دراگان اسکوچیچ
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دراگان اسکوچیچ با مربیگری در بندرانزلی و هدایت تیم ملوان به فوتبال ایران معرفی شد.

مردی که ابتدا هدایت ملوان بندر انزلی را بر عهده گرفت و پس از آن روی نیمکت تیم‌هایی همچون: فولاد خوزستان، خونه به خونه بابل و صنعت نفت آبادان نشست، حالا چهره شماره یک تیم ملی کشورمان محسوب می‌شود. اسکوچیچ تاکنون این فرصت را نداشته که تحت عنوان سرمربی استقلال یا پرسپولیس فضای فوتبال ما را تجربه کند ولی اطلاعاتی که یکی از مدیران اسبق استقلال در اختیار ما گذاشت، نشان می‌دهد در گذشته مسئولان این باشگاه طی دو مقطع تمایل داشتند تا سرمربی کنونی تیم ملی را به جمع آبی‌پوشان اضافه کنند.

نشستن کنار عبداللهی

استقلال در فصل ۹۳ - ۹۴ نتایج خوبی نگرفت و در نهایت حتی جزو چهار تیم اول جدول نیز نماند. از هفته‌های پایانی آن فصل کاملاً مشخص بود که مدیران وقت باشگاه دنبال تغییرات روی نیمکت خود هستند و وقتی این تیم دربی برگشت را نیز مانند مسابقه رفت واگذار کرد، مشخص‌شده دوران سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در استقلال خاتمه پیدا کرده است . بلافاصله پس از پایان همان بازی گروهی از مدیران باشگاه مصاحبه کردند و مدعی شدند و به زودی سرمربی جدید را انتخاب خواهند کرد. چند گزینه خارجی همراه با پرویز مظلومی مدنظر قرار گرفت و مطالعات آغاز شد. در این‌ میان تعدادی از مسئولان آن زمان باشگاه استقلال پیشنهاد دادند دراگان اسکوچیچ که هدایت فولاد را برعهده داشت و با این تیم توانسته بود در هر دو بازی رفت و برگشت استقلال را شکست بدهد، به عنوان سرمربی آبی‌ها انتخاب شود و نصرالله عبداللهی چهره خوش‌نام استقلال نیز تحت عنوان سرپرست کنار دست او بنشیند. حتی این بحث نیز مطرح بود که جواد زرینچه دستیاراول دراگان شود. طرح مذکور داخل باشگاه مطرح شد و موافقانی هم داشت ولی در نهایت مدیریت تصمیم گرفت پرویز مظلومی را سرمربی کند و اسکوچیچ هیچ وقت با صراحت در این رابطه صحبت نکرد که بهار سال ۹۴ استقلالی‌ها به طور رسمی با او مذاکره کرده بودند یا اینکه کار به گفتگوی مستقیم نکشید؟

مذاکره بعد از رفتن مرد ایتالیایی  

اسکوچیچ در زمستان سال ۹۸ هم مدنظر مدیران وقت باشگاه استقلال قرار داشت ولی دقیقاً مانند چهار سال قبل، یکی از گزینه‌ها بود و گزینه اصلی محسوب نمی‌شد. پس از جدایی عجیب و قهرآمیز  استراماچونی، استقلالی‌ها که از بازگرداندن مرد ایتالیایی ناامید شده بودند، سراغ گزینه‌های دیگر رفتند و اسکوچیچ که در آن زمان سرمربی صنعت نفت آبادان بود، یکی از چهره‌هایی محسوب می‌شد که برخی از مدیران آن زمان باشگاه استقلال روی او نظر داشتند و مسئله حتی به رسانه‌ها هم کشید. البته آبادانی‌ها اصرار می‌کردند سرمربی خود را از دست نخواهند داد و همین مسئله موجب شد استقلالی‌ها گزینه اول خود را جدی‌تر دنبال کنند و در نهایت فرهاد مجیدی را برای دومین مرتبه روی نیمکت این تیم بنشانند. برای  اسکوچیچ هم بد نشد چون چند روز پس از این ماجراها، فدراسیون فوتبال او را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران انتخاب کرد. مرد کروات در استقلال نهایتاً می‌توانست در بهترین شرایط قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود. اتفاقی که افتخار ارزشمندی است ولی قطعاً راهیابی به جام جهانی با تیم ملی برایش مهم‌تر تلقی می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • گرگی خان IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    حالا که تیم ملی صعودش قطعیه چرا کنعانی را نمی فرستن بره با اتوبوس تیم ملی دوری بزنه
    • غضنفر IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      این که طبق معمول از تیم ملی و سرمربیش بخاطر دعوت نکردن از بازیکنان تون انتقاد تند و تیز میکنید واسه ما عجیب نیست چون همیشه همین بوده! بخاطر چارتا بازیکن مدام دشمن تیم ملی بودین البته بجز دو سال آخر کیروش و فقط همون یکی دوسال اونهم بخاطر اینکه طرف کمر به قتل پرسپولیس بسته بود. اما یک سوال: اسکوچیچ اگر اینقدر بد و بی عرضه ست چرا برای در اختیار گرفتنش خودتون را به آب و آتیش میزدین؟
  • الدوچرخه چی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    حالا اینکه اسکوچیچ با بازیکنان پرسپولیسی نتیجه گرفته دلیل به این میشه که با کیسه هم نتیجه بگیره!اسکوچیچ اگه مربی کیسه میشد بجای یک دهه در حسرت جام و غمباد گرفتن یک قرن جام نگرفتن میشد عقده ی کیسه کشا.در اصل این بازیکنان ناب پرسپولیسی هستن که نتایج درخشان کسب میکنند .کیسه و کیسه کشا هم چوب بازیکنان بی عرضه و پولکی خود را میخورند.امسال هم کیسه اگه ده بار دیگه امتیاز مفت با دلایل ساختگی و مضحک کادو بگیره بازم زیرمون خواهد بود. چون از قدیم گفتن خوشا چاهی که اب از خود دراید!
  • تاج کبیر IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    در جواب این دوستمون باید بگم زپرت لنگیا چرا فک میکنن بازیکناشون باغیرت بازی میکنن چرا فک میکنن این چند سال خودشون جام گرفتن و بابا مسعود کاری نکرده برید و با وجدان به این چند سال نگاه کتید وقتی هر سال بازیکن و مربی و همه تیمه استقلال را فراری میدادن شما به راحتی با همه شون تمیدی میکردید فقط حیف اون استقلال که ابراهیمی و جبارف تیام نورافکن صیادمنش ومجید حسینی و. . . .را فراری دادن یا اون استقلال استرا که مربیمونا فراری دادن این دو استقلال دیگه این چند سال به و جود نمیاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی