۰
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
۰ |
۴
سردار آزمون
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آناتولی تیموشچک، کمک مربی زنیت سن‌پترزبورگ، در گفت‌وگو با بیلد به تمجید از سردار آزمون پرداخت.

نام سردار آزمون در طول پنجره‌های نقل و انتقالاتی اخیر بارها در کنار نام بسیاری از تیم‌های اروپایی به گوش رسیده بود. با این حال این بازیکن در پنجره نقل و انتقالات زمستان ۲۰۲۲ با امضای قراردادی پنج ساله به بایرلورکوزن ملحق شد تا از این پس در بوندس‌لیگا به میدان برود.

در بین اعضای زنیت سن‌پترزبورگ به‌ندرت کسی هست که این مهاجم ایرانی را به اندازه تیموشچک بشناسد. همین موضوع باعث شده که روزنامه بیلد صحبتی با این ستاره سابق بایرن مونیخ درباره بازیکن تازه‌وارد به بوندس‌لیگا داشته باشد.

بیلد: آقای تیموشچک، لوزکوزن با جذب آزمون چه سبک مهاجمی را به‌خدمت گرفته است؟

گلزنی با قدرت تمام کنندگی خوب با هر دو پا که در حرکات و اقداماتش غیرقابل پیش‌بینی است. او تنها به یک گل دیگر نیاز داشت که بتواند بیشترین گل زده یک بازیکن خارجی را در لیگ روسیه به نام خودش ثبت کند. این کمی من را ناراحت کرد که او نتوانست این رکورد را از آن خودش کند.

بیلد: بزرگترین نقاط قوت او چیست؟

این‌که او علی‌رغم قد ۱۸۶ سانتیمتری‌اش بسیار سریع است. او از این سرعت برای باز کردن فضاها استفاده می‌کند. او هم‌چنین به شکلی باورنکردنی به هوا می‌پرد و خوب ضربه سر می‌زند که ممکن است به این دلیل باشد که در بچگی بازیکن حرفه‌ای والیبال بوده است. او یک ورزشکار واقعی است! من فکر می‌کنم فوتبال سریع لورکوزن با او سازگار باشد. باید به این تیم به خاطر چنین خریدی تبریک بگویم!

بیلد: آزمون را با کدام مهاجم بزرگ مقایسه می‌کنید؟

او کمی شبیه به کلوزه است. میرسلاو هم بسیار سریع بود، ضربات سر قدرتمندی داشت و در حرکاتش هوشمندی بسیاری دیده می‌شد...

بیلد: اما؟

بوندس‌لیگا با سرعت بالاتر، کیفیت و نظم تاکتیکی سطح کاملا متفاوتی برای سردار است و او باید اول خودش را ثابت کند. اما او هنوز جوان است و توانایی بسیاری برای یادگیری دارد. او امروز بازیکن بسیار بهتری نسبت به زمانی است که به زنیت پیوست.

بیلد: برای این کار باید در چه مواردی پیشرفت کند؟

در کارهای دفاعی. من عادت داشتم او را اذیت کنم که باید بیشتر برای تیم دوندگی داشته باشد. بنابراین همیشه وقتی در یک بازی بیشتر تلاش می‌کرد به خودم افتخار می‌کردم. او می‌تواند قدرتش در پرس کردن دفاع حریف را هم بهبود ببخشد. او حتی می‌تواند ضربات سر خوبش را هم بهبود ببخشد. گاهی زمان‌بندی او برای انجام این کار خیلی خوب نیست.

بیلد: آزمون را به‌عنوان یک انسان توصیف کنید...

او بسیار صحبت می‌کند. حتی وقتی با مترجم هم بود خیلی حرف می‌زد. همیشه می‌خندد و دوست دارد شوخی کند. سردار بسیار بامزه است اما در عین حال فردی آرام و باملاحظه است. من رابطه نزدیکی با او داشتم.

بیلد: آیا چیزی هست که لازم باشد هواداران لورکوزن درباره او بدانند؟

او علاقه بسیاری به اسب‌ها دارد! او در ایران اسب‌های زیادی دارد، افراد بسیاری با آن‌ها تمرین می‌کنند و  سردار دوست دارد از آن‌ها در مسابقات استفاده کند. هروقت یکی از اسب‌هایش در رقابتی برنده می‌شد یا اسب جدیدی از خارج از کشور می‌خرید و درباره آن با من صحبت می‌کرد چشم‌هایش برق می‌زد.

بیلد: آیا توصیه‌ای برای آزمون دارید تا به او در موفقیتش در آلمان کمک کند؟

همان‌طور که گفتم بوندس‌لیگا در سطح متفاوتی است. فقط باید به دو مهاجمی نگاه کنید که با آنها رقابت خواهد کرد. حالا او باید نشان دهد که واقعا بازیکن خوبی است. من به او گفتم که این دنیای متفاوتی خواهد بود و تو باید بجنگی و بیشتر تلاش کنی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی