۱
گفت‌وگو با جعبه سیاه آزمون در روسیه/ سردار از لیگ برتر پیشنهاد داشت اما....
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مترجم مهاجم تیم ملی کشورمان می‌گوید آزمون در سال ۲۰۱۹ به جای زنیت می‌توانست به لیگ برتر انگلیس برود.

باکو پوچوئف که در مدت ۹ سال حضور سردار آزمون در فوتبال باشگاهی روسیه به‌عنوان مترجم کنار او در تیم‌های روبین‌کازان، روستوف و زنیت سن‌پترزبورگ بود، گفت‌وگویی مفصل با سایت «اسپورت ۲۴» روسیه داشته و درباره مسائل مختلف صحبت کرده است. آزمون ۲۷ ساله که هفته قبل پیش‌قراردادی پنج ساله با بایرلورکوزن امضا کرده بود تا تابستان آینده به‌عنوان بازیکن آزاد به این تیم بوندس‌لیگایی ملحق شود، روز گذشته (یکشنبه) در پی توافق دو باشگاه زنیت و لورکوزن به طور رسمی از این تیم روسی جدا شد تا زودهنگام به جمع شاگردان جراردو سیون ملحق شود.

وی با اشاره به پیوستن این مهاجم ایرانی به زنیت در سال ۲۰۱۹ پس از بازی در تیم‌های روبین‌کازان و روستوف گفت: آزمون در آن مقطع همزمان با زنیت پیشنهادی از لیگ برتر انگلیس داشت، اما این تیم روسی را انتخاب کرد، چون می‌خواست برای سرگئی سماک بازی کند. قربان بردیف هم اما در این تصمیم او تأثیرگذار بود. بردیف به سردار گفت که سماک مربی است که با او راحت خواهی بود و می‌تواند به پیشرفت تو برای تبدیل شدن به بازیکنی سطح بالا کمک کند. صحبت‌های بردیف نقش کلیدی در تصمیم‌گیری آزمون برای پیوستن به زنیت داشت.

مترجم مهاجم تیم ملی کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌هایش یادآور شد: تابستان ۲۰۲۱ آزمون می‌خواست از زنیت جدا شود. در آن مقطع البته او تصمیم‌گیری نهایی برای رفتن از زنیت را نگرفته بود، اما می‌خواست خودش را در لیگ قدرتمندتر امتحان کند. بایرلورکوزن تابستان ۲۰۲۱ بود که تماس‌هایی را با زنیت برای جذب آزمون داشت، اما واقعیت این است که آنها از سال ۲۰۱۶ سردار را زیرنظر داشتند. آنها پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ هم حتی به تمرین روبین‌کازان آمدند تا آزمون را از نزدیک ببینند و دومین پیشنهادشان تابستان اخیر به زنیت داده شد.

وی با اشاره به اینکه سردار پس از امضای پیش‌قرارداد با بایرلورکوزن قصد داشت به قراردادش با زنیت متعهد باشد، خاطرنشان کرد: سردار منتظر تصمیم باشگاه بود. موضع او روشن بود، اگر همه طرفین از همه چیز راضی بودند، آماده ادامه کار در زنیت و متعهد بودن به قراردادش به طور صد درصدی بود، در غیر اینصورت اگر باشگاه موافق جدایی او در همین زمستان بود، آماده رفتن به لورکوزن بود.

پوچوئف همچنین با اشاره به اینکه سردار به زبان‌های روسی و انگلیسی مسلط بود، اما همیشه ترجیح می‌داد او به‌عنوان مترجم کنارش باشد، در مواجهه به این پرسش که «آیا در بایرلورکوزن هم مترجم آزمون خواهی بود؟»، گفت: فکر می‌کنم این اتفاق بیفتد، اما نمی‌دانم فردا چه خواهد شد. اگر سردار به من نیاز دشته باشد، کنار او در لورکوزن خواهم بود. وقتی آزمون به زنیت رفت، داستان اینطور بود. من در روبین‌کازان هم به خواسته سردار کنارش بودم، بنابراین اگر آزمون در آلمان به من نیاز داشته باشد، به او کمک خواهم کرد.

آزمون که مورد توجه باشگاه‌هایی همچون لیون، یوونتوس و میلان هم قرار داشت، این فصل رکورد ۱۰ گل زده و چهار پاس گل را از خود در ۲۱ بازی برای زنیت به ثبت رساند. او در ۱۰۴ بازی که با پیراهن این تیم روسی به میدان رفت، موفق به زدن ۶۲ گل و ثبت ۲۳ پاس گل شد.

بایرلورکوزن در حال حاضر با ۳۵ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا، پشت سر بایرن مونیخ ۴۹ امتیازی و دورتموند ۴۳ امتیازی، قرار دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • mia US ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    بعد از 9 سال حضور در لیگ روسیه، آزمون هنوز توانایی یادگیری زبان روسی را ندارد و به مترجم یا پرستار کودک نیاز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی