نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
۰ |
۰
عاطفه احمدی: المپیک تنها سالم مانده است، نباید با سیاست قاطی شود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن با برگزاری مراسم افتتاحیه به صورت رسمی آغاز شد. این دوره اما به دلایل سیاسی و محدودیت‌های کرونایی از دفعات قبلی متمایز است و کووید ۱۹ حریف روزمره ورزشکاران خواهد بود.

ورزشگاه آشیانه پرنده که ۱۴ سال پیش میزبان مراسم افتتاحیه المپیک تابستانی ۲۰۰۸ پکن بود، این بار میزبان مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی ۲۰۲۲ بود. به علت دمای پائین هوا و نیز شیوع ویروس کرونا، زمان برگزاری مراسم افتتاحیه کوتاه‌تر و تعداد تماشاگران در ورزشگاه نیز نسبتا محدود بود.

کاروان ایران متشکل از عاطفه احمدی، حسین ساوه‌شمشکی، دانیال ساوه شمشکی، باقر کلهر، محمدتقی شمشکی، عباس نظریان و بهرام ساوه شمشکی در افتتاحیه المپیک با پرچمداری عاطفه احمدی و با شعار "مقتدر چون کوهستان، سپید چون برف، پرافتخار چون ایران" رژه رفتند.

احمدی که تنها بانوی این کاروان در چین است بعد از این مراسم از لحظاتی که گذراند صحبت می کند.

اولین حضورت در المپیک همراه با پرچمداری شد. چه احساسی در زمان رژه داشتی؟

 حس فوق العاده ای داشتم. البته قبل از آغاز رژه کمی هم استرس داشتم که چگونه پرچم را به اهتزار درآورم. اولین حضورم در المپیک همراه با پرچمداری شد و فکر می کنم وقتی آغاز کاری با این موفقیت باشد پس پایان خوبی خواهد داشت. امیدوارم بتوانم بهترین نماینده اسکی ایران هم باشم.

عاطفه احمدی: المپیک تنها سالم مانده است، نباید با سیاست قاطی شود

سید ستار صید بخاطر کرونا المپیک را از دست داد ولی برای هم تیمی هایش پیغام موفقیت فرستاد. نظرت راجب این پیام چیست؟

کسی که ۴ سال زحمت کشید و ناگهای رویایش را از دست رفته می بیند شوک شدیدی را تجربه می کند. البته باید بگویم من و حسین ساوه شمشکی نیز این اتفاق برایمان شوکه کننده بود. من چون خودم یکبار آن را تجربه کرده بودم و کاملا" حس او را درک می کنم.

حالا این اتفاق برای یکی از بهترین دوستانم افتاد. امیدوارم درالمپیک بعدی به عنوان مربی یا ورزشکار باز هم بتواند شرکت کند.

برخورد سایر اسکی بازان با شما چطور بود؟

فوق العاده بود، نه بخاطر اینکه رقبای ضعیفی هستیم. زمانی هم که اسم کشورمان را  شنیدند بیشتر دوستانه رفتار کردند. دوستان خوبی در مراسم و بازیها پیدا کرده ام.

با کدام از اسکی بازان بیشتر دوست شده اید؟

تیم ترکیه را که می شناختیم. با لبنانی ها هم که در یک رده هستیم و به قولی با همسایه هایمان صحبت و وقت بیشتری می گذرانم. انگار هموطنیم.

اولین تمرینت در پیست پکن چطور بود؟

تاکنون در این پیست تمرین نکرده ام ولی شرایط فوق العاده است.

عاطفه احمدی

از میزبانی چینی صحبت کنید؟

فوق العاده با نظم و دیسیپلین هستند. مردم چین برعکس آنچه فکر می کردم بسیار مهربان و مهماندوست هستند.

 آمریکا، بریتانیا، کانادا، ژاپن، دانمارک، لیتوانی، استونی، بلژیک، نیوزلند و استرالیا بازی‌های المپیک زمستانی چین را  رسما تحریم سیاسی کردند. آلمان هم  نیامد، نظرت راجع به این مساله چیست؟

ورزشکاران این کشورها نخواستند که این تحریم صورت بگیرد. میدان ورزش را نباید با سیاست قاطی کرد. المپیک تنها مکانی است که آدمها با هر رنگ پوست و نژاد و زبان و مذهب صمیمانه کنار هم هستند. فقط المپیک سالم مانده و نباید با سیاست قاطی شود.

چه قولی به مردم ایران و جامعه اسکی می توانی بدهی؟

تمام تلاشم را می کنم تا بهترین خودم را ارائه دهم. نه تنها من بلکه حسین و دانیال ساوه شمشکی هم کم و کاستی نمی گذاریم.   با تمام توانم می جنگم تا بهترین باشم.

سمیرا زرگری، مربی تان در صفحه اجتماعی اش با گذاشتن عکس از شما  حمایت ویژه ای می کند، خودت هم با کامنتهای خوب پاسخ او را می دهید!

خیلی سخت است که مربی ام را همراه خود ندارم ولی مرتب از اینجا با او صحبت می کنم و ایشان راهنمایی های خوبی به من می کنند. امیدوارم با یک نتیجه خوب جواب زحمات او و پدرم را بدهم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی