نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
جام زیر سایه یک اتفاق/ این قهرمانی به یک پاورقی نیاز دارد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

جامی که رافائل نادال در استرالیا به دست آورد با همه بیست قهرمانی قبلی او در گرنداسلم تفاوت داشت.

قهرمانی رافائل نادال در رقابت‌های گرند اسلم استرالیا با عملکرد فوق‌العاده این تنیس باز اسپانیایی همراه بود. او در بازی فینال هم یک بازگشت رویایی به بازی داشت و در حالی که دو ست از حریف عقب‌افتاده بود مثل یک جنگجو جریان بازی را عوض کرد و در نهایت بیست و یکمین قهرمانی خود در گرنداسلم‌ها را به دست آورد و قهرمان استرالیا شد. 

اما از نظر بسیاری از کارشناسان، این قهرمانی نادال یک تفاوت مهم با همه قهرمانی‌های دیگر او دارد. این بار قهرمانی او نیاز به یک پاورقی و یک توضیح دارد. این بار او در شرایطی به قهرمانی رسید که بهترین تنیس باز حال حاضر جهان که رتبه یک رده بندی جهانی را در اختیار دارد در این رقابت حاضر نبود. نواک جوکوویچ در یک دهه گذشته قدرت مطلق گرنداسلم استرالیا بود اما این بار مجبور بود از تلویزیون خانه خود از هزاران کیلومتر دورتر بازی فینال را تماشا کند. 

جوکوویچ بعد از ماه‌ها گمانه‌زنی در مورد اینکه به خاطر نزدن واکسن کرونا حق ورود به خاک استرالیا را ندارد با مجوز پزشکی به این کشور رفت اما در فرودگاه ملبورن بعد از جنجالی طولانی، ویزای او باطل شد و او از خاک استرالیا بیرون رفت. نوله تبدیل شده به نمونه ای برای نشان دادن عزم جدی دولت استرالیا برای مبارزه با شیوع کرونا به ویژه در مرزهای این کشور. 

جام زیر سایه یک اتفاق/ این قهرمانی به یک پاورقی نیاز دارد!

نادال، که در جریان ماجرای جوکویچ از این تنیس‌باز صربستانی به خاطر خودداری از تزریق واکسن کرونا انتقاد کرده بود، در نهایت کسی بود که بیشترین بهره‌برداری را از غیبت مرد شماره یک تنیس جهان کرد و در حالی که خودش وضعیت خوبی از نظر جسمانی در سال ۲۰۲۱ نداشت اما با اراده قوی و انگیزه فوق‌العاده بالا، توانست مرحله به مرحله در استرالیا پیش برود و به عنوان قهرمانی اولین گرنداسلم سال ۲۰۲۲ برسد. 

هیچ هوادار واقعی تنیس نمی‌تواند موفقیت‌های نادال از سال ۲۰۰۵ که اولین گرند اسلم خود را به دست آورد تا همین یکشنبه گذشته در ملبورن را زیر سؤال ببرد. این داستان یک عزم و پشتکار و ثبات شاهکار در ورزش است. داستان یک ستاره پا به سن گذاشته که تسلیم مصدومیت و بیماری نشد و خود را دوباره به قله تنیس جهان رساند. 

کتاب‌های زیادی در مورد موفقیت و تاریخ سازی نادال نوشته خواهد شد. اما در همان کتاب‌ها هم احتمالا در مورد شرایطی که در سال ۲۰۲۲ در اوپن استرالیا حاکم بود و به نادال اجازه رسیدن به موققیت را داد، توضیحاتی داده خواهد شد. اینکه یک فوق ستاره تنیس به خاطر ناهماهنگی‌هایی که بین فدراسیون تنیس استرالیا و مقامات دولتی این کشور بود نتوانست در رقابت‌ها شرکت کند. در حقیقت جوکوویچ قربانی جنگ قدرتی شد که بین مسئولان سیاسی در استرالیا در گرفت، دادگاه فدرال این کشور حکم ورود جوکوویچ را تایید کرد اما وزیر مهاجرت این کشور از قدرت خود برای وتو کردن رای دادگاه بهره برد و حکم به خروج جوکوویچ از این کشور داد. 

جوکوویچ قهرمانی نادال را بعد از مسابقه فینال تبریک گفت. او اما همچنان در مورد اتفاقاتی که در استرالیا برایش افتاد سکوت کرده است. شاید این سکوت برای احتیاط و ترس از این باشد که او ممکن است در تورنمنت‌های بعدی امسال هم به دردسر بیفتد. هرچه که بود اما قهرمانی بیست و یکم نادال در گرند اسلم‌ها، یک پاورقی مهم نیاز دارد: او در شرایطی جام گرفت که یک رقیبش مصدوم بود (فدرر) و دیگری را از حضور در جام محروم کردند.

جام زیر سایه یک اتفاق/ این قهرمانی به یک پاورقی نیاز دارد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عظیم IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    این اولین گرنداسلم نادال بود که بدون فدرر و و جوکو بود ولی جوکوویچ و فدرر چند گرنداسلم شون رو بدون بدون حضور نادال و اون یک رقیب دیگه گرفتن
  • مصطفی SE ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    جوکوویچ همین چندماه پیش در فینال اوپن آمریکا، از همین مدودف فینالیست باخته بود. بنابراین تضمینی هم نیست که اگر جوکوویچ بود حتما قهرمان اوپن استرالیا میشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی