یافته است.

رافا در مرحله نیمه نهایی اوپن استرالیا مقابل متئو برتینی به پیروزی رسید و حالا این شانس را دارد که برای ششمین بار در دوران پرافتخار ورزش خود، قهرمانی در گرنداسلم استرالیا را به‌دست بیاورد.

در عرض 7 ماه، اعجوبه تنیس از بازیکنی که همه در مورد توانایی‌اش برای ادامه دادن به تنیس تردید داشتند تبیل شد به کسی که بیست و نهمین حضور خود در گرنداسلم‌ها را تجربه می‌کند. فقط نواک جوکوویچ و راجر فدرر هستند که با ۳۱ حضور در فینال، بالاتر از رافا از این نظر قرار دارند.

نادال بعد از پیروزی در مرحله نیمه نهایی گفت: «یک ماه و نیم پیش من حتی نمی‌دانستم که به زمین تنیس برمی‌گردم یا نه و حالا من اینجا هستم. روزهایی بود که فقط توانایی ۲۰ دقیقه تمرین کردن داشتم و بعضی روزها اصلاً نمی‌توانستم تمرین کنم. خودم از اینکه در فینال هستم شگفت‌زده شده‌ام. باز هم حس می‌کنم که در دوران تنیس خودم به اوج برگشته‌ام و سرحال هستم. بله، این کاملاً درست است که من به سختی در سالن بدنسازی کار کردم تا به وضعیت ایده‌آل برگردم. با خانواده‌ام خیلی در مورد امکان و احتمال خداحافظی از تنیس حرف زدم چون واقعا شرایط برایم سخت بود.»

بعد از اینکه مصدومیت باعث شد نادال در سال ۲۰۲۱ کاملاً از میادین دور شود او به این فکر می کرد که آیا اصلاً توانایی حضور در استرالیا را دارد یا نه. اما با حضور در این تورنمنت او قدم به قدم حریفان خود را شکست داد و حالا در فینالی جذاب روز یکشنبه مقابل دنیل مدودف روس قرار می‌گیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • morteza IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    کاش ویلمبدون بعدی فدرر عزیز رو برا اخرین بار روی چمن ببینیم و از بازیش لذت ببریم. برا نادال خوشحالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی