نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
امیر حاج رضایی
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال کشورمان گفت: وقتی مهدی طارمی با آن مشقت خودش را به ایران رساند و آن گل را زد حس کردیم که خدواند او را مأمور کرده بود تا این راه را بیاید و یک ملت را شاد کند.

محمدرضا مدنی؛ صعود تیم ملی ایران به جام جهانی به عنوان اولین تیم آسیایی در فاصله سه هفته مانده به پایان دور برگشت از سوی کارشناسان مختلف این رشته مورد نقد و بررسی قرار گرفت. امیر حاج رضایی مربی اسبق تیم ملی و کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره صحبت‌های اخیر در ارتباط با تغییر کادر فنی تیم ملی و بازی خوب این تیم مقابل عراق و مسائل دیگر مربوط به صعود تیم ملی ایران به جام جهانی اظهاراتی را به تفصیل مطرح کرد.

صعود تیم ملی مثل یک فیلم سینمایی بود

حاج رضایی در ابتدا درباره صعود تیم ملی اظهار داشت: اتفاق خیلی خوبی بود. در میان این همه تلخی که در جامعه ما وجود دارد واقعاً کام همه ما شیرین شد. خیلی خیلی خوشحال هستیم که برای سومین بار پیاپی در جام جهانی حضور داریم. ما نباید فقط به بازی آخر توجه کنیم بلکه بنده این هفت دیدار آخر تیم ملی را مانند یک فیلم سینمایی می‌بینم که از هفت اپیزود تشکیل شده که همگی یک مضمون و یک تم دارند. مسیری که تیم ملی در این مدت طی کرد یک مسیر بسیار درخشان بود.

موافق برخی منتقدان نیستم

وی افزود: با افرادی که نسبت به شرایط رسیدن تیم ملی به اینجا نقدهایی داشتند چندان موافق نیستم. گاهی اوقات می‌شنوم که می‌گویند گروه ما آسان بود یا اینکه تیم ملی لژیونر زیاد دارد! اصلاً چنین چیزی نیست، اصلاً! کسانی که به فوتبال نزدیک هستند و فوتبال را لمس کرده و حس کرده باشند و یا با زبان فوتبال آشنا باشند هرگز از زبان آنها چنین تعابیری را نخواهید شنید. فوتبال سخت است. فوتبال دشوار است. یعنی هر پیروزی به سختی به دست می‌آید.

بازی آخر ماراتن رنج بود

کارشناس فوتبال کشورمان درباره وضعیت تیم ملی در آستانه بازی با عراق گفت: باید ممنون کادر فنی و بازیکنانی باشیم که در شرایط بسیار دشواری آمدند و در این بازی آخر که خودش به نوعی یک ماراتن رنج بود برنده شدند. چرا که سردار آزمون پشت خط مانده بود. مهدی طارمی بین زمین و هوا و برف سرگردان بود و در مسیری غیرمعمول قرار داشت. گویا خداوند طارمی را مامور کرده بود که خودش را به ایران برساند و این گل را برای کشورمان به ثمر برساند تا به جام جهانی برویم و این ماموریتی بود که مهدی به خوبی به پایان رساند.

طارمی تیم ملی

وی خاطرنشان کرد: اگر هم نقدی به تیم ملی ایران وجود داشته باشد کما اینکه به تیم‌های مطرح جهان هم وارد می‌شود الان وقتش نیست. به هیچ وجه! ما باید این شیرینی را مزه مزه کنیم و خودمان را برای بازی سه‌شنبه مقابل امارات آماده کنیم که انشالله آن مسابقه را هم ببریم.

سه بازی آخر حیثیتی است نه تشریفاتی

حاج رضایی درباره دیدارهای پیش رو و اینکه آیا این دیدارها همگی بازی‌های تشریفاتی هستند یا نه توضیح داد: به نظر من به هیچ وجه تشریفاتی نیست، بلکه حیثیتی است. ما جوازمان برای حضور در جام جهانی را کسب کرده‌ایم ولی نباید خدشه‌ای به آن پیروزی‌های درخشان وارد کنیم و دیدارهای پیش رو را سرسری بگیریم. بلکه باید با قدرت ظاهر شویم و سرگروهی را هم به دست بیاوریم. به هیچ عنوان این مسابقات تشریفاتی نیست. چون در سیدبندی‌ها هم تاثیر مستقیم دارد.

به کی روش گفتم اندازه وزن خودت حرف بزن

مربی اسبق تیم ملی کشورمان درباره اسکوچیچ و اینکه چرا عده ای او را یک مربی بی ادعا می‌دانند و او را با کی روش مقایسه می‌کنند گفت: یکی از دوستان من زمانی برای کاری به کوالالامپور رفته بود و از قضای روزگار آنجا مواجه شده بود با رئیس فدراسیون فوتبال کشور پرتغال، که از دوستم سوال کرده بود که آیا با کی‌روش تمام کردید؟ که او گفته بود بله! و رئیس فدراسیون گفته بود که او یک مربی بسیار خوب است اما سرسختی‌هایی هم دارد و مسائلی دارد که ممکن است آنها شما را آزار بدهد.

ما در آن هشت سال این مسائل را دیدیم. ادبیاتی که استفاده می‌کرد. البته من در رابطه با وجهه اجتماعی کی‌روش صحبت می‌کنم و کاری به وجهه فنی اش ندارم.

به هیچ گرفتن جامعه فوتبال، به ویژه کشوری که این همه انسان فرهیخته دارد. ایران سرزمینی کهن است با انسان‌های نابغه. او به دفعات موجب رنجش مردم شد و همواره مدعی بود و از لغات و کلماتی استفاده می‌کرد که زیبنده خودش بود. به هر حال داستان او تمام شده و رفته.

یکبار من خودم در جلسه‌ای که فکر می‌کنم تنها باری بود که او را از نزدیک دیدم به او گفتم این سبک صحبت کردن زیبنده شما نیست که مربی رئال مادرید و دستیار فرگوسن بوده اید و چندین بار به جام جهانی رفته اید. من یک انتظار دیگری از شما داشتم تا در اندازه وزن خودتان صحبت کنید. ولی متاسفانه چنین چیزی نبود.

اسکوچیچ ما را از مهلکه نجات داد

وی افزود: حالا در بدترین شرایط ممکن اسکوچیچ تیم ملی را در اختیار گرفت. شما یادتان هست ما به بحرین و عراق باخته بودیم و شرایط بدی داشتیم. خیلی‌ها ناامید شده بودند که شاید به جام جهانی نرویم. نزدیک بود در جای بدی حذف شویم که اصلا به فوتبال ما نمی‌خورد و ما را در انظار عمومی خدشه دار می‌کرد. اما اسکوچیچ آمد و در دور برگشت بحرین میزبان را با سه گل و عراق میزبان را با یک گل شکست داد تا از آن مهلکه بیرون آمدیم و در دور دوم که هنوز در جریان است توانستیم سه بازی مانده به پایان دوره برگشت جواز صعود بگیریم.

جهانبخش - اسکوچیچ

حاج رضایی خاطرنشان کرد: چرا ما دنبال نام‌های بزرگ می‌گردیم که دیگر کارایی ندارند؟ در همین تیم عراق، دیک ادووکات را آوردند که زمانی یک مربی مطرح از هلند بود ولی آقای ادووکات ۷۵ ساله نه انگیزه داشت و نه انرژی، فقط آمده بود برای دوران بازنشستگی پولی هم در عراق بگیرد و طبعاً نتایج بسیار بدی گرفت و یک مربی دیگر آمد و این تیم عراق که با ما بازی کرد بسیار روان تر و بهتر از دور رفت بازی می‌کرد.

ما در جام جهانی قبل هم شاهد حضور مربیانی بودیم که دوران شان سپری شده بود. فرض کنید اریکسون مربی فیلیپین شده بود. فیلیپینی که اصلاً بازیکن ندارد و دقیقاً فقط برای پول به آنجا رفته بود.

یا هکتور کوپر که به ازبکستان رفته بود و دیگر نام‌های بزرگی که بودند که دوران شان تمام شده. البته برای نشستن روی نیمکت مثلا برای همفکری دادن و یا نشستن در جایگاه مدیریت فنی افراد قابل اعتنایی هستند چون در دوران خودشان مربیان بزرگی بودند اما حالا جایگاه نشستن روی نیمکت مربیگری را ندارند. چون اشباع شده اند.

مگر قطر با چه مربی جام ملت‌ها را برد؟ با یک مربی جوان به نام فیلیکس سانچز که آمد و با قدرت، تمام قدرت‌های بزرگ مثل عراق، عربستان سعودی و ژاپن در فینال و امارات میزبان را شکست داد.

اسکوچیچ بد است که ما را به جام جهانی برد؟

وی تأکید کرد: گاهی شنیده ام که برخی می‌گویند ما باید با یک مربی بزرگ در جام جهانی شرکت کنیم. چرا؟ چرا وقتی ما همه موفقیت های اخیرمان را با این مربی کسب کرده‌ایم! کسی که ساکت است، آرام است، زبان خوشی دارد، به جامعه رسانه‌ای و مردم احترام می‌گذارد بد است؟ حتماً باید برویم فردی را بیاوریم که اسم بزرگی دارد که چه کار کند؟ که پول ما را بگیرد و در جام‌جهانی هم نتیجه نگیرد و بگوید من که مسئولیتی نداشتم! اینکه افکار متنوع در فوتبال باشد به سود همه است. اینکه همه بتوانند اظهار نظر کنند به سود همه است و این خیلی خوب است اما بخش‌هایی از اینها را باید نادیده گرفت چون به زیان فوتبالمان تمام می‌شود.

اینقدر این آدم را تحقیر نکنیم

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: اسکوچیچ کار بسیار بزرگی انجام داد که در روزهای اول کسی آن را باور نمی‌کرد. گاهی اوقات برخی حرف‌ها درباره او مرا اذیت می‌کند. زمانی که می‌بینم یک بزرگواری در ارتباط با او می‌گوید «همان مربی که تیم خونه به خونه را در دست داشت»...! چرا تلاش می‌کنید یک آدم را تحقیر کنید؟ حتی اگر او را دوست ندارید می‌توانید از ادبیات بهتری درباره اش استفاده کنید. در پی تحقیر این آدم نباشید.

ریسک انتخاب اسکوچیچ جواب داد

وی ادامه داد: ما که قدرت پاستوریزه کردن یک جامعه را نداریم ولی بیاییم یادی کنیم از واقعیت‌های رخ داده، از زمانی که فدراسیون فوتبال رئیس نداشت و تیم ملی رها شده بود و آن افرادی که این مربی را انتخاب کردند. آنها واقعاً زحمت کشیدند و ریسک کردند و ریسک شان هم جواب داد و حالا هم ما از خرداد ماه تا امروز در حال مسابقه دادن هستیم.

ترکیب تیم ملی روبروی عراق عاقلانه بود

حاج رضایی درباره وضعیت تیم ملی گفت: ما در بازی آخر دچار یک سری از حوادث بد شدیم. افرادی مثل نوراللهی، حاج صفی، مجید حسینی و از طرفی باشگاه زنیت هم آزمون را رها نکرد و یک مهاجم تأثیرگذارمان را به تیم ملی ندادند و آن سرمای تاثیرگذار که تمرینات تیم ملی را تحت تأثیر قرار داد، همه و همه اثرگذار بود. ولی وقتی آرایش تیم ملی را دیدیم متوجه شدیم که تیم ملی چقدر عاقلانه چیدمان شده است. در نهایت هم برنده شدیم و کار را تمام کردیم.

فدراسیون عالی کار کرد

حاج رضایی درباره عملکرد فدارسیون در این مدت یادآور شد: به اعتقاد من هیچ گاه، هیچگاه نباید حقیقت را فدای مصلحت کنیم. اگر مصلحت ما در این است که چیزی به دست بیاوریم حقیقت را قربانی نکنیم.

شخصاً به این فدراسیون انتقاداتی دارم. هر کسی که کار کند به کارش انتقاد وارد است و بحثی در آن نیست اما باید گفت به هر حال اینها هم زحمت کشیدند و تلاش کردند تا به عنوان نیروی لجستیکی، پشت سر تیم ملی قرار بگیرند و تیم را کمک کنند.

بنابراین معتقدم در مجموع عملکرد شان فوق العاده بوده و دستشان درد نکند. اگر به این ترکیب دست بزنند مرتکب یک اشتباه محاسباتی وحشتناک شده اند.

تیم ملی ۹۸

تیم ۹۸ را با تیم ملی فعلی مقایسه نکنید

حاج رضایی درباره قیاس دو تیم ملی سال ۱۹۹۸ با تیم اعزامی به جام جهانی ۲۰۲۲ توضیح داد: این مقایسه‌ها درست نیست. آن تیم به این جهت بیشتر به چشم آمد که واقعاً یک ماراتن سخت را پشت سر گذاشت تا به جام جهانی برسد. تا جایی که مجلات خارجی به این تیم لقب «دای‌هارد» دادند یعنی جان سخت دادند. تیمی که نیمی از کره خاکی را طی کرد تا به جام جهانی برسد. ابتدا مسابقات مقدماتی را انجام داد بعد به مالزی رفت و به ژاپن در آن بازی ۲-۳ باخت و بعد آن داستان حماسی در ملبورن اتفاق افتاد و آن وقایع که در واقع شرایط خاصی برای آن بازی ایجاد کرد. آن تیم هم یک تیم فوق العاده بود و این تیم همه یک تیم خیلی خوب است و اینقدر نیرویی مستعد دارد که ما نگرانی نداریم.

به جای خلیل زاده، سیاوش و حسینی را داریم

وی در ارتباط با پرمهره بودن تیم ملی گفت: در این بازی شجاع خلیل زاده را در اختیار نداریم ولی ما مجید حسینی و سیاوش یزدانی را در اختیار داریم و دست اسکوچیچ باز است چون این بازیکنان فاصله زیادی با هم ندارند. اینها حاصل چیست؟ حاصل این است که تیم فوتبال ما در لیگ‌های جهان دیده شده و بازیکنان ما به خارج رفته و آموزش‌های بهتری دیدند.

طارمی در پورتو نبود آن گل را نمی‌زد

حاج رضایی درباره گل مهدی طارمی توضیح داد: شاید باور نکنید اما اگر مهدی طارمی در خارج از کشور و در پورتو این قدر مطرح نبود و این بازی‌ها را نمی‌کرد امکان نداشت توان زدن آن گل تک به تک را داشته باشد. زدن گل تک به تک کار خیلی سختی است چون در آن هنگام دروازه کوچک می‌شود و دروازه‌بان می‌شود غول! چون بیرون می‌آید و زاویه را برایتان تنگ می‌کند. از طرفی دو مدافع کناری هم به او فشار وارد می‌کردند. این گل ناشی از آن آموزش‌ها و امکاناتی است که در اختیار مهدی طارمی قرار گرفته.

چرا ایران با این همه مشکل رنک اول آسیاست؟

وی با اشاره به مشکلات عدیده فوتبال باشگاهی و ملی ایران در AFC خاطرنشان کرد: نکته مهم در ارتباط با صعود ما این است که تیم ملی ما در میانه این همه گرفتاری که دو تیم مطرح کشورمان را از حضور در رقابت‌های آسیایی منع می‌کنند، شکایت‌های مختلف و دیگر گرفتاری‌ها مانند اینکه مربی پرسپولیس به تمرین نمی‌رود چون پول بازیکنانش را نداده‌اند و نمونه‌های زیادی که نمی‌خواهم به آنها ورود کنم، ولی چرا ما در رنک آسیا اول هستیم؟ با این همه بدبختی! با این همه جریمه مالی! چرا ما همچنان در صدر تیم‌های فوتبال آسیا هستیم و این همه حرف و حدیث پشت سر ایران می‌زنند و این همه تحقیرمان می‌کنند؟ فقط به خاطر نیروهای انسانی است که داریم.

چطور ممکن است که ما دو کشور مبتکر تکنولوژی مثل ژاپن و کره جنوبی را پشت سر می‌گذاریم و یا عربستان را با آن همه پول‌هایش را پشت سر می‌گذاریم؟ اینها همه به خاطر نیرو و استعداد انسانی در ایران است.

عابدزاده‌ها پند بزرگی به ملت دادند

حاج رضایی درباره برخورد امیر عابدزاده با پدرش یادآورشد: حضور امیر عابدزاده یک نوع توارث است اینکه یکسری خصلت‌ها از پدرش به او به ارث رسیده است. البته او در اروپا هم خوب کار کرده و تجربه بالایی به دست آورده و در این هفته‌ها هم عملکرد خوبی داشته.

جا دارد که اشاره‌ای هم به پدر ایشان کنیم. احمدرضا عابدزاده بی شک بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران بوده، با ادای احترام به مرحوم حجازی که دروازه‌بان بزرگی بود اما احمدرضا دروازه‌بانی بود که تاریخ فوتبال ایران به خودش ندیده و این پسر در واقع ادامه راه پدرش را طی می‌کند. صحنه پایانی بازی هم یک اتفاق زیبا و پند آموز بود.

ادای احترام به انسانی که شک نکنید برای موفقیت امیر زحمات زیادی کشیده ولی شاید به چشم نیامده باشد. اما در واقع بین خودشان و در پنهان خیلی برایش زحمت کشیده. قدردان پدر و پسر هستیم و انشالله که هر دوی آنها در فوتبال حضور داشته باشند. احمدرضا هم به فوتبال برگردد و اعتماد به نفسش را به نسل جدید منتقل کند.

این اتفاق جالبی بود که بغض را در گلوی همه آنهایی که پدر هستند نشاند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهدی IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    با عرض سلام کاملا با نظر شما موافق هستم ولی یادمون نره که خیلی ها قواعد فوتبال را خوب یاد ندارند ونظر میدن البته از قدیم گفتن گر بیابان را به شوق کعبه خواهی زد قدم. سرزنش ها گر گند خوار مغیلان غم مخور
    • mohsen IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      اسکوچیچ ۳ بار عراقی رو برد که کی روش همیشه از بردنش عاجز بود و نمی توانست همین برات کافی چرا ویلموتس نتوانست نتیجه لازم رو بگیره
    • ابرام US ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      دوره اینکه داستان های قهوه خونه ای تعریف کنیم و به فلانی گفتم و دست بر قضا { گویی بزرگترین اتفاق دنیا رخ داده } یکی از رفیق هام فلان کس را دیده بود گذشته و تو و امثال تو یه تیم محلی را هم ( اداره نتوانید کرد) . با توجه به سوابق خانوادگی استاد و حشر و نشر با بزرگان از لمپنین گذشته و حال ٬ داستانی را نقل میکنم که : روزگاری یکی از جوجه جا هل ها نیمه شبی گردن کلفت نامی اما پا به سن گذاشته قدیمی( حا ج قدم) را گیر آورده و جند مشت ولگدی نثار او کرده بود . طرف در کلانتری محل اقرار کرده بود برای شهرت و تو دهن ها افتادن این کار را کرده است . این جناب هم با توجه به توصیه اون جوجه جا هل به « کیروش» می تازد که در عالم فهم و دانش فوتبالی ما کسی هستیم که کیروش را قبول نداریم . کیروش فقط دما غ آدم ها و پوزه کله پوک هایی نظیر قندلی و مبدع قندلی و این بابا را به خا ک میمالید . در بقیه موارد ارادت خودش را به فرهنک و تا ریخ ایران به کرات ثا بت کرده بود . حساب شعبون بی مخ ها و مدافعین هفت کچلون و لمپن های شنا خته شده « بدون ذکرنام توسط بنده» بماند برای بعد .
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      مطمئنا امیر حاج رضایی یک پرسپولیسی دو آتیشه است و تمامی نظراتش فقط بر مبنای دفاع از منافع تیم پرسپولیسه. اما در پاسخ به جناب امیر حاج رضایی میگم که اولا گروه ایران گروه بسیار آسونی بود و هر کسی سرمربی ایران می شد به راحتی از این گروه صعود می کرد مثلا اگه امیر قلعه نویی که 10 برابر اسکوچیچ مربی بزرگتریه سرمربی ایران بود باز هم ایران به جام جهانی صعود می کرد. از اول هم گفته بودم که از این گروه ایران و کره فقط صعود می کنند و از گروه دیگه رقابت بین تیم های عربستان، ژاپن و استرالیاست. اینکه ویلموتس برای پول اومده بود دلیل بر برتری اسکوچیچ نمیده.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      نکته بعدی بالا بردن طارمی تا درجه مامور خدا بودن واقعا خنده داره که این مدح ها فقط از طرف امثال حاج رضایی صورت می گیره که بالاخره پرسپولیسیه و دوست داره ترکیب تیم ملی رو خودش بچینه. نکته بعدی اینه که آقای امیر حاج رضایی شما اصلا در سطحی نیستی که بخواهی درباره کارلوس کیروش صحبت کنی. اصلا کسی که دستیار آلکس فرگوسن بوده و فرگوسن بهش گفته تو همه کاره منچستر هستی و سرمربی رئال مادرید بوده وزنش بالاتر از ایناست که شما بخوای براش تعیی تکلیف کنی. بهتره شما اندازه وزنت صحبت کنی.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      بعد شما که انقدر به همه مسائل اهمیت میدی چرا در 5 سالی که پرسپولیس رو به صورت مهندسی شده قهرمان می کردن هیچگونه اظهار نظری نمی کردی. چرا در قضیه مهدی طارمی که به طور غیر قانونی در پرسپولیس بازی می کرد و باید پرسپولیس رو می فرستادن لیگ دو بازی کنه هیچگونه اظهار نظری نکردی؟ چرا وقتی فصل پیش پرسپولیس رو با 21 امتیاز مهندسی شده قهرمان کردن سکوت اختیار کرده بودی؟ چرا وقتی بازی سوپرجام رو 3 روز قبل بازی 3 بر صفر به نفع پرسپولیس زدن سکوت اختیار کردی در حالی که استقلال فقط چند هفته مهلت می خواست؟ اما وقتی دو فصله چون بازیکن های پرسپولیس آماده بازی سوپرجام نیستند و ماه ها دیدار این تیم رو عقب انداختن سکوت اختیار کردی؟ چرا وقتی سال 1398 بازی سوپرجام رو برگزار نکردن و شما که به فوتبال مسلط هستی که باید بازی بین قهرمان جام حذفی و تیم دوم لیگ برگزار می شد اونجا سکوت اختیار کردی؟ چرا از تضعیف استقلال در این 5 ساله چیزی ننوشتی؟
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      ضمنا مرحوم ناصر حجازی، به عنوان دومین دروازه بان قرن آسیا از سوی AFC با نظرات کارشناسان برجسته انتخاب شد و نظر شما اصلا برای کسی مهم نیست و حتی از منچستریونایتد پیشنهاد داشت و احمدرضا عابدزاده نتونست این عنوان رو بدست بیاره هر چند احمد رضا عابدزاده یک استقلالیه نه پرسپولیسی.. حتی اگه احمدرضا عابدزاده اعلام رسمی بکنه من پرسپولیسی هستم همه ایران می دونن که احمدرضا عابدزاده در استقلال احمدرضا عابدزاده شد و اون خاطرات مردم ایران از احمدرضا عابدزاده استقلاله نه پرسپولیس. همچنین همه ایران می دونن ما در ایران از امیر عابدزاده بالاتر داریم ولی چون باباشون احمدرضا عابدازده نیست جایی در تیم ملی ندارن. بعدم شما میگی نباید به این ترکیب دست زد. معلومه الان که مافیای لنگ تیم ملی رو همه جوره تحت اختیار خودش گرفته و ترکیب تیم ملی و مربیان رو مافیای لنگ می چینن شما داری از این تیم حمایت می کنی. صد البته که اسکوچیچ در سطح تیم ملی نیست و چون بله قربان گوی شما پرسپولیسی هاست اونجا گذاشتینش.
    • شمسعلی IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      اونایی که سن و سالی ازشون گذشته خوب می‌دونن حجازی فقط بخاطر اخلاق خاصی که داشت همه بهش علاقه دارن وگرنه از نظر فنی در حد بیرانوند هم نبود، عابدزاده که جای خود داره. جام جهانی حجازی هشت گل خورد هشت تا دیگه هم نخورد و عملکرد افتضاحی داشت ولی خب چون اولین جام‌جهانی ایران بود خیلی برای ایران مهم بود و نه فقط حجازی که سایر بازیکنا هم اسم و رسمی معروفتری پیدا کردن ولی از نظر فنی خیلیاشون من الجمله حجازی، سطحشون پایینتر از الان بود . قدیمی تر ها و فوتبال فهم ها مثل حاج رضایی بهتر میدونن من چی میگم
    • حسین IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      اسکو ازبرانکو مشورت میگیره ترسو است چون می‌داند مافیای لنگ همه جا نفوذ دارند وچون مربی ضعیفی آست واز مربیگری تیم خونه به خونه که الان دیگه وجود ندارد به سرمربیگری تیم ملی ایران رسیده برای همین تابع دستورات لنگ است تا ازبرند تیم ملی استفاده کند او می‌داند اگر با لنگیها همکاری نکند زیر آبش می‌زنند وبرای همیشه محو می‌شود اما کیروش یک برند بود مربیگری بزرگترین بازیکنان جهان را در کارنامه دارد برای همین از هیچ لنگی حساب نمی برد با وجود اینکه اکثر لنگیها مافیایی فوتبال علیه اوبودند اما او کارش را باقدرت پیش می‌برد وامثال سلطانی فر که انتطار داشت کی روش تابع اوباشد ولی کی روش چون بزرگ بود هرگز زیر بار مافیای آنها نرفت اسکوچیچ حتی نتوانست کنعانی زادگان را کنار بگذارد چون از همه چیز می ترسید باوجود اینکه ایران بایک تساوی هم صعود می‌کرد اما این مربی جرات نداشت بازیکن فاسد را کنار بزند مطمئن باشید که ایران با این مربی زنگ تفریح تیم های با تجربه جام جهانی خواهدشد پس مربی درحد کیروش نیاز مبرم است تا دیر نشده فکری کنيد
    • شاهین نصرتی IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      اسکوچیچ به خاطر بیاره که مقابل تیم استراماچونی از فاصله 30 متری وریا غفوری دروازه این تیم روی ضربه ایستگاهی باز کرد و در عرض 30 دقیقه 4 بار دروازه تیمش فرو ریخت. برای همینه که میگه من از بازی وریا خوشم نمیاد. چون برانکو و مافیای لنگ در بدنه فوتبال ایران، ترکیب تیم ملی رو انتخاب می کنن. همینه اون فرد معلوم الحال اتوبوسی رو از تیم ملی کنار نذاشتن نشون میده مافیای لنگ در گزینش بازیکنان نقش 100 درصدی داره
    • حسین IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      از همین الان اسکوچیچ بهانه باختش در جام جهانی رو آورده. گفته بازیکنان ایران تاکتیک پذیر نیستند و در جام جهانی وقتی ببازه و نتیجه نگیره میگه من کارم رو به درستی انجام دادم ولی بازیکنان تاکتیک پذیر نبودن. البته یک رزومه خوب هم برای خودش فراهم می کنه با سرمربی شدن در جام جهانی. احتمال میدم یک عذرخواهی ماست مالی شده همب برای تلطیف جو باخت انجام بده
    • میثم IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      اسکوچیچ مربی بسیار ضعیفیه. گروه ایران بسیار آسون بود و تیمی تحویل اسکوچیچ داده شد که حاصل 8 سال کار کارلوس کیروش بود
    • کیارش US ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      و چهار بار پشت سرهم کره ای رو شکست داد که همیشه برامون دردسرساز بود و با پرتقال مساوی کرد ومراکش رو شکست داد بهترین نتیجه تاریخ ایران تو جام جهانی رو گرفت از نگاه امار بازیهای تدارکاتی هم شیلی رو با ترکیب تقریبا کاملش شکست داد
    • رامین تاج IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      در پاسخ به جاج رضایی بگم عابدزاده با اشتباهاتش قهرمانی در لیگ تهران۶۹ جام حذفی ۶۹ باشگاههای آسیا ۷۰ و لیگ ۷۰ رو از استقلال گرفت در دربی هم یک گل بد از پرسپولیس در فینال لیگ قدس خورد وقتی هم رفت پرسپولیس دوتا فینال آسیا با گلهای بدی که خورد رو از پرسپولیس گرفت و تو دربی سه تا گل بد از ملکیان هاشمی نسب و نوازی خورد در تیم ملی هم معمولا به خیچ توپی نه نمیگفت تنها دلیل شهرتش انتقال از استقلال به پرسپولیس اعتماد به نفس کاذب و بی اخلاقیش بود که تعصب معنا میشد
    • ابرام US ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      شما حساب کنید اگر قندلی با کمک مصطفوی و مبتکرین خرد جمعی به سر مربی گری تیم ملی رسیده بود و در موفقیت تیم ملی شرایطی مشابه اسکوچیچ داشت امروز ما چه وضعیتی داشتیم و کی می تونست جلوی قندلی و دوستداران این بابا رو بگیره و چه کسی از دست و دشنه علی آقا های کنفرانس های مطبوعاتی در امان بود ؟. خدا ییش من روزانه و هر هنگامی که یاد موفقیت تیم ملی و راهیابی به جام جهانی می افتم سجده شکر بجا می آورم و پنا ه می برم به خداوند تبا رک و تعالی از این مصیبت عظیمی که ما را نجا ت داد . خداوندا صد هزار مرتبه شکر که ما را از شر (قندلیون) و اصحاب و تخم ترکه علی آقا های مطبوعاتی و اشرا ر از لمپنان شهیر و ما ضی و مستقبل با صعود به جا م جهانی بی قندل و مبد عین قندلی و جلالت مآبان حا می قندل رهانیدی و ...... من الله التوفیق علیه التکلان .
    • ابرام US ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      شما حساب کنید اگر قندلی با کمک مصطفوی و مبتکرین خرد جمعی به سر مربی گری تیم ملی رسیده بود و در موفقیت تیم ملی شرایطی مشابه اسکوچیچ داشت امروز ما چه وضعیتی داشتیم و کی می تونست جلوی قندلی و دوستداران این بابا رو بگیره و چه کسی از دست و دشنه علی آقا های کنفرانس های مطبوعاتی در امان بود ؟. خدا ییش من روزانه و هر هنگامی که یاد موفقیت تیم ملی و راهیابی به جام جهانی می افتم سجده شکر بجا می آورم و پنا ه می برم به خداوند تبا رک و تعالی از این مصیبت عظیمی که ما را نجا ت داد . خداوندا صد هزار مرتبه شکر که ما را از شر (قندلیون) و اصحاب و تخم ترکه علی آقا های مطبوعاتی و اشرا ر از لمپنان شهیر و ما ضی و مستقبل با صعود به جا م جهانی بی قندل و مبد عین قندلی و جلالت مآبان حا می قندل رهانیدی و ...... من الله التوفیق علیه التکلان .
    • نان به نرخ روز ! IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      به گمانم بالا رفتن سن و سال آقای حاج رضایی موجب فراموشی شده ماکه فراموش نکردیم اون روزی رو که به همراه دکتر ذوالفقار نسب و با کارگردانی عادل فردوسی پور سرمربی وقت تیم ملی امیر قلعه نویی رو داشتن درمقابل میلیونها بیننده اونم بخاطر خراب کردن پنالتی مهدوی کیا مقابل کره جنوبی مواخذه و مورد تحقیر قرار میدادن و حتی زبانم لال !! لودگی میکردن و میخدنیدن کمی انصاف هم بدنیست !
    • الف.سین IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      ابرام تو خودت مثل جوجه جاهل ها حرف زدی و ادبیاتت همون ادبیات لمپن هاست که البته مطمئن هستم معنی لمپن هم تا قبل از شنیدن این کلمه از دهان واعظ ریاکار نمی دونستی و با لقب های سخیفی به پرافتخارترین مربی ایران مشخص طرفدار چه (...) هستی! ادبیات مایلی کهنییت رو اول کنار بذار علم و دانش نداشته کارلوس رو هم توی 8سال دفاع مقدس حتی جلوی سوریه و لبنان هم دیدیم و شکست های قهرمانانه و اخراج شدنش از کلمبیا و داد و بیدادهای همیشگیش در مصر نفرتی که مصری ها هم از او مثل کلمبیایی ها و پرتغالی ها به خاطر لات بازی هاش دارند.
    • الف.سین IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      ابرام کامنت هات رو دو خط خوندم فهمیدم از چه قماشی هستی! یه سری حرف های تکراری کامنت های منزجر کننده پر از توهین و پر از عقده (: مکتب مایلی کهن توهین تهمت افترا و عقده گشایی با تکرار صدباره حرف های پوچ! حالا 500 تا کامنت تکراری دو کیلومتری دیگه بذار با همگروهیات به خودت لایک بده و آب طالبیت رو بخور((:
    • ابرام ۱ US ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      ای الف و سینی که به نظر الف و قاف ٬نمایی . بدان و آگا ه باش ادبیات کاربردی این بنده همان ادبیاتی است که رگ و ریشه ام در آن قرار دارد و اکنون هم نه بزعم چون تو یی افتخار نمی کنم بل بدرستی می گویم که بچه نا ف تهرون و همان حوالی میدون اعدام ام . تو با غ فردوس بزرگ شدم و همونجا بمدرسه رفتم و در جوار لمپن ها ٬ هم از نوع نا مردهاش و هم لوطی ها و با معرفت هاش بزرگ شدم و از همونجا به دانشگا ه رفتم و بقیه قضایا بماند . قیاس به نفس فرموده و معنی لمپن مطرح فرمودی و بی جهت و بی گدار به آب زدی و وا عظ بمیان کشیدی . برای افزودن به شناخت ذاتی و فطری خود تو صیه می کنم تشریف برده و در کتا ب فروشی ها ی کوچه پس کوچه های رو روبروی دا نشگا ه تهران بدنبال کتاب ( لمپن و لمپنیسم ) نوشته علی اکبر اکبری که احتمالا چاپ ها ی آخرش مر بوط به قبل از انقلاب است بگرد و بفهم و بدان که بت و کعبه آمال تو هر وا عظی که می خوا هد با شد نشان دهنده سطح نا زل و کو چه بازاری فردی است که فکر می کند اگر خود ش خود را حتی در مقام لمپنی بیاری وا عظ آشتیانی مدیر عا مل تیم محبوبش شنا خته ٬ دیگران نیز در قیاس با خودش ٬
    • ابرام۲ US ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      بقیه .... همچنان خود او هستند . مصری های بقول تو متنفر هم مشا بهات امثال تو هستند . فردی را که کشوری فوتبال خیز چون کلمبیا ( فقط از نظر فوتبال مورد نظر است) و یا انگلستان و پرتقال و اسپانیا و ریال ما درید دانش فوتبالی اش را تایید می کنند تأییدیه امثال تو وقندلی و جلالی و جا ج رصایی چه دردی را دوا می کند؟ . ضرورتی به تو ضیح بیشتر نمی بینم . اما تو صیه ام این است که برای اینکه کسی شوی و از اینی که هستی به در آیی و بال و پری بزنی قدری به مطالعه در زمینه ها ی اجتماعی (بخصوص) بپرداز و از دایره محدود امثال وا عظ هم خا رج شو . دنیا خیلی بزرگتر از آنی است که تو فکرش را می کنی ای الف و سینی که به نظر قاف و صاد میآیی ٬ حتی دنیای لمپنها و لمپ لمپنیسم وا عظ و مشا بها ت اش .
  • اشکان IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    با درود به شرف جناب حاج رضایی که همیشه حقایق فوتبال رو دنبال می‌کنه و در مصاحبه هایش عنوان می‌کنه و تحت هیچ شرایطی مصلحت طلبی نمیکنه. بجای مصاحبه با افرادی معلوم الحالی که اسم نمیارم و دائم باهاشون مصاحبه میشه البته فوتبالیستهای خوبی هم بودن ولی متأسفانه به هیچ‌وجه صحبتهای مفیدی نمیکنن، با امثال حاج رضایی بیشتر مصاحبه کنید تا حرفهای بدرد بخور بزنه
  • کاج IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    احمد عابدزاده دروازه بان بزرگیه ، ولی یادمون نره حجازی زمانی با جام جهانی رفت که دو قاره یک سهمیه داشت ، به المپیک رفت ، قهرمان آسیا شد اونم چندبار ، که هیچکدوم ازین عنوان رو عابدزاده کسب نکرد.
    • امیر IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      خب این افتخارات حجازی رو پروین هم کسب کرده حتی بیشتر ، اونوقت باید بگیم پروین از علی دایی و علی کریمی بهتر بوده؟
    • امیر دقت کن IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      آقا امیر علی پروین هم از لحاظ فنی و هم از نظر استمرار و سابقه و دوام فوتبالی از علی دایی و علی کریمی در رتبه بالاتری قرار داره
  • داور فدراسیون صدا سیما بابا مسعود پولیس پوکر فساد IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    امید وارم فوتبال ایران از دست باند بزرگ لنگ ازاد بشه امین
    • حسین IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      ما چی بگیم که باید بگیم دعا کنیم ایران از دست تیم حکومتی کیسه راحت بشیم دیگه از باند گذشته تبدیل به ساب شده خخخخخ
  • امیر IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    یاد مناظره زنده شما با مهدی تاج بخیر و شادی!عجب چیزایی گفت و شما فقط شنیدی و چیزی هم نگفتی!درمورد کارلوس کیروش و نیز دروازه بان مورد نظرتون غلو فرمودین!هنوز هم نان اونو میخوریم و البته قرعه بسیار آسان،فارغ از هر رنگی هم تاریخ این مملکت دروازه بانی مثل ناصرخان نخواهد دید،شخصیت او فقط با امثال جعفر کاشانی و حسین کلانی و همایون بهزادی و دکتر زادمهر قابل قیاس هست و بس.
    • تاجی اصیل IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      نظر الکی ندین! کی‌روش اگه نونی برامون داشت که زمان ویلموتس می‌خوردیم . ضمن اینکه همین عراق و لبنان آسون رو با کی‌روش نبردیم اما چه جوری میگی دیگه این مملکت دیگه دروازه بانی مثل حجازی نخواد دید؟ پیشگو هستین؟! همینه که میگم نظر الکی و متعصبانه ندین بلکه منطقی و از روی مطالعه بگین
    • سورنا سرخ DK ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      جوک قرن!
    • کیارش US ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      خطاب به تاجی اصیل ویلموتس؟؟؟؟ خودتونو زدین به اون راه ویلموتس اصلا سرتمرین تیمش بود مگه ویلموتس با همفکری همین اقایون انتخاب نشد برید اون ساختمان پک و شالوده تیمو ببینین معلوم میشه کار کیه
    • بیننده IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      جناب امیر به نکته دقیقی اشاره کردین. اون برنامه را یادمه
    • Sina IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      به جرئت قسم میخورم که چیزی از فوتبال سرت نمیشه...تو این کشی نیست که کیروش مربی بزرگیه ولی مگه همین عراق ایران نمی برد؟مگه با ویلموتس جلو بحرین و عراق نباختیم؟الان اینا شدن تیمای ضعیف؟نمیگم اسکوچیچ خوبه چون اونم سبک بازیش برا بازی جلو تیمای بزرگ نیست و باید مربی بهتر بیاد...تو این هم شکی نیست که ناصر خان حجازی بازیکن بزرگ و پر افتخاری بوده ولی کل تاریخ و آمار و بزرگان و عقل میگن که احمدرضا عابدزاده بهترین دروازه بان تاریخ ایران بود وقتی بحث تیم ملی میاد وسط دریغ از هر رنگی نظر بده نه بخاطر تعصب...
  • افشین دست کج IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    مردک زال از نظر اکثریت کارشناسان و پیشکسوتان و از نظر فیفا و ای اف سی و آمار رسمی ناصر خان حجازی با اختلاف دست نیافتنی بهترین دروازه بان تاریخ ایرانه، حالا برو بسوز
    • تاجی اصیل IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      ضمن اینکه ادب مرد به ز دولت اوست ، من که خجالت کشیدم و بعید می‌دونم با شناختی نزدیکی که از ناصر خان دارم حمایت شما رو بخواد این جوری حمایت کردن بیشتر زدین و سرشو شکستین!
  • پ IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    وزن کی روش خیلی بیشترازشما وخیابانی ویوسفی وعلی ضیاء واست.خیلی بیشتر ..
  • ناشناس۱۱ IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    آقای حاج رضایی افرادی که اسکوچیچ را آوردن ریسک نکردن بلکه خواستن با همکاری دلالها گند کاری قرار داد ویلموتس را لا پوشانی کنند.اوج توانایی اسکوچیچ بازی با لبنان بود که کلا هنگ کرده بود و در آخر اخراج شد.دیدید که آزمون از اسکوچیچ حرفه ای تر است.درضمن مگه مربی خونه به خونه نبوده است.آقای رضایی با مجید جلالی در مورد اسکوچیچ صحبت کن حتما نظرت عوض میشه
  • معین IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    اسکوچیچ هیچ‌کاری نمی تونه تو‌جام جهانی بکنه در حدواندازه بازیکنهای ما نیست
  • الف.سین IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    امیر حاج رضایی به شدت موج سوار بود یک زمانی! خودش رو عاشق سینه چاک کی روش نشون میداد چون جو رسانه ایی به نفع اون کارلوس لات بود. ولی الان که دیگه فردوسی پوری در کار نیست و راحت میتونه این حرف ها رو بزنه بهش آفرین میگم ولی کاش توی اون 8سال هم با همین صراحت حرف های خودش رو میزد نه حرف هایی که مردم تحت تاثیر رسانه های کی روش پسند دوست داشتند و یه تسلیت هم به آقای منصوریان شومن بی کارنامه میگم که اولین نفری بود که به شدت به اسکوچیچ حمله کرد برعکس امیر قلعه نویی که شاید اون اوایل تنها کسی بود که از اسکوچیچ حمایت کرد.
  • محمد IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    شماکه تمام حرفهایت داخل اوت است خودت باش
  • ح ر IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    آقای حاج رضایی انسان فکور و نکته سنج و باتجربه ای هستند و صحبتهاشون همیشه قابل تامل هست به جای توجه به اظهار نظر های افراد بی دانش یا مغرض باید به مشاوره امثال ایشان توجه کرد و جایگاه فنی و مشورتی براشون در نظر بگیریم
  • ایران بزرگ IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    با احترامی ک برای آقای عابدزاده قائلم اما ای کارشناس نما! آمار ها و کلیپ ها و واکنش ها رو ببین تا بفهمی بهترین دروازه بان کی بوده، بیرانوند با اقتدار در صدره.
    • فوتبالی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      احسنت. خدا ر وشکر که اینترنت هست. و آمار و ارقام از بین نخواهد رفت
  • کیارش US ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    بس کن اقای حاج رضایی انقدر گدایی احترام نکن از شما بعیده اندازه وزنش حرف بزنه یعنی چی واقعا؟؟ یادتونه بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ تو برنامه نود چی فرمودین خطاب به برانکو؟؟شما توقع دارین هرکسی میاد فقط تعریف کنه بی زحمت شما اندازه خودت حرف بزن شما که پروین بعد از مقدماتی هیروشما ۹۲ بود(اگه اشتباه نکنم)به اون شکل گزاشتت کنار سوای علاقه یا حتی متالفتی که با کیروش دارم اون هیچوقت به ما توهین نکرد حتی وقتی که رفت کلمبیا و یا الان تو مصر ولی شما مثلا کارشناسا مدام اسمشو میارین و این نشون میده اگرهم به شما توهینی کرده صرفا جواب بی احترامیهای امثال شما رو داده
  • شجاعی US ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    آقای حاج رضایی پس چرا خیلی ها مثل مجید جلالی و قلعه نوعی که اومدند واقعیتها رو در مورد کی روش گفتند شما اون روز کنار فردوسی پور نشسته بودید نه تنها حرف اونا رو رد کردید بلکه گفتید کی روش قهرمان ملی ایرانی هاست !! پس چرا خودشیرینی کردن فردوسی پور رو به عقیده واقعی خودتون ترجیح دادید؟ اون روز ایران مثل تمام جام جهانی های قبل از گروهش صعود نکرده بود و بخاطر انتخاب اشتباه دروازه بان ضعیفی چون حقیقی بدترین گل ها رو خوردیم در صورتیکه هر کدام از درواره بان های لیگ رو تو دروازه گذاشته بود چنین گل هایی رو نمی خوردند .جام ملتها رو هم اونجوری از دست دادیم با اون افتضاح .بعد چون فردوسی پور از این آدم حمایت میکرد جنابعالی چشم بسته اومدی حرف او رو تایید کردی تا جایگاه کارشناسیت رو از دست ندی تو برنامه . واقعا که متاسفم برای شما که سالها نظراتتون رو قبول داشتم
  • Nimma GB ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    استاد عزیز کیروش به اندازه وزن و قافیه اش حرف میزد اما آیا شما نیزچنین میکنید؟
  • بهرام میری IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    این اقای حاج رضای از بزرگترین کارشناسان ایران است اقا به حرفش گوش بدهید با اقای اسکوچیچ قرارداد بلند مدت ببندید بخدا فردا بقیه کشورها از دستمون میبرنش ایران تا الان همه بازی ها رو برده
  • مرتضی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    بابا ساده نباشید اسکوچیچم بنده پوله اون بدبخت بیرانوندا به خاطر پول عابده زاده گزاشت بالا هیچ کسم صداش در نیومد یه جایی از این کار ضربه میخوریم که دیگه راه برگشت نداریم فوتبال ایران کلن لاوی و سیاست ما همه سر کاریم
    • عبدالله IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      آقا مرتضی متاسفانه همینه که شما میفرمایید. وقتی این حجم از حمایت از امیر عابدزاده با دو بازی ملی میبینم به چیزی جز لابی گری فکر نمیکنم. شیر شاه. بچه عقاب. ی دونه توپ خطرناک روی دروازش نیومده بعد ی جوری حمایتش میکنن انگار ده بازی قبل ایشون دروازه بان بود و اگر نبود عراق ما رو آبکش کرده بود. یک سری به واکنشهای بیرو در جام جهانی و ملتهای آسیا و ...بزنین. برخی خبرنگارامون ی چیزیشون میشه. و البته برخی کارشناسها. خدا رو شکر که اینترنت هست
    • ارش IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      این تیم حاصل زحمات همون کی‌روش هست اون بله قربان گو نبود برام مثل روز روشنه که این اسکوچیچ یه دقلک و بله قربان گو هست درضمن ناصر خان از لحاظ افتخارات ملی و باشگاهی با عابدزاده نه با تمام دروازبانان ایران مقایسه کن
  • لیونل مسی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    آقای حاج رضایی فقط بلدید نظر بدید و دستاورد خاصی ندارید، اولا زنده یاد ناصر حجازی از عابدزاده بسیار معتبرتر و بهتر بوده،ثانیا از دید شما قطبی بد، قلعه نوعی بد، کی‌روش بد، و فقط خودتان بهترین مربی جهان هستید
  • علی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    فراموش نشه دور مقدماتی با همین نفرات و مربیگری ویلموتس قافیه را بدجوری باخته بودیم جدای نتیجه بازی بدون استرس و روان حاصل تاثیرگزاری کادر فنی میباشد
  • سید کاووس DE ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    آقای حاج رضایی عزیز، اسکوچیچ مربی خوبیه و باید تا جام جهانی بمونه درسته و ما ممنون ایشان هستیم .اما در مورد کی روش بگم که ایشون بااینکه اخلاق تندی داشت اما هیچوقت به مردم عادی کشورمان توهین نکرد و از همه بیشتر نسبت به پرچم و تیم ملیمون تعصب داشت بیشتر حرفهای به زعم شما توهین امیز کی روش ، به فوتبالی های پرمدعا و منقدهای بی سواد بود که خودشون رو خدای فوتبال میدونستن و فقط ادعا و اونایی که فقط حرف میزدن و چنددهه پدر فوتبال ایران رو درآوردن و اکثراوقات از مقدماتی جام‌های جهانی حذفمون میکردن و ادعای تیکی تاکای هم میکردن و نگذاشتن تیم ملی آرامش داشته باشه ونه مردم عادی که اتفاقا خلاف ادعای شما همیشه به مردم احترام میزاشتن پس لطفا دروغ نگید و یکطرفه قضاوت نکنید و زحماتش هیچگاه فراموش نمیشه
  • مهرداد DE ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    جدیدا مد شده، هر کی مصاحبه اش بخواهد پخش بشود، باید اشاره به عابدزاده به عنوان بهترین دروازه‌بان تاریخ بکند. ولی هر چی زور بزنید فایده ندارد. ناصر حجازی بهترین دروازه‌بان تاریخ ایران بوده و خواهند ماند.
    • ... IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      حجازی؟خخخخخخ اگه اون موقع به المپیک و جام جهانی هم رسیدیم بیشتر مدیون گلهای علی پروین بودیم نه دروازه بانی که چهار گل از پرو میخوره اصلا قیاستون مع الفارق بود عابدزاده کجا حجازی کجا
    • کیارش US ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      اقای سه نقطه کمی احساسو بزار کنار لطفا تاریخ فوتبال و سطح کیفی بازیارو ببین خودمن پرسپولیسی هستم ولی در مورد بازیکنهای اونموقع علاوه بر رقابتی که باهم داشتن رفقای خوبی هم بودن همین مرحوم حجازی دوست صمیمیش دروازه بان پرسپولیس طاحونی و جناب کلانی بودن کمی احترامو از اون نسل یاد بگیریم و بعد چیزی از پروی اون زمان شنیدی با فوق ستاره ای مثل کوبیلاس؟یا تیم های المپیک اون زمان که پایه شونو بازیکنهای بزرگ دهه ۸۰ تشکیل میدادن مثل پلاتینی؟؟
  • بی نام IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    اولا ویلموتس نیومده بود واسه مربی گری اومده بودن پولای ایران رو توفیفا بخورن دوماکی روش هست سال این تیم رو ساخت و اکثر این بچه را فرستاد تو تیم های اروپایی تا قبل کیروش چندتا لژیونر داشتیم ساختمون پک داشتیم ک ی فوتبالیست مصدوم میاوردن و پولشو میگرفت یا شکایت سوما الان اسکوچیچ شده ملعبه تیم پرسپولیس چرا چون هرچی بازی کن بیا پرسپولیس دعوت میشه تیم ملی و اگه نخواد بیاد دعوت نمیشه حالا این جماعت هم منفعت خودشونا جار میزنن پشت اسکوچیچ همینا دوتا بازیکنشونا اگه دعوت نکنه صبح نسخشو پیچیدن ولی کی روش سید جلال ک بزرگشون بود رو دعوت نکرد اما حالا بازیک مصدوم وهرچی باشه
  • محمد IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    شیر که تو جنگل نباشه روباه ادعای پادشاهی میکنه. تو هم فکر میکنی واقعا کارشناس فوتبال هست؟ خیلی بیسوادی.
  • ایمان IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    کیروش ممنون بابت این بازیکن هایی که ساختی،
    • Ali IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      14 تا از این 23 تای تیم ملی جدید هستن زمان کی‌روش نبودن شش نفر هفت نفر از ترکیب اصلی جدید هستن چی میگید کی‌روش ساخته این تیم رو خخخخ نور افکن شجاع محرمی نوراللهی قلی زاده عابدزاده یزدانی قایدی نیازمند کمال صیادمنش زاهدی سروش و..... باوا فکر کنید بعد حرف بزنید خخخخ دقیقا تاکتیک کی‌روش هم هست با قدرت حمله خخخ
  • محمد IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    ایران قوی اعتماد بنفس بچه ها انگیزه بسیار این بازی ها نشان داد ما میتوانیم اینقدر هم بهم نپرید میگن تیم ملی
  • سرباز CA ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    تو به کیروش گفتی اندازه وزنت حرف بزن؟ چیزی که ما یادمونه تا کیروش بود شماها لال بودین از وقتی رفته زبون باز کردین. بد نیست شما که بازیکن درجه ده فوتبال ایران هم نبودی و مربی درجه ده فوتبال ایران هم نبودی و فقط به واسطه برادرزاده فلان شخص بودن چهل ساله کارشناس فوتبال ثابت تلویزیون هستی وزن خودتو بدونی. اون وقته که دیگه هیچ وقت به خودت اجازه نمیدی راجع به کیروش صحبت کنی.
    • ابی US ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      مخلصیم حمید خان
  • جهان آرا IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    حاج رضایی از اون بیدهایی است که با نسیم هم میلرزه اگر بلد بیاد که واویلا
  • رضا IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    با سلام واحترام. برای بررسی کیفیت دروازه بانها کافیه به آرشیوها و فیلمهاشون نگاه کنین. عملکرد نکیسا در جام جهانی از عابدزاده هم بهتر بود!! عابدزاده چند شیرجه ی کش دار رفته؟؟؟ متاسفانه گاهی احساسات بر واقعیت غلبه میکنه. کما اینکه امیر عابدزاده با دو بازی ملی و بدون هیچ خطری روی دروازه اونهم در مقابل عراقی که دیگر قوی نبود و کامبوج الان تبدیل شده به شیر شاه و بچه عقاب. یادش به خیر. تا کیروش بود اجازه هیچ دخالتی به مربیان و دلالان داخلی جهت ارنج تیم نمیداد. در جواب دوستی که گقتند قبلا عراق رو سخت میبردیم باید بگن که قبلا عراق و سوریه واقعا قوی بودند. با مهاجمانی زهر دار
  • ناشناس IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    با احترام به همه بزرگانی که برای این سرزمین وفوتبالش زحمت کشیدندباید قدردان زحمات اسکچیچ باشیم با چه وضعی تیم روتحویل گرفت که کمتر کسی جرات داشت بگیردوباید بااو به جام جهانی برویم
  • عباس۲ IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    شانس آوردیم بازی‌های مسخره وضعیف افتادیم به جزیره جنوبی
  • غلام سلمانی پور IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    خاک برسرکسی کهخودرافوتبالی میداند،ول نمیداندکه جناب حاج رضایی یکوطنپرست آبی است
  • اسماعیل IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    آقای حاج رضایی کیروش مردم را با صحبتاش آزار نداد بلکه اکثریت مردم موافق نظرات کیروش بودند فرق کیروش با بقیه در این بود که کیروش بخاطر حفظ موقعیت پاچه خواری نمیکرد و مشکلات را میگفت مشکلی که ما ایرانی ها داریم و فکر میکنیم هرکس پاچه خوار نباشد و مشکلات را بیان کند و برای حل مشکلات بجنگد .... واقعا که
  • مجتبی IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    نکنه اون آدم فرهیخته شمایید جناب حاج رضایی
  • حسن IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    اقای حاج رضایی همیشه منطقی ودرست نظرمیدهد واقعا هیچکس ان زمان جرات نداشت سرمربی تیم ملی شود افرین اسکوچیچ
  • Ali IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    درود بر اسکوچیچ بزرگترین و موفق ترین مربی تاریخ ایران ، هنوزم دارید صحبت کیروشی رو میکنید که مصر و کلمبیا رو خار ذلیل کرد ما داریم اینجا آقایی میکنیم اون طرف کی‌روش داره از خفت و ذلت اشک می‌ریزه بعد اینجا دارن براش جون میدن چون با پرسپولیس دشمن بود خخخخ یعنی همینقدر کوچیک ، کی‌روش دیگه تمام شد نکنه فکر میکنید دوباره میاریمش جیبمون رو بزنه ؟ کیروش پر دفاع اوتوبوسی پر آدم دزد پر بی شخصیت پر تمام شد، با اسکوچیچ‌ تا قهرمانی آسیا
  • عمو IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    شش تا هفت نفر ترکیب اصلی اصلا زمان کی‌روش نبودن پنجاه درصد دعوت شده ها زمان اسکوچیچ دعوت شدن چی میگید تیم کی‌روش چی میزنید ؟ خخخ برید بشمارید دونه دونه بعد بیا حرف بزنیم از دروازه تا هافبک تیم ملی بازیکن جدید تو ترکیب اصلی داره فقط حمله همون آزمون و طارمی هست
  • قشقایی شیراز'بوشهر IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    باور بفرما اصلن شما در سطحی نیستی ک درباره کیروش نظر بدی شماها فقط ی چیز بلدی؟؟؟حرف زدن و حرفای الکی زدن..شخص تو چ دستاوردی داشتی ک از کیروش نقد میگنی ..این شعراتم بزار برا خونوادت ..خدا بیکار نیس ک طارمی رو مامور کنه این موفقیت حاصل ۸ سال زحمت کیروش و مربی امروز اسکوچیچه..چون اونا حرف نمیزنن عمل میکنن
  • مصطفی US ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    آقای حاج رضایی واقعا درست گفتن و مربیان تاریخ گذشته و بی انگیزه واقعا به درد تیم ملی نمی‌خورند البته آقای کی‌روش هم برای ساختار دفاعی تیم ملی کار و زحمت کشیدن اما انصافا نه نتایج خوبی ایشون گرفتن نه زمان ایشون تیم ملی خوب بازی میکرد و همیشه حتی در بازی های متوسط هم دفاعی بازی میکرد ولی واقعا آقای اسکوچیچ نشون دادن در عمل و در زمین که هم تیم تهاجمی بازی می‌کنه و هم نتایج بسیار عالی گرفته و الان بهترین مربی برای تیم ملی حتما ایشون هستن تیم ملی مال همه است نه قرمز نه ابی
  • مظفری IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    سلام جناب آقای حاج رضایی عالی کارشناسی نموده آنهایی که می گویند قلعه نوعی بزرگتر از اسکوچیچ هست بچه بودند سرمربی گری تیم ایران با قلعه نوعی را دربازیهای آسیایی مالزی ندیدند که سوم هم نشدیم چون رسول خطیبی را بجای علی دایی برده بود خطیبی که پنالتی هم نتونست گل کنه سوم هم هم نشدیم یکی از هنرپیشه های مشهور فیلم های کره ای که خانم هم بود درمجله خانواده گفته بود اگر علی دایی مالزی بود از مالزی تیم‌ها آبکش درست می کرد نتیجه سرمربیگری حیرون قلعه نوعی بود
  • کامی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    آقای حاج رضایی احتمالا قبل از مصاحبه موادی که مصرف کردی ناخالصی داشته که اینجوری پاچه میگیری عقده ایییییییییییی!!!
  • شایان IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    آخه تو کی باشی در باره کیروش نظر بدی همین تیم ساخته کیروشه آقای حاج رضایی شما نون به نرخ روز میخوری هیچی هم از فوتبال نمی فهمی
  • پیمان IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    فک کنم همه متهد شده بودن تو بازی ایران و عراق که فقط از آقای امیر عابدزاده تعریف و تمجید کنن دلیلش هم نامعلومه، تو بازی که کار خاصی نکرده بود گزارشگر میگفت چقد مسلط واقعا این انصاف نیست که آقای بیرانوند رو اینجوری با خاک یکسان کننن البته نابود کردن کار تکراری هست اون زمانی که طارمی پرسپولیس بود همه میگفتن پاش کجه الان چی ؟؟؟؟
  • ورزش دوست IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    آفرین بر حاج رضایی!!!!!!!!!!! در دوره ایکه تیم ملی ،بسیار درخشان ظاهر شده،و یک سری حسودان،بخاطر اینکه منافعی از تیم ملی ندارند،و دستشان کوتاه شده،و یکسره به اسکوچیچ ،حمله میکنند،و ویلموتس را فراموش کرده اند، صحبتهای حاج رضایی نشان داد،هنوز هم کارشناسان خوبی مثل ایشان وجود دارد.آفرین بر شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی