نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
ایرانی‌ها را با اروپایی ها مقایسه نکنید/ از من در ۵۰ سالگی انتظار نداشته باشید باربی باشم/ مهدی رحمتی برای ما خوش قدم بود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: مهدی رحمتی کری خوانده بود که قصد دارد در نیمه دوم در دفاع وسط بازی کند که خوشبختانه برای ما خوشقدم بود و در نیمه اول ۴ گل زدیم و در نیمه دوم ۶ گل.

جمعه شب تعداد زیادی از چهره‌های شاخص فوتبال کشورمان در یک بازی نمادین به مصاف یکدیگر رفتند و تیم منتخب ۹۸ با نتیجه ۱۰ بر ۵ برابر تیم منتخب پرسپولیس و استقلال به پیروزی رسید. خداداد عزیزی حماسه ساز ملبورن و یکی از اعضای تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در گفت و گو با خبر ورزشی، درباره برگزاری بازی نمادیدن در سالروز درگذشت علی انصاریان صحبتهایی انجام داد که در ادامه می‌خوانید.

درباره بازی نمادین تیم‌های ۹۸ و سرخابی حرف نمی‌زنید؟

برای دومین سال متوالی دور هم جمع شدیم تا یادی کنیم از دوستانی که دیروز بودند و امروز نیستند. البته این بار به مناسبت گرامیداشت شهدای سلامت هم بود گرچه یاد مهرداد میناوند، علی انصاریان و عزیزان فوتبالی که در جمع ما نیستند را هم گرامی‌داشتیم و انشاالله برای سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

در خصوص غیبت برخی چهره‌ها  که در مسابقه سال قبل حضور داشتند توضیحی دارید؟

آقا مهدی مناجاتی به عنوان مربی ما به خاطر بحث کرونا و علی دایی به خاطر زانو درد نتوانستند ما را همراهی کنند. ولی بقیه اهالی فوتبال حضور داشتند و هدف از برگزاری چنین مسابقه‌ای یک دورهمی‌صمیمانه و یادبود شهدای سلامت عزیزان فوتبالی نظیر مهرداد و علی بود که فکر می‌کنم خیلی دو دلنشین و جذاب از کار درآمد. البته این خوب نیست که ما بگوییم.

در جریان بازی دوربین صدا و سیما بارها و بارها شما را به تصویر کشید که در ورزشگاه مشغول نوشیدن چایی و خوردن میوه بودید. در این باره می‌گویید که ماجرا از چه قرار بود؟

از قبل از بازی کمی احساس  کسالت می‌کردم و به اصطلاح حالت سرماخوردگی داشتم. بین دو نیمه تعویض شدم و لباسهایم را پوشیدم. یک لیوان چای دستم بود و به سمت نیمکت تیم۹۸ راه افتادم که دوستان تصویربردار صدا و سیما مرا شکار کردند. این طور نبود که من با لیوان چای بروم وسط بازی! بعد هم که روی نیمکت نشستم یک موز و یک نارنگی خوردم که مجدداً تلویزیون این صحنه را نشان داد و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی باشد.

در حاشیه بازی صدای تان به وضوح شنیده می‌شد که به احمد مومن زاده می‌گفتید شماره ۲۲ تیم سرخابی را بگیر. داستان از چه قرار بود؟

مهدی رحمتی کری خوانده بود که قصد دارد در نیمه دوم در دفاع وسط بازی کند و با اتکا به توانایی‌هایی که در رویاهایش دارد به من اجازه عرض اندام ندهد. اولاً که گفتم مرا تعویض کنید تا یک موقع مغلوب هنرنمایی مهدی نشوم (خنده) و در ادامه شماره ۲۲(رحمتی) را بگیرید چون فکر میکردیم خطرناک باشد. ولی خوشبختانه برای ما خوش قدم بود چون در نیمه اول چهار گل زدیم و در نیمه دوم شش گل. البته خارج از شوخی تاکید کنم در پایان چنین مسابقاتی تنها چیزی که اهمیت ندارد نتیجه بازی است اما خب در جریان خود بازی میل به پیروزی در ذات فوتبالیست‌هاست.

در خصوص اضافه وزن بسیار از چهره‌های مطرح فوتبال کشور بعد از کنار گذاشتن فوتبال حرفه‌ای چه صحبتی دارید در حالی که خیلی از اروپایی‌ها بعد از خداحافظی از فوتبال تناسب اندام دارند؟

از من ۵۰ ساله انتظار نداشته باشید مثل باربی باشم! ما آب هم بخوریم چاق میشویم. ضمن اینکه چون دیسک کمر دارم قادر به ورزش مداوم جهت کاهش وزن نیستم. همین دیسک کمر باعث شد فوتبال را  زود کنار بگذارم .از نسل ما احمدرضا عابدزاده خیلی خوب خودش را حفظ کرده و کمی‌هم محمد خاکپور. این که مثال می‌زنید می‌گویید پس چرا مربیان اروپایی اضافه وزن ندارند به نظرم مقایسه مناسبی نیست؛ هیچ چیز ما هیچ رقمه قابل مقایسه با آنها نیست.

حرف باقیمانده ای دارید؟

به نوبه خودم از همه عزیزانی که در این بازی یادبود شرکت کردند و همه آنهایی که پای کار بودند تشکر می‌کنم و امیدوارم همه مردم دنیا خیلی زود از شر این ویروس خانمان‌سوز خلاص شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Tak IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    خدا باید اینجوری بخواد برای ادم سلطان محمود …کیه!؟این بنده خدا هم یه گل زد به استرالیا هنوز داره نونشو میخوره!!
  • یحیی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    خدایی آدم مثبتی هستی و شاد میشم از دیدن رفتار و شنیدن حرفهات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی