نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
میراث یا سنت کی‌روش؟/ اسکوچیچ کدام بازیکنان را به جام جهانی نمی‌برد؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آینده فوتبال ایران سوژه روز ورزش ما پس از صعود به جام جهانی است.

امیرعباس واسعی‌زاده؛ این روزها و پس از قطعی شدن صعود ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ به صورت طبیعی و البته درست، آینده فوتبال ملی بحث روز کارشناسان است.

قبلا در مورد نوع استفاده از سه بازی باقی مانده صحبت کرده‌ایم و حالا باید به نحوه حضور در جام جهانی پرداخت. اگر به عقب برگردیم، مربی پرتغالی برای ما نسل سازی کرد. کم نیستند کسانی که معتقدند اسکوچیچ میراثی گرانبها را در اختیار گرفت و به جام جهانی برد که البته چیزی از ارزش کار او کم نمی‌کند، به همین دلیل که ویلموتس نتوانست و او توانست!

 اما این میراث گرانبها چیست؟

سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی و دهها نمونه دیگر، کسانی بودند که در پایین‌ترین سن توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت و جام جهانی را تجربه کردند. نتیجه این شد که امروز کاپیتان ۲۷ ساله ما تجربه حضور در دو جام جهانی را دارد.

به چه قیمت؟

کی‌روش دوره قبل با پیراهن سیدجلال حسینی دور افتخار زد اما برای جام جهانی کاپیتان های آبی و قرمز را با خود نبرد . هر کودکی می‌داند با دعوت از این دو مهره شما حمایت هواداران را خواهید داشت، اما کی‌روش برای هدفی مهم تر خود را قربانی کرد و آن هدف، آینده فوتبال ایران بود ...

 این روزها زمزمه کنار رفتن چند بازیکن با تجربه از تیم ملی به گوش میرسد . بدون پرداختن به نام ها و ورود به مصادیق، این کار درست است.  بازیکنی با تجربه که همین حالا مدام روی نیمکت می‌نشیند، حتی اگر سال بعد در جام جهانی هم باشد نقشی در فردای فوتبال ایران نخواهد داشت. همان فردایی که متعلق به امثال الهیار صیادمنش، مهدی عبدی و جوانانی مثل آنها است. پس چه بهتر که این سنت حسنه ادامه و حتی شده نیمکت تیم ملی در جام جهانی به جوانانی برسد که ۱۰ سال آینده تیم ملی را بیمه کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بنده ی خدا IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    خبرنگار محترم ، لطفا تعصب رو کنار بزار ، صیادمنش که دعوت میشه چرا با طرفداری متعصبانه میخواهی عبدی نیمکت نشین رو تحمیل کنی
  • MGH IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    بسیار درست و به جا بود مقاله. ادامه سنت کیروش نیازمند شهامت و شخصیت است. شخصیتی که برای شاد کردن دل اینو اون تصمیم نگیره. امیدوارم اسکوچیچ هم چینین ویژگی هایی داشته باشه و منافع تیم ملی رو ارجح بدونه.
  • مهران IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    انقدر نگید میراث کیروش. اگه به میراث باشه منچستر یونایتد باید تا صد سال اینده قهرمان لیگ انگلیس بشه
  • حمید IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    کیروش هم وقتی تازه آمد از همان بازیکنان قبلی استفاده کرد . خوب معلوم هست که در طی ۸ سالی که ماند بازیکنان تغییر می‌کنند. الان هم چه اسکوچیج و چه هر مربی دیگری باشد تا ۸ سال آینده بازیکنان تغییر می‌کنند. کیروش در طی ۸ سال کدام جام قهرمانی آسیایی را کسب کرد! دوبار جام جانی رفتیم هر دوبار با هزار استرس در لحطات آخر.. و در جام جهانی هم بازی‌هایی دفاعی فقط برای کم گل خوردن... چون ابن دوره بدون استرس و هنوز ۳ بازی مانده به جام جهانی رسیدیم . عده‌ای ناشکری می‌کنند و از سرمربی انتقاد... اگر می‌خواهیم در جام جهانی از گروه خود بالا برویم. از همین حالا باید برنامه‌ریزی کنیم که چندین رازی تدارکاتی با تیم‌های بزرگ داشته باشیم. وگرنه بزرگترین مربی دنیا هم بیاید فرقی نمی‌کند.
    • عادل IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      برادر جان ! تغيير نسل چيزی نيست که اتوماتيک اتفاق بيفتد !! جرات می خواهد؛ برنامه ريزی می خواهد ؛ شناخت می خواهد !! اينکه پوست اندازی طی يک فرايند چند ساله اتفاق بيافتد و جرات داشته باشی که بازيکنانی مثل آندو ؛ جواد ؛ قوچی و سيد جلال و ... عليرغم ارتباط نزديک و دوستانه و چند ساله ائی که باهاشون داری به موقع نيمکت نشين کنی و به از بازيکنان جوان مثل مجيد حسينی در حساسترين بازی ها استفاده کنی و آينده نگر باشی جرات می خواهد !!! اينکه علی دائی را با 40 سال سن ببری جام جهانی و بازيکن جوان را نيمکت نشين کنی نتيجه اش می شه اينکه ما تاقبل از آمدن کيروش قصه بخوريم که اگه يک بازيکن پاش پيچ بخوره ما چکار کنيم !!!اينکه الان توی ارنج اصلی تيم ملی اکثر بازيکنانت لژيونر باشند راحت بدست نمی آمد !!! يک وقت وقتی کيروش برای بازيکنان شرط لژيونر شدن برای حضور درتيم ملی گذاشته بود امثال شماها بهش می گفتيد به خاطر دلاليه ! حداقل کاری که می تونيد انجام بدهيد اينه که بابت اين فکر کثيف عذر خواهی کنيد ........
  • علی IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    ربطی به سن وسال نداره نویر با این سن وسال تو بایرن ۳ ساله میبنده وتو المان شماره یکه بازیکنی‌مثل امید‌ابراهیمی‌که تو خط‌هافبک‌ عالیه بازهم‌دعوت نمیشه این اشتباهه سن فقط یک عدده بازیکنایی‌مثل سید‌جلال وامید ابراهیمی بهتر‌از‌همپوستای خودشون تو تیم ملی‌هستن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی