پایان یک طلسم ۴۴ ساله/ برآورده کردن انتظار طولانی یک کشور
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اشلی بارتی فشار جمعیت را احساس کرد و همچنین انتظارات یک ملت را، اما در راه خود مصمم بود و استرالیا را به یک افتخار بزرگ رساند.

اشلی بارتی، شماره یک تنیس زنان جهان تبدیل به اولین قهرمان استرالیایی گرند اسلم استرالیا از سال ۱۹۷۸ تا کنون شد و به این ترتیب به یک طلسم ۴۴ ساله برای استرالیایی‌ها پایان داد. او توانست در فینال این رقابتها مقابل دنیله کالینز به برتری برسد و قهرمانی اولین گرنداسلم زنان در بخش زنان را از آن خود کند.

عملکرد بارتی در خانه باعث شده بود در سه سال اخیر دو بار تا مرحله یک چهارم نهایی بالا بیاید و یک بار هم در ۲۰۲۰ به نیمه‌نهایی برسد. اما این بار سوال مهم این بود که او چگونه می‌توند انتظارات یک ملت را در این فینال حساس برا<رده کند. خودش از این گفت که با تمام وجود فشار انتظارات را درک می‌کرد و بار روانی که جمعیت حاضر در ورزشگاه از جمله اونیل که آخرین قهرمان استرالیایی گرنداسلم استرالیا (که در ورزشگاه حضور داشت) به و وارد می‌کردند کار را در ست اول برایش سخت کرده بود اما با جلوتر رفتن زمان بازی این بار روانی تبدیل به انرژی مثبت از سوی تماشاگران به سمت او شد.

این سومین قهرمانی در گرند اسلم‌ها برای این ستاره استرالیایی است. او خیلی راحت در فینال توانست در دو ست متوالی ۳-۶ و ۶-۷ حریف خود را شکست دهد. البته ست دوم برای او سخت تر بود اما در نهایت رقابت فینال برای بارتی آسانتر از آن چیزی که فکرش را می‌کرد پیش رفت.

در توصیف روند قدرتمندانه بارتی در این رقابت‌ها باید گفت او حتی یک ست در این رقابتها به حریفان واگذار نکرد تا نشان دهد ستاره بی‌رقیب این روزهای تنیس زنان جهان است. بارتی ۲۵ ساله پیش از این هرگز به فینال رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا هم راه پیدا نکرده بود و بهترین نتیجه‌اش در این رقابت‌ها، حضور در مرحله نیمه نهایی سال ۲۰۲۰ بود. او سال گذشته در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها حذف شد. بارتی حالا اولین زن استرالیایی از سال ۱۹۷۸ است که موفق به نگه داشتن جام قهرمانی اولین گرنداسلم فصل در خانه می‌شود.

او که به انتظار ۴۴ ساله استرالیایی‌ها برای حفظ جام در خانه پایان داد، پس از پیروزی‌اش گفت: «این یکی از بهترین و محبوب‌ترین تجربیات من بود. هر چه از خوبی شما تماشاگران بگویم کم است. شما استثنایی هستید. شما در عین حال که به من آرامش خاطر می‌دادید، مرا مجبور کردید که بهترین بازی‌هایم را انجام دهم. این یک رؤیا بود که محقق شد. من به استرالیایی بودنم افتخار می‌کنم. به دانیله کالینز تبریک می‌گویم و به او و تیمش می‌گویم که مطمئن باشید در آینده برای جام‌های بیشتری خواهید جنگید.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی