نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
۲۲ |
۴
کارلوس کی‌روش؛ پیت‌حلبی که رنگ جام می‌گیرد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارلوس کی‌روش سرمربی موفق تیم ملی مصر در آستانه کسب یکی از جام‌های معتبر فوتبال دنیا یعنی قهرمانی جام ملت‌های آفریقا و صعود به جام جهانی قرار دارد.

عباس اسدزاده؛ همین چند روز پیش بود که داریوش مصطفوی رییس پیشین فدراسیون فوتبال می‌گفت کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی اسبق تیم ملی حتی یک پیت خالی نیز برای فوتبال ما به ارمغان نیاورد و جامی نگرفت و در عوض با چندین میلیارد پول ایران را دست خالی ترک نمود. این در حالی است که مرد پرتغالی حالا در آستانه کسب یکی از معتبرترین جام‌های فوتبال دنیا یعنی قهرمانی جام ملت‌های آفریقا قرار دارد رقابت‌هایی که به مراتب عیاری بالاتر از قهرمانی در فوتبال آسیا دارد.

از این جام ملت‌ها تا آن جام ملت‌ها

کارلوس کی‌روش با تیم ملی فوتبال کشورمان در دو جام ملتهای آسیا شرکت کرد. ابتدا در استرالیا در مرحله یک چهارم نهایی و در حالیکه ۹۰ دقیقه ده نفره بودیم ، در ضربات پنالتی به عراق باختیم و در دوره بعد نیز در قطر نیمه نهایی را به ژاپن و با آن شرایط خاص باختیم.

کی‌روش پس از ترک ایران راهی کلمبیا شد و این انتخاب برایش خوش یمن نبود چرا که به نظر می‌رسید تفکرات فوتبالی او هیچ شباهتی به فوتبال کلمبیا ندارد به همین دلیل بود که خیلی زود از کارش برکنار شد و در آمریکای جنوبی دوام نیاورد. انتخاب بعدی کارلوس کی‌روش تیم ملی مصر بود و در روزهای ابتدایی حضورش در سرزمین فراعنه منتقدین زیادی را پیش روی خود می‌دید.

اما بازی‌های درخشان در مقدماتی جام جهانی به همراه مصر و حضور بسیار خوب این تیم در جام ملت‌های آفریقا حالا از کارلوس کی‌روش یک مربی  قابل اعتماد در بین مردم مصر ساخت است.

پیت حلبی که رنگ جام می‌گیرد

کارلوس کی‌روش حالا دارد با مصر قهرمان جام ملت‌های آفریقا می‌شود و در صورتی که بتواند سنگال را در فینال شکست دهد دیگر کسی نمی‌تواند به او بگوید مربی بی جام چرا که یکی از معتبرترین جام‌های فوتبال جهان را تصاحب خواهد کرد.

هرجوری حساب کنیم جام ملت‌های آفریقا عیاری بالاتر از جام ملت‌های آسیا دارد و بازیکنان بزرگی در فوتبال دنیا هستند که ملیتی آفریقایی دارند.مثل محمد صلاح که در لیورپول بازی  می‌کند. اگر کی‌روش بتواند با مصر قهرمان شود قطعاً برخی از منتقدین داخلی نیز پاسخ قاطعی از این مربی پرتغالی دریافت خواهند کرد اما اگر مصر با کی‌روش قهرمان نشود لقب مربی بی جام همچنان دنبال روی این مربی پرتغالی خواهد بود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آنتی لنگیزاسیون IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    مطمئنآ موقعی که مهندس مصطفوی داشته این اظهار نظر رو میکرده چیزی که در ناخودآگاهش نقش بسته بوده جام های حلبی تیم لنگ و جام های پلاستیکی-اسنپی لنگ بوده و این موضوع باعث شده که این حرفها راجع به کی‌روش به زبونش جاری بشه...
    • حسین استقلالی دوآتشه IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      حالا حالا امثال ویچ های خوش شانس ازسر سفره کی روش کبیر نان می خورند وساختن تیم ملی توسط کی روش صورت گرفت اگر کوردلان لنگی درک وشعور داشته باشن می بینند اودوبار ایران را به جام جهانی برد درواقع ایران را روي غلتک جام جهانی انداخت امتیازاز پرتغال ورونالدو بزرگ گرفت اسپانیا باتمام ستارگانش حرفی برای گفتن نداشت جلوی کی روش پس نتیجه میگیریم کی روش دانش فنی بالایی داشت وباجدیت وممارست حرفه اش رابه خوبی انجام می‌داد اما ویلتموس هم مثل خیلی ها دیگه دنبال پول بی زحمت بود درواقع پول مفت می خواست چون در اروپا پول مفت به کسی نمی دهند
  • حامد IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    انشا الله که موفق میشه
  • اشکان IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    کی‌روش قهرمان جام ملتها آفریقا شود ، منتقدین داخلی پاسخ قاطعی خواهند گرفت؟!! چه ربطی داره؟! یعنی اگر کیروش قهرمان جام ملتهای آفریقا بشه ، ایران هم قهرمان جام ملتهای آسیا کرده؟! واقعا تحلیل از این مسخره تر دیگه نداریم. فرضا لیپی با این همه اسم و رسم که خیلی خیلی بهتر از کیروشه و چندین قهرمانی با یوونتوس و قهرمانی جام جهانی با ایتالیا داره چون قهرمان جام جهانی شده، باید بگیم در چین هم موفق بوده؟!!! در حالیکه لیپی در چین اصلا موفق نبود. مورینیو اینهمه جام گرفته در منچستر اصلا موفق نبود . کیروش هم فرقی با اینا ندارن و سطحش خیلی هم پایینتره، پس کی‌روش با مصر قهرمان جهان هم بشه ربطی به عملکردش در ایران نداره . چون دو دوره جام ملتهای آسیا هیچ کار خاصی نکرد و در ۸ سال به عراقی چند بار باخت که همین یکسال چندین و چند بار به ایران باخته پس دقیقاً برای ایران و کلمبیا همون پیت خالی رو هم نگرفت
    • حسین IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      منتقدین داخلی رو کسی نمی تونه قانع کنه، اگه قرار بود قانع بشن با دو صعود بدون دغدغه به جام جهانی ، خفت کردن پرتغال قهرمان اروپا، شکست مراکش یکی از غول های آفریقا ، شکست چندین و چند باره کره جنوبی، یه نسل فوتبالی تر و تمیز، قانع میشدن، دشمنی شماها با کیروش فقط به خاطره برانکوئه، والا خودتون هم می دونید کیروش فقط به خاطر بدشانسی نتونست جام ملت های آسیا رو بگیره
    • خدابخش IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      حرف دل منو زدی واقعا چه ارتباطی داره
    • علی US ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      حسین جان، عشق کورت کرده وگرنه پرتغال و اسپانیا از یک هشتم بالاتر نرفتن، این جام جهانی سریع ترین صعود تاریخ ایران بوده، اگر این تیم رو کیروش ساخته خبری از تاک تیک های دفاعی نمیبینیم، و ولیموتس هم نتیجه ای نگرفت آیا الان باید بگیم کیروش کاملا به درد نخور بوده؟ خیر کیروش خوب بود ولی کافی بود و فرصتش تموم شد چون نتونست فرهنگی رو بعد از 8 سال بسازه که بازیکن نباید به داور دائما اعتراض کنه و چوبش رو خوردیم.
  • استقلال قهرمان IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    آنچه که مهمه اینه که کی‌روش به تیم ها اعتماد به نفس میده و شخصیت برنده شدن رو بهشون دیکته می‌کنه و یکی از کارهایی که می کنه، یاد میده که کمتر گل بخوری و با بردهای کم گل به آرامی اون تیم رو از لحاظ روانی بالا نگه میداره، خوب حاشیه درست می‌کنه و سوار بر این حاشیه، تیمش رو پیش می بره. کی‌روش بود که روحیه ی نباختن رو به ایران تزریق کرد وفرم دیگه ای از بازی رو به بازیکنان آموزش داد.
  • اشکان IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    ضمن اینکه باخت، باخته . وقتی میگین به عراق در پنالتی باختیم، انگار شما هم شدین قلعه نوعی که می‌گفت: من نباختم ! عادل بهش میگفت: مگه میشه؟! پس چه جوری حذف شدیم؟ اونم جواب داد: در پنالتی حذف شدیم!! خخخخ. به هر حال از عراق باختیم. در بازی با ژاپن چه شرایط خاصی بود؟ یک گل از رو اشتباه مدافعان که حاصل پرخاشگری سرایت کرده از مربی به بازیکنان بود ، خوردیم. اون دو تا گل دیگه چی؟ اصلا اینا به کنار، هیچ وقت در کل عمر فوتبالمون اینقدر که زمان کی‌روش مقابل ژاپن خفت‌ کشیدیم نبود، تیم سه هیچ عقب بود کی‌روش اشاره میکرد، برگردیم دفاع! یعنی اینقدر حقیر بودیم؟! اونم با اینهمه مهاجم طراز اول! البته که بازی با ژاپن شرایطش خاص بود! مخصوصاً وقتی در فینال، قطر با چهار گل پوکوندش، فهمیدیم چقدر خاصه!!!!! بازی با بوسنی در جام جهانی که حرفش نزنیم آبرومندانه تره! شما رو نمیدونم ولی اینکه با یک مربی به اصطلاح بزرگ از اسپانیا و آرژانتین یک گل بخوریم ولی در آسیا حریف عراق و لبنان نشیم، اصلا و ابدا ذوقی نداره
    • کیارش US ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      یه سواد ازت دارم برای موفقیت و جام‌گرفتن چکار باید کرد بنظر شما و چرا بقیه نکردن شما دنبال معجزه هستین هیچ کسی براتون اینکارو انجام‌نمیده موفقیت تلاش برنامه و کار کردن میخاد کاری که این داشت انجام‌میداد ولی به تنهایی و منتقدینش تا الان با تمام احترام‌حرف حسابی نزدین
  • 09171433905 IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    بخوانید بخشی از متن خبر بالا را! کی روش پس از ترک ایران راهی کلمبیا شد و این انتخاب برایش خوش یمن نبود چرا که به نظر می رسید تفکرات فوتبالی او هیچ شباهتی به فوتبال کلمبیا ندارد به همین دلیل بود که خیلی زود از کارش برکنار شد!!!! بعد از ۸ سال کار در ایران حذف ار دو قهرمانی آسیا و حذف از دور گروهی دو جام جهانی مطمئنیم که تفکرات او هیچ شباهتی به فوتبال ایران و ایرانی نداشت و ندارد!!! بخاطر همین یک پیت حلبی برای ایران نیاورد.
  • اس اس ۴۴۴۴ IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    کیروش خیلی از فوتبال ایران سرتر بود ما ندانستیم و نتوانستیم از این مربی به نفع فوتبال خودمان بهره ببریم اما او با فوتبال کم رمق و بی برنامه ما توانست مقابل آرژانتین با مسی تا دقیقه ۹۰ دوام بیاورد و فقط با یک گل از اعجوبه فوتبال جهان ببازد او توانست فوتبال ما را در مقابل اسپانیا و پرتقال تنه به تنه کند متاسفانه ما نبردهای بزرگ و آبرو داری در آوردگاه جهانی را نمی بینیم اما بازی تیم ملی مقابل لبنان یا عراق را به رخ میکشیم از بس که کوته نظر هستیم
    • اشکان IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      به هر حال که از اسپانیا و آرژانتین باختیم. کسی هم توقع نداشت با کی‌روش از اسپانیا ببریم! ولی مطمئنا و صد در صد هیچ کس توقع نداشت با کی‌روش از عراق و لبنان ببازیم اونم در هشت سال!! آبروداری در فوتبال یعنی کره و ژاپن جامهای جهانی البته آبرو داری در آسیا یعنی همین ایران اسکوچیچ‌ که به هیچ تیمی در آسیا تاکید میکنم هیچ تیمی در آسیا باج نداد، اگه هست اسم ببرین. گاس هیدینگ که میدونید کیه و‌ میدونید با کره چیکار کرد؟ آبروداری و تنه به تنه بزرگان، یعنی کره گاس هیدینگ نه اتوبوس دفاعی کی‌روش ! یه کم دانش فوتبالیتون رو بالا ببرین تا آبرو داری در فوتبال رو درک کنین. ژاپن ما رو خفت داد. خفت میدونین چیه؟ یعنی سه هیچ از تیمی باختیم ، که چهار یک در فینال باخت.
    • TeamMelli US ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      دوست عزیز، بازیکنای تیم ملی‌ به گفته خودشان از کارلوس بهره بردند. ما فقط هم تو جام جهانی‌ و هم تو جام ملتها بد شانس بودیم. در بازی با آرژنتین، روی دژاگه پنالتی مسلم شد، که داور نگرفت. دو موقعیت ٔگل دیگر هم داشتیم که درخشش دروازه بان اونا مانع شد. در بازی با پرتغال، بد شانسی طارمی در دقیقه آخر مانع صعود شد. در بازی با اسپانیا، گلی‌ که زدیم میلیمتری با وی‌ای ار مردود شد. بازی با ژاپن، اشتباه بچگانه یکی‌ دو تا از بازیکنا روحیه تیم رو بهم ریخت. اکثریت به کارلوس احترام میگذارند، بغیر از طرفداری یه تیم پایتختی، چرا که کارلوس به مربی‌ اونا باج نداد، و البته اشخاصی‌ مثل خیابانی، دست اندر کارای بی‌ کفایت، و چند تا به اصطلاح کارشناس، که جو را بر علیه کارلوس عوض کردند. قبل از اسکو، طرفدارا میگفتن که کاش رنار مربی‌ تیم ملی‌ بشه. خوب، عربستان به ژاپن باخت. اگه رنار اینجا بود، همین بلا رو سر رنار هم در میاوردند، و یه لقبی براش درست میکردند. همین حالا، اگه اسکو به کره ببازه، بشین و معرکه رو نگاه کن.
    • کیارش US ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      واقعا الان خودت به حرف خودت خندت نمیگیره اسکدچیچ با چا تیم هایی در چه سطحی تو اسیا بازی کرده اسکدچیچ با قطر هم بازی نکرده اگه تیمی مثل عربستان تو این گروه بود میتونستی همین حرفو بزنی بعد رو چه حساب و منطقی داری خودتو با ژاپن و کزه مقایسه میکنی چند تا بازیکن کره تو اروپا داره سطح لیگ کره و یا ژاپن با ایران چقدر متفاوته از نظر سخت افزاری چطور؟؟؟
    • کیارش US ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      در ضمن منتظر باش چون که اینجوری پیش بره معنی واقعی ابروریزی رو میفهمی هیچ تدارک و برنامه اماده سازی برای تیم ایران وجود نداره درضمن اینکه میفرمایین دفاع اتوبوسی انگار تیمی با کیفیت ایران که بازیکناش تو زمین میانگین دویدنشون به زحمت به ۶ کیلومتر میرسه میشه با تیمی مقایسه کرد که میانگین دویدن بازیکناش زیر ۱۰ کیلومتر نیس جلو اسپانیا و پرتغال دفاع متفاوته با تیمی مثل سوریه
  • کیارش US ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    مصطفوی؟؟؟ یه مجسمه ازش باید بسازن اسمشو بزارن مجسمه شکست ناکارامدی و البته بدبختی امیدوارم خبر ورزشی چاپش کنه وقتی رییس فدراسیون بود شروع میکرد با اسمهای بزرگ بازی کردن سزار منوتی دکتر بیلاردو نویو اسکالا بعد میرفت سراغ ناصر ابراهیمی بعد از اون مایلی کهن یه بله قربان گوی ورشکسته که هیچی برای گفتن نداره (اوناییکه میگن مدیریت فوتبالیا غیر از دادکان یه مدیر موفق فوتبالی نام ببرن)سر پرسپولیسو یکی دوبار برید پشت امثال دهداری بزرگ رو خالی کرد والانگ دوباره سعی میکنه با پرخاش به کی روش و دفاع تمام قد از این فدراسیون(چون واقعا شبیه خودشه)شهرت از دست رفتشو زنده کنه وقتی تو فدراسیون بود فدراسیون فوتبال ایران با تمام دفتر دستکش فقط یه اتاق بود
  • hmmoheb IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    کلا بهترین مربی که برای تیم ملی آوردن همان کیروش بود ..... چون از یک جهت خیالمان راحت بود که به راحتی گل نمیخوریم
  • مرتضی IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    به شما چه ربطی داره حرف اضافه میزنید تو ایران جام نیورد درست ولی این تیم ملی کی‌روش کشف کرد .ساخت این تیم ملی فقط به خاطر کی‌روش بود تمام
  • هیچکس IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    دفاع بی نظم و تیم رو در هشت سال سروسامان داد که هنوز دارید از تیم کیروش نتیجه میگیرید باز دهنتون رو باز کنید . چرا خودتون رو میزنید کوچه چپ . یا واقعا خرید ...
  • بهنام IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    ما 46 ساله در آسیا قهرمان نشده ایم. گیریم کیروش بد، بقیه مربیان چه گلی به سر فوتبال ملی زدند؟ با وجود امثال جناب مصطفوی پیت حلبی هم از سر فوتبال ما زیاده.
  • میثم IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    ما عادت کردیم همه چیزو صفر و یک ببینیم متاسفانه کیروش هم خوب بود هم بد ... بازیکنای تیم ملی اصلی رو حرفه ای کرد و تشویق کرده به حضور درخارج کشور.. نظم خوبی داشت تیمش، ساختار دفاعی خوبی داشت، محکم بود رو عقیده ش... ولی لیگ ایران و تیم های ملی پایه رو نابود کرد با بی توجهی بهشون... ساختار هجومی نداشت تیمش.. از نظر روانی یه سری رو هیپنوتیزم کرده بود... هم خوب بود هم بد... خیلی نتایجش لب مرزی بود مثل صعوداش یا نتایج با مصرش... اختلاف با برانکو و پرسپولیس وقتی میدید کسی از اون بهتره...قرارداد سنگین... در مجموع باید همه جوانب رو در نظر گرفت... یه سری چیزاش خووب بووود ویه سری چیزااش خیلی بد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی