نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
پیش‌بازی سنگال - مصر (فینال جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۱)
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سنگال با سادیو مانه و آلیسو سیسه و مصر با محمد صلاح و کارلوس کی‌روش؛ همگی در پی کسب اولین جام قهرمانی خودشان در جام ملت‌های آفریقا هستند.

امشب در ورزشگاه «اولمبه» شهر یائونده پایتخت کامرون، در نبرد بین تیم‌ ملی سنگال و تیم ملی مصر تکلیف قهرمان جام ملت‌های آفریقای ۲۰۲۱ مشخص خواهد شد. این دیدار از ساعت ۲۲:۳۰ شروع می‌شود و قضاوت آن برعهده ویکتور گومس داور اهل آفریقای‌جنوبی است.

سنگال؛ رؤیای مردم سواحل غربی

۱۵ دوره حضور، بدون حتی یک قهرمانی. تنها دلخوشی مردم سنگال ۲ مرتبه حضور در فینال جام ملت‌های آفریقا بوده و بس! شیرهای ترانگا که به‌خصوص در ۲ دهه اخیر ستاره‌های بزرگی را به دنیای فوتبال معرفی کرده‌اند، مثل دوره قبل شانس دارند به حسرت‌شان خاتمه دهند. سنگال شروع خوبی در جام ملت‌های آفریقا نداشت و با یک برد ۱-۰ و دو تساوی بدون‌گل به مرحله حذفی رسید. تنها گل‌شان را هم مانه در واپسین دقیقه دیدار مقابل زیمباوه از روی نقطه‌پنالتی زد. ولی هواداران‌شان در مرحله حذفی عملکرد خوبی از تیم‌شان دیدند و با ۳ برد و ۸ گل زده به فینال رسیدند.

اگرچه مسیر سنگال که با شکست کیپ‌ورده، گینه‌استوایی و بورکینافاسو سپری شده، مسیر آسان‌تری نسبت به رقیب‌شان در فینال بوده، ولی نمی‌شود عملکرد خوب تیم تحت هدایت آلیو سیسه را زیر سؤال برد. سنگال کم‌کم آماده شده و شاید بهترین نمایش آن‌ها را در فینال ببینیم. آیا قاره‌سیاه قهرمان جدیدی خواهد داشت؟

سنگال – مصر/ هیجان خالص در قاره سیاه؛ کی‌روش و صلاح در پی اولین جام

مصـر؛ اولین برای کی‌روش؟

با حواشی بسیار و درگیری بین کارلوس کی‌روش با پیشکسوتان و کارشناسان مصری و البته بعد از آن در جام ملت‌های آفریقا با داوران، این سرمربی پرتغالی تیمش را روانه فینال کرد. مصر مسیر دشواری را سپری کرده و تمامی دیدارهایش در مرحله حذفی مقابل ساحل‌عاج، مراکش و کامرون را در ۱۲۰ دقیقه به پایان برده. شاید این خستگی و از طرفی عدم حضور کی‌روش کنار زمین در دیدار فینال به ضررشان تمام شود.

شادی مردم مصر

با این حال انگیزه‌ای که کارلوس در بین بازیکنانش ایجاد می‌کند را نباید دست‌کم گرفت. سرمربی پیشن ایران، کلمبیا و پرتغال هیچ‌گاه یک جام نگرفته و این بهترین فرصت است که طلسم خودش و طلسم ۱۲ ساله فراعنه را به پایان برساند. شاید امشب، شب صلاح و هم‌تیمی‌هایش باشد و این فوق‌ستاره دنیای‌فوتبال هم به آرزوی همیشگی‌اش که از آن به مراتب حرف زده، دست پیدا کند. ۹۰ یا شاید حتی ۱۲۰ دقیقه دیگر باید برای این که ببینیم کی‌روش و صلاح به اولین جام‌شان می‌رسند یا خیر، باید صبر کنیم.

آخرین جدال

نوامبر ۲۰۱۴ در انتخابی جام ملت‌های آفریقا، سنگال با یک گل موفق شد مصر را شکست دهد. مامه بیرام دیوف تنها گل شیرهای ترانگا را در آن بازی زد.

آمار بازی

۷) در حالی که مصر با ۷ قهرمانی پرافتخارترین تیم جام ملت‌های آفریقا به شمار می‌رود، سنگال هنوز به این جام نرسیده است. آخرین قهرمانی فراعنه سال ۲۰۱۰ به‌دست آمد.
۱۵) در صورت قهرمانی سنگال، این تیم پانزدهمین قهرمان جام ملت‌های آفریقا خواهد بود. همچنین شیرهای ترانگا هشتمین تیم خواهند شد که یک قهرمانی در قاره سیاه دارند.
۲) هردو تیم در ۲ دوره گذشته جام ملت‌های آفریقا فینالیست شده‌اند، ولی در فینال شکست خورده‌اند. سال ۲۰۱۷ مصر به کامرون در فینال باخت و سال ۲۰۱۹ هم سنگال از الجزایر شکست خورد.
۲) خط دفاعی دو تیم خیلی خوب عمل کرده‌اند و در کل تورنمنت تنها ۲ گل خورده‌اند. البته بهترین خط دفاعی در اختیار مالی و گینه‌استوایی است که با یک گل خورده حذف شدند.
۹۴) تا پیش از دیدارهای فینال و رده‌بندی تنها شاهد ۹۴ گل در جام ملت‌های آفریقا بوده‌ایم. میانگین ۱٫۸۸ گل در هر بازی آمار ضعیفی برای این تورنمنت به شمار می‌رود. البته دوره قبل هم وضعیت خیلی بهتر نبود و میانگین ۱٫۹۶ گل در هر بازی به ثبت رسید.
۴) میانگین گلزنی مصر از یک گل در هر بازی هم کمتر است. فراعنه که ستاره‌ای مثل محمد صلاح را در خط حمله دارند در ۶ بازی فقط ۴ گل زده‌اند.

اخراج کارلوس کی روش

مصدومان و محرومان

سنگال هیچ مصدوم یا محرومی برای دیدار فینال ندارد. ولی مصر نمی‌تواند از اکرم توفیق به‌دلیل آسیب‌دیدگی استفاده کند. کارلوس کی‌روش سرمربی فراعنه هم به‌دلیل اخراج در دیدار مرحله نیمه‌نهایی مقابل کامرون از کنار زمین تیمش را هدایت نخواهد کرد.

ترکیب احتمالی دو تیم

سنگال: مندی، سار، کولیبالی، دیالو، سیس، کویاته، نامپالیس، گِیه، دیِنگ، مانه و دیدهیو
مصر: ابوجبل، کمال، عبدالمنعم، الونش، الفتوح، الننی، فتحی، السولیه، صلاح، محمد و مرموش

بازی سنگال - مصر فینال جام ملت‌های آفریقا 2021

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیارش US ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    درسته که مصر تیم خوبی داره و مثل تیم های کیروش دفاع کردنو عالی انجام میده ولی سنگال خارق العادست و فکر کنم برنده بازی باشه هرچند دوست دارم مصر قهرمان بشه
  • تورک اُغلو IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    انشالله که مصر برنده بشه چون اگه سنگال برنده بشه رنگینگ جهانی رو از ایران میگه میاد رتبه ۲۰
  • + IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    کاش سنگال قهرمان شه بازی مصروکامرون حق کامرون بود بیادفینال مصریا راضی بودندبازی بره پنالتی
  • فرخ IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    مصر برنده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی