نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
درخواست فدراسیون کشتی آمریکا از ایران برای تجدید نظر در لغو سفر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فدراسیون کشتی آمریکا از ایران خواست درباره عدم سفر به آمریکا تجدید نظر کند.

پس از خودداری آمریکا از صدور ویزا برای برخی از اعضای کاروان اعزامی کشتی ایران به آمریکا، سفر تیم ملی کشتی آزاد به این کشور برای انجام دیدار دوستانه که قرار بود ۲۳بهمن در تگزاس برگزار شود، لغو شد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران، طی نامه‌ای به رئیس فدراسیون کشتی آمریکا، عدم امکان حضور ایران برای انجام مسابقه دوستانه ورزشی تیم به تیم با تیم کشتی آزاد این کشور را اعلام کرد.

در حالی که USA Wrestling به عنوان نهاد ملی کشتی در ایالات متحده هیچ گونه دخالتی در تصمیم‌گیری‌های مربوط به صدور روادید ندارد، اما به طور منظم و مستقیم با فدراسیون کشتی ایران در مورد اقدامات لازم در مورد فرایند صدور ویزا ایالات متحده در ارتباط بوده است.  

فدراسیون کشتی آمریکا رسماً از فدراسیون کشتی ایران درخواست کرده که در تصمیم خود تجدید نظر کند و هیاتی را که تایید شده برای ورود به این رقابت‌ها به آمریکا اعزام کند. ایالات متحده آمریکا و ایران هم‌چنان می‌توانند میزبان یک دیدار دوگانه بسیار جذاب باشند که به نفع هر دو تیم ملی خواهد بود و برای طرفداران کشتی در سراسر جهان نمایشی هیجان انگیز از این ورزش را فراهم می‌کند.

در بیانیه فدراسیون کشتی آمریکا آمده است:‌ فدراسیون کشتی آمریکا از اینکه ایران تصمیم گرفته در مسابقه بالپارک مقابل تیم ما شرکت نکند، بسیار ناامید است. همانند 16 بار قبلی که ایران از سال 1995 در ایالات متحده به رقابت پرداخته است، این رویداد نیز برای حسن نیت از طریق ورزش و به عنوان فرصتی برای ورزشکاران دو کشور برای رقابت در بالاترین سطح بوده است. ایران تقریباً تمام ویزاهای خود را دریافت کرد و می‌توانست یک تیم خوب را برای کشتی با ورزشکاران ما به میدان بفرستد، اما این تصمیم آنها بود که شرکت نکنند. ما از آنها خواسته‌ایم در این باره تجدید نظر کنند.

ریچ بندر، مدیر اجرایی کشتی ایالات متحده، گفت: قصد ما این است که یک رویداد با کیفیت برای همه و برای طرفداران در تگزاس ارائه دهیم و ورزشکاران برتر خود را به تشک بفرستیم، شاید در قالب دیگری.

سخنگوی فدراسیون کشتی ایران در این رابطه گفت که مجید داستان و کامران قاسمپور به عنوان دو کشتی‌گیر اصلی تیم ایران، احسان امینی مربی تیم ملی، محمد مصلایی‌پور داور المپیکی ایران، حجت کریمی سرپرست و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نفراتی بودند که روادید آمریکا برای آن‌ها صادر نشده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی