نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
صمد مرفاوی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

صمد مرفاوی سرمربی اسبق استقلال به خبرورزشی گفت: پیشکسوت عزت و احترام می‌خواهد. جلسه می‌گذارند چهره‌های قدیمی را با احترام دعوت می کنند و آنجا می گویند به خاطر کمک به استقلال انتقاد نکنید و حامی تیم باشید.

صمد مرفاوی پس از مدتها سکوت، در خبرورزشی حرف دلش را زد و طی یک مصاحبه تند از برخی نارسایی‌ها در استقلال انتقاد کرد. از سمت گرفتن افراد خاص گرفته تا رفتاری که با پیشکسوتان صورت می‌گیرد

از تیم ملی شروع کنیم. مقتدرانه به جام جهانی رسیدیم و حالا صحبت از این است که باید با تدارکات بسیار خوب مهیای صعود از گروهمان در آن مسابقات شویم. به نظر شما چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟

قطعاً باید بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشیم و همه این را می‌دانند ولی آیا واقعاً چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟ به نظر من راهی جام جهانی شدیم ولی  هیچ چیزی عوض نمی‌شود چون اگر قرار است تیم ملی به شکل مطلوبی مهیای حضور در جام جهانی شود، باید شرایط اقتصادی مناسبی بر فدراسیون و کل کشور حاکم باشد. هر تیمی حاضر نیست برای مسابقه با ما به ایران بیاید .حتی شاید در دبی یا ترکیه هم با تیم ملی ما بازی نکند و اگر بخواهد چنین کاری انجام بدهد، حتماً پول زیادی طلب می‌کند. وقتی شرایط اقتصادی کشور اینگونه است و به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانیم درآمدهایمان در فیفا را  برداشت کنیم، کاملاً بدیهی است که فراهم کردن موقعیت برای انجام دیدارهای تدارکاتی مناسب بسیار دشوار است.

هواداران استقلال از عملکرد سرمربی تیم ملی در مورد بازی ندادن به سیاوش یزدانی و دعوت نشدن حسین حسینی ناراحت هستند. به نظرتان حق دارند؟

این مسائل کاملاً به تفکرات سرمربی برمی‌گردد و باید به آن احترام گذاشت همانطور که استقلالی‌ها دوست ندارند کسی در کار فرهاد مجیدی دخالت کند. استقلال رای دراگان اسکوچیچ هم باید حفظ شود و به تصمیماتی که می‌گیرد باید  احترام بگذاریم. قطعاً هواداران منطقی استقلال این مسئله را می‌پذیرند و همچنان حامی‌تیم ملی باقی خواهند ماند. طبیعی است که نمی‌شود همه سلیقه‌ها را راضی کرد ولی فراموش نکنیم هر مربی دلش میخواهد بهترین نفرات را با استفاده از سلیقه خود انتخاب کند و نتایج مطلوبی بگیرد.

برسیم به شرایط استقلال. این تیم نتایج خوبی می‌گرفت و صدرنشین نیم فصل هم شد ولی داستان کرونا وضعیت را عوض کرد.

وقفه افتادن در کار تیمی که روی نوار پیروزی قرار داشت، اتفاق خوبی نیست و موجب می‌شود تیم از شرایط ایده‌آل دور شود. این طور که شنیده‌ام بازیکنان خارجی و مربی ایتالیایی استقلال هم با تأخیر برگشته‌اند با همه این اوصاف، امیدوارم مقابل هوادار و در ادامه مسابقات نتایج خوبی بگیریم.

کمیته استیناف حکم صادر شده توسط کمیته انضباطی پیرامون  بازیکن آفریقایی گل گهر را تایید کرد. حکم صادر شده بازتاب وسیعی داشت و حتی باشگاه پرسپولیس در مورد آن بیانیه هم داده است در جریان این ماجراها هستید؟

در کمال احترام باید بگویم این حکم ارتباطی به باشگاه‌های دیگر ندارد. مگر دو سال قبل وقتی بازی پرسپولیس - سپاهان برگزار نشد و فدراسیون حکم به برتری ۳ بر صفر پرسپولیسی‌ها داد، بقیه تیم‌ها اعتراض کردند؟ کمیته انضباطی و کمیته استیناف بر اساس قوانین حق رای دارند و با بررسی پرونده در نهایت به عنوان دو کمیته کاملاً مستقل حکم صادر کرده اند. در همین کمیته ها ۳ سال قبل رای دادند استقلال باید بازنده سوپرجام شود. البته در مورد همان ماجرای سوپرجام و شرایط کنونی استقلال یک نکته مهم وجود دارد.

مرفاوی

چه نکته ای؟

در همان سال ۹۷ شخصی در ساختار سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بود که موجب محکومیت استقلال شد ولی این آقا حالا در کادر مدیریتی باشگاه استقلال سمت مهمی دارد. این آقا حالا چطوری استقلالی شده؟ همان آقایی که باعث شد علیه استقلال رای بدهند حالا در باشگاه پست دارد! این مسئله واقعاً تعجب برانگیز است. چنین اتفاقاتی نشان می‌دهد در استقلال آدم‌ها عوض می‌شوند ولی ساختار مدیریتی تغییر نمی‌کند چون تفکرات از یک مجموعه بیرون می‌آید.

وزارت ورزش؟

بله. وزارتخانه. آقای آجرلو شخص محترم و ارزشی است که می‌خواهد برای حل مشکلات استقلال تلاش کند ولی یک سری از مسائل عملاً دست ایشان نیست. الان چرا باید آقای فتاحی که آن زمان خیلی‌ها می‌گفتند علیه استقلال است، در این باشگاه سمت داشته باشد؟ در ماجرای سوپرجام، هواداران استقلال می‌گفتند آقای فتاحی پرسپولیسی است. اصلاً چرا حالا می‌شود سوپرجام را در بین نیم فصل برگزار کرد ولی سه سال قبل این افراد اصرار می‌کردند این بازی حتما باید در تابستان برگزار شود و در نهایت آن ماجرا برای استقلال پیش آمد؟ چرا کسانی که به استقلال لطمه زدند حالا باید در این باشگاه پست داشته باشند؟

 تعدادی از پیشکسوتان از این شرایط ناراحت هستند

چرا باید ناراحت نباشند؟ پیشکسوت عزت و احترام می‌خواهد. جلسه می‌گذارند چهره‌های قدیمی‌را با احترام دعوت می‌کنند و آنجا می‌گویند به خاطر کمک به استقلال انتقاد نکنید و حامی تیم باشید. پیشکسوتان هم در نهایت ادب این مسئله را می‌پذیرند ولی چند روز بعد آقایان می‌آیند و می‌گویند فرگوسن‌های وطنی! اصلاً شما کی هستید که پیشکسوتان استقلال را فرگوسن وطنی صدا می‌کنید؟ ما جوانی خودمان را در استقلال گذاشتیم و از این تیم به شهرت رسیدیم. با وجود همه این مشکلات هنوز هم وقتی استقلال بازی دارد با تمام وجود پای تلویزیون دلم می‌خواهد این تیم موفق شود.

اتفاقا بعضی از پیشکسوتان استقلال می‌گویند به خاطر اینکه حرمت آنها را رعایت نمی‌شود ترجیح می‌دهند برای تماشای بازی‌های این تیم به ورزشگاه آزادی نروند.

دقیقا همینطور است نمونه بارز آن اتفاقی که چند وقت قبل برای آقای حسن روشن افتاد. شما  این باشگاه‌های انگلیسی را نگاه کنید که چه عزت و احترامی‌برای پیشکسوتان خود در استادیوم‌ها قائل می‌شوند آن وقت این شرایط را با فوتبال ایران مقایسه کنید. چند وقت قبل از من دعوت کردند تا برای تماشای بازی استقلال و پرسپولیس به استادیوم آزادی بروم و قرار بود بین دو نیمه مورد تجلیل واقع شوم اینکه با چه مکافاتی توانستم به داخل استادیوم بروم، بماند ولی هنگامی‌که بازی شروع شد گفتند چون حساسیت بالاست و شاید تنش‌هایی در استادیوم رخ بدهد برنامه تجلیل که قرار بود به این دو نیمه برگزار شود، لغو شده است! خوب اگر واقعاً نمی‌خواستید تجلیل کنید، برای چه من را دعوت کردید؟

علی پروین هم چند وقت قبل گفته بود اگر بخواهم مسابقه‌ای را در آزادی تماشا کنم، ترجیح می‌دهم بلیت بخرم تا برایم مشکل ایجاد نشود.

خدا پدر و مادرش را بیامرزد. علی آقای پروین بهترین حرف را زد. آدم ترجیح می‌دهد بلیط بخرد تا دچار مشکل نشود و برای ورود به استادیوم دردسری نداشته باشد. اینطوری حداقل کسی جلویت را نمی‌گیرد.

و سوال آخر. به نظر شما چرا یکسری افراد که همه می‌گویند در سلامت آنها هیچ شکی وجود ندارد، این روزها در فوتبال ما کنار گود هستند؟

واقعاً برای این سوال شما جوابی ندارم و نمی‌دانم چه بگویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاجی طبرستانی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    صمدخان منتظر به خط شدن ارتش فحاش باش،اگه می بینی امثالي مث ممد نوری ومهدي فنونی زاده دارن گراگر مصاحبه میکنن بخاطر حمایت ازتيمه وگرنه اگه بخان نوک پيکانو سمت تیم بگیرن وانتقادکنن که ارتش فحاش امانشونو می بره،شما هم مث بزرگان دیگه کناروايسا تااین دوماه هم بگذره،اونوقت هوادار واقعی یک تصمیم اساسی می گيره.
    • حمید علوی CA ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      دالتون که حتی سواد خواندن و‌ نوشتن درست و حسابی نداره، با بی تربیتی و وقاحت تمام به کسانی که عمرشون رو در استقلال گذاشتن بذون اینکه قراداد ببندن و پول پارو‌کنن، میگه فرگوسن وطنی! غافل عز آیتمه این بزرگوارن همین که وطنی هستن کافیه، نه مثل خود دالتون که عکس شیخ عرب حاشیه خلیج فارس رو زیر لباسش چاپ میکنه و به دوربین نشون میده.
    • شهرام IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      مجیدی اينقد از بازیکنان حرفه ای استقلال بدبازي گرفت که هیچ کدوم به ترکیب اصلی تیم ملی راه پیدا نکردند،چون تاکتيکش دفاعی محض وزیر توپ زنی بود
    • فرشاد IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      درود بر شما جناب علوی،لطفا شما از تیم بعنوان یه هوادار حمایت کن و مسائل دیگه رو قاطی نکن،چون به نظر میرسه شما فقط با سرمربی تیم مشکل شخصی داری و متاسفانه اون مشکل شخصی باعث شده که ناآگاهانه آب تو آسیاب دشمن بریزی. عزت زیاد
    • اس اس DE ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      ممدنوری که نماد نون به نرخ روز خوره 25سال خبری ازش نبود یکدفعه دوستان دوران بازیش خرمگاهو منصوریان فرستادنش جلو بیاد علیه رحمتی صحبت کنه بعدم بهش جایزشو دادن پیجای جیره خور مشهورش کردن رفیق منصوریان سعادتمند تااومد بش سمت داد خبرنگارای رفیق منصوریان ازشر مصاحبه گرفتن علی خلف نوچه منصوریان همیشه از نوری تیتر میزنه تواستقلال جوان اینقدر کثیفه پشت پرده این آدما ازونموقع هم تو باند آقایونه تادیروز برانجیدی میزد فعلا از ترس مجازی همرنگ جماعت شده
  • علی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    بقول مجیدی وفتح الله زاده این پیشکسوتان استقلال اگر نمیفهمند حداقل خفه شوند .تیتر روزنامه استقلال جوان .چطور تاریخ بازی مشخص را با دیگر بازی مقایسه می‌کنند.وقتی از ترس شکست به ترکیه پناه می‌برند...
  • صامت IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    آقای مرفاوی.حرمت تان را نگه داریدوحرف دهان تان را بفهمید.هیچکس هرگزپرسپولیس رابرنده نکرده.پرسپولیس برنده شده.پرسپولیس بایازده مردش درمیان خاضرشدوخریف به میدان نیامد.‌این دره قانونی بردمحسوب میشود.میخواستیدچه کنند؟مساوی اعلام کنند؟
    • پرویز IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      ولی خودمونیما هر چی باسواد و فرهیخته است ، طرفدار پرسپولیسه!!!!!!
  • بیات IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    جریان پرسپولیس وگربه وسردیزی شده.
  • Amir perspolisi IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    کسایی که پرونده سپاهان و سوپر جام رو با پرونده ی بازیکن گابنی گل گهر مقایسه میکنن نباید برا حرفاشون احترامی قائل شد چون خودشون به نوعی سطح منطق و شعور خودشونو نشون میدن
    • غضنفر IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      قیاس مع الفارق که میگن؛ اما اینا با تردستی و شیطنت و مغلطه بازی انجام شده را با بازی انجام نشده مقایسه می‌کنند!!!!!!
    • تاج کبیر آسیا IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      دوست عزیز من نه بی احترامی میکنم نه فحاشی ولب شما که منطقی هستید میشه لطف کنید و بفرمایید که اولا چطور در قضیه سوپر جام یک روز وقت خالی تو تقویم نبود و سه روز قبل مسابقه حکم به بازنده شدن استقلال دادن در حالی که دو ساله سوپر جام رو تو نیم فصل یا حتی دیرتر از نیم فصل برگذار میکنند دوما سال ۸۷ که پرسپولیس به کانادا رفت و از بازی سوپر جام با استقلال فرار کرد چرا نتیجه و جام قهرمانی به نفع ما نشد خواهشا منطقی باشید
    • Amir perspolisi IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      داداش یا خواهر گلم تاج کبیر آسیا، اولا مرسی از طرز حرف زدنت و در جوابت باید بگم شما نمیتونی سوپر جامی که قراره بین پرسپولیس و استقلال برگزار بشه با سوپر جامی که بین پرسپولیس (یا استقلال) و تیم های دیگه برگزار میشه یکی بدونی،این مسابقه که قرار بود با هوادار برگزار بشه نیازمند برنامه ریزی چندین روز قبل از مسابقه س، شوخی که نیست، بعدشم تاریخ مسابقه حداقل از ۶ ماه قبل مکررا اعلام شده بود، یه دلیل دیگه هم اینبود که اگه بازی عقب میفتاد هوادارای پرسپولیس مسولین رو متهم به جانبداری از استقلال میکردن، بعدشم اگه سوپر جام بین پرسپولیس و تراکتور یا فولاد تاریخش تغییر کرد با موافقت دو طرف بود اما سوپر جام بین پرسپولیس و استقلال مورد موافقت هر دو تیم نبود، چه جوری برانکو اردوی پرسپولیس رو جوری تنظیم کرد که به سوپر جام برسه اما شفر اینکارو نکرد؟؟؟ پس هیچ اجحافی در حق استقلال نشد
  • شمس الله جعفرزاده US ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    همیشه بالادستی ها که سعی کردند علاوه بر طرف کشی و تقلب به نفع پیروزی استقلال رو از داخل هم ضعیف کنند تا از داخل ضربه زده بشه به استقلال مثلا سلطانی فر بی انصاف فتحی رو حدود دو سال مدیر استقلال کرد که زمانی که مدیر بهمن بود اعلام کرد من پرسپولیسی هستم همچنین افتخاری که تو دهه هفتاد سرپرست تیم فوتسال پیروزی بود(اون زمان به فوتسال میگفتند فوتبال سالنی) یا سعادتمند که شدیدا پرسپولیسی بود .همین سعیدفتاحی زمانی که نوچه درودگر بود و بارها تو اینستاگرام خودش نوشته بود با افتخار پرسپولیسی هستم . او چندین بار تو قرعه کشی مسابقات لیگ برتر سعی در تقلب کردن برای پرسپولیس داشت که مچش گرفته شد و دلیل اخراج از سازمان لیگ هم‌ همین بود .اینجور افراد رو میارن تا از داخل مثل موریانه به تیم ضربه بزنند
  • یه ایرانی IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    آقای مرفاوی برای شما احترام قایل بودم و صف شما را از هواداران دو آتشه ی مثلا پیشکسوت جدا میدیدم، این چه حرفی بود که زدید، خودتون هم خوب میدونید که قوانین را یتغیر فیفا همه جا و برای همه یکسان هست، چرا در نظر هواداران تون چیزی جز این دارید جلوه میدید، حرف شما برای اونها اعتباره، بازی سپاهان که قضیش مشخصه ولی شما اصلا به تاریخ سوپر جاماز خیلی قبل مشخص شد و شما به اون اعتراض نکردید، ولی وقتی به کوهدشت رسیدید قدرت سابق رو نداشتید و لذا حاضر به آمدن به ایران نشدید شما بگو چند روز مانده به مسابقه بخاطر حرف یه تیم تاریخ مسابقه ی از پیش مشخص شده رو عوض میکنن!!!! آقای مرفاوی واقعا موندم چی بگم...
  • فرشاد IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    خدا را شکر همیشه کیسه کشها چه بازیکنانشان چه مسئولانشان و چه تماشاگرانشان همیشه از نظر فهم فوتبالی عقب بودند و خواهنند بود وقتی مثلا این اسطوره شان فرق آن 3 هیچ با این 3 هیچ نمیفهمند چکار باید کرد
  • فرشاد IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    خدا را شکر همیشه کیسه کشها چه بازیکنانشان چه مسئولانشان و چه تماشاگرانشان همیشه از نظر فهم فوتبالی عقب بودند و خواهنند بود وقتی مثلا این اسطوره شان فرق آن 3 هیچ با این 3 هیچ نمیفهمند چکار باید کرد
  • روزبه IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    آقای مرفاوی به شاه فرهاد توهین کنی دیگر پیشکسوت استقلال نیستی شاه فرهاد دستور بفرماید حتی دودمانتان را هم به باد میدهیم فقط شاه فرهاد
  • لنگ کثیف IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    اقای مرفاوی سوپر جامو خوب اومدی چطور الان میشه وسط فصل سوپر جامو برگزار کرد ولی اون موقع نمیشد .دلیلش این بود که لنگیا به الهلال باخته بودن وداغون بودن باید میذاشتن اماده میشد .درباره فتاحی هم گل گفتی یک لنگی تمام عیاره حتما یک جا زهر خودشو میریزه
  • رضازاپاتای پرسپولیسی IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    خدای دمت گرم استقلال واقعن به پیشکسوتهاظلم کردعرضش نداره قهرمانی که این جوری به دست بیایدازوقتی برادران مجیدی وارداستقلال شدن ازترس ازدست دادن جایگاه خودشون به کل پیش کسوتهابی احترامی کردن بخاطرآگاه شدن هوادارهای ساده استقلال همیشه پیش کسوتهای خوب استقلال دورنگه داشتن برادرهای مجیدی ۴سال که دراستقلال هستن اما حطایک جام ۲۲بهمن هم نگرفتن بیچاره زرینچه بابهترین اخلاق وبهترین دانش وبهترین تجربه استقلال که همه جابه دردتیم میخوره ولی برادرهای مجیدی کاری کردباچشمان اشک آلودازباشگاه رفت که یک وقت جای آنهاروبگیره فرزادمجیدی چه زمانه بازی چه همین حالابه اندازه یک توپ جم کن به دردتیم هم نمیخوره ولی فرهادزوری نگرش داشته وپول یاموفت بهش میدن زریچه اندازه موهای سردوبرادربه استقلال کمک کرده آخرش این دست موزدش بودبخاطرهمین رفتارفعلا۴سال دراستقلال هستن بااین روش ۳۰سال دیگه هم نمیتونندبرادرهای مجیدی حطایک جام رمضان بگیره چوب خداصدانداره کاری که بازرینچه کردن خداجوابشونومیده ولی بیچاره هوادارهای ساده استقلال که انقدربایدسرشکسته بشن دمه آقاصمدگرم منتقی ازنظرمربی تیم ملی گوفت پس مجیدی وبقیه انقدرهرف نزند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی