سؤالی از نمایندگان هیئت دولت که به ورزشگاه آزادی رفته بودند؛ آن چند ساعت چگونه گذشت؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی، قوی و قدرتمند و برخوردار از تکنیک عالی، زمانی ساخته می شود که وفاق ملی و تکنیک مادرزادی و هوش و استعداد خداداد با هم توام شوند!

اردشیر لارودی؛ باید از نمایندگان هیئت دولت، در مسابقه مهم و دیدنی «ایران-عراق» سوال کرد، چگونه گذشت آن چند ساعت؟ چقدر لذت داشت آن حضور در ورزشگاه آزادی! و از عملکرد بچه‌های ایران چه لذتی بردید و چه حالی به شمایان دست داد؟

هم گوی مروت! هم میدان کرامت

لحظه گل طارمی، لحظه‌های بسیار نزدیک به گل حیف شده علی رضا جهانبخش و قلی زاده و بقیه! جناب دکتر مخبر که به عنوان معاون اول ریاست جمهوری و جناب آقای دکتر سجادی؛ شما هم نه به عنوان وزیر ورزش، بلکه به نمایندگی از سوی هیئت وزیران، حامل چه حس خوب و ماندگاری شدید؟
آیا حالتان به اوج خوبی نرسید؟ آیا شعفتان به بالاترین منزل مقصود صعود نکرد؟ آیا درخواسته‌های استراتژیک و کابردی تان در راستای خلق یک شادی ماندگار ۸۵ میلیون نفری، عزمی نو و اراده ای تازه وجودتان را تسخیر نکرد؟

آیا از آن پس تا امروز، ملت ایران را لایقتر و مستحق برای برخورداری از هرچه افتخار و غرور است، ندیدید و نخواستید؟   و این گرایش ارادی را در صف بایدهای خود قرار ندادید؟

با جماعت، با جمعیت

تیم ملی، قوی و قدرتمند و برخوردار از تکنیک عالی، زمانی ساخته می‌شود که وفاق ملی و تکنیک مادرزادی و هوش و استعداد خداداد با هم توام شوند! در یک کلام و در یک جمله، تیم ملی ریشه دارد در دل تیم‌های سازمان لیگ برتر! تیم ملی، ریشه دارد در دل  خاک غنی و سرشار از زندگی ایران زمین!
جناب دکتر مخبر، اگر تیم ملی را قوی و مقتدر و خوش نقش و خوش استیل و برخوردار از زیبایی حرکت و قشنگی ایده‌ها می‌خواهیم، پس آستین همت بالا زد و کمر باید بست! اهتمام باید ورزید! در کمال خواست اندیشی هم باید خواست! خواسته‌ها و خواستنی‌های خاص باید طلب کرد! نه تمنا، نه نقاضا که به طلب مطلوب باید اقدام نمود!
نه برای استقلال که حقش است! نه برای پرسپولیس که قناعت نبایدش! نه برای سپاهان و تراکتور و فولاد و نفت آبادان که همه و همه را می‌گوییم و برای همه و بقیه نیز می‌خواهیم؛ می‌طلبیم و طلب می‌کنیم!
آقای مخبر! بفرمایید؛ هم گوی دست شماست و هم چوگان و میدان که زیر پایتان بیقراری قرارمندی دارد! هم کرامت و هم  شجاعت و هم حمایت! از شما زدن، از ما تحسین کردن و عشق ورزیدن...

ورزیده کاران

هم یک دست صدا ندارد! هم با یک گل بهار نمی‌شود! دست‌های عشاق! گل‌های بهاری! بهاری از گل‌ها. مردان پرشور، مردانی صاحب دل، مردان اهل خود، اهل ریسک، اهل غوغادلی!
تیم ملی را، باید که ساخت؛ تیم ملی را از لیگ برتر، باید به ساختنش اقدام کرد! شاید امروز، باید از غلبه بر عراق و بقیه آغاز کرد! ولی فردا، با استقلال و پرسپولیس و دیگرانی هم شروع کردن و ادامه دادن، کفایت نمی‌کند!
جناب مخبر، پیغام لیگ برتر به هیئت و کابینه دولت، این است و نه جز این:
... امروز را دریابید؛ فردا خیلی دیر است! طارمی‌های نوپاتر را باید که از دیروز و دو دیروز پیش می‌ساختیم! پرسپولیس و استقلال و سپاهان را با وقفه، با توقیف و با توقف، نمی‌شود ساخت! مردان سینه سوخته و همه چیزدان لازمند برای این دایره که سر ایستایی و ایستادن ندارد! جام جهانی ۲۰۲۲ تمام شد! در اندیشه –و در عمل- ساختن ۲۰۲۶ باشیم! با مشارکت شمایان –هیئت دولت- و با سپردن کارها به دست تواناتی کارورزان که ورزیده کارند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی