بی‌توجهی به سوگلی‌های دولت قبلی در لیگ برتر/ استقلال و پرسپولیس چطور قافیه را به رقبا باختند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فصل نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی لیگ بیست و یکم تیم‌های صنعتی را به غول‌های صنعتی تبدیل کرده و استقلال و پرسپولیس توان رقابت در این شرایط را ندارند.

استقلال و پرسپولیس با توجه به محبوبیت و جایگاهشان در جدول باید راحت تر از دیگر رقبا در فصل نقل و انتقالات به خواسته‌های خود برسند. سرخابی‌های با حذف از لیگ قهرمانان آسیا اعتبار خود به طور کامل از دست داده و ضرر هنگفتی از قراردادهای تبلیغاتی خوردند اما در این بین دو تیم صنعتی با خیال راحت در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند.

پرسپولیس و استقلال از آغاز لیگ بیست و یکم مشکلات مالی فراوانی دارند و حمایت‌های وزارت ورزش به حداقل رسیده و پول‌هایی هم که به جیب سرخابی‌ها رفت همگی وام ، قرض و بدهی است. در شرایط که استقلال و پرسپولیس از مشکلات مالی رنج می‌برند رسیدگی به تیم‌های صنعتی بیش از پیش شده و ولخرجی‌های تمام ناشدنی در نقل و انتقالات دارند.

تضعیف سرخابی‌ها توسط سپاهان

سپاهان در فصل نقل و انتقالات با هدف جذب ستاره‌ها  وارد عرصه خرید و فروش شد. آن‌ها چوب حراج به محمد محبی زدند تا اجازه ثبت قرارداد مغانلو با پرسپولیس را ندهند. جذب مسعود ریگی از استقلال هم دیگر قدرتنمایی سپاهان برابر سرخابی‌ها بود. آن‌ها در نیم فصل دوم هم بیکار نبودند با خرید رشید مظاهری از استقلال باز هم قدرتمندتر شدند. نکته مهم جذب این سه بازیکن قراردادهای سنگین این نفرات است که سپاهان بدون مشکل پرداخت می‌کند.

بی توجهی به سوگلی های دولت قبلی در لیگ برتر / استقلال و پرسپولیس چطور قافیه را به رقبا باختند

جبهه مقاومت گل گهر

گل گهر در نیم فصل اول اجازه خروج به آرمین سهرابیان را نداد و در نیم فصل دوم سعید صادقی را حفظ کرده است تا هم استقلال و هم پرسپولیس را در نقل و انتقالات ناکام گذارد. قلعه نویی کیروش استنلی را هم قاپید تا پرسپولیس همچنان در به در دنبال یک مهاجم باشد . گل گهر خریدها پرشماری در این فصل داشته و اگر مشکل بازیکن خارجی را نداشت الان یکی از مدعی‌های اصلی قهرمانی بود.

بی توجهی به سوگلی های دولت قبلی در لیگ برتر / استقلال و پرسپولیس چطور قافیه را به رقبا باختند

ولخرجی ناگهانی فولاد

فولاد که در ابتدای فصل یکی پس از دیگری ستاره‌هایش را از دست می‌داد ناگهان ثروتمند شد و برای تمامی‌ستاره‌های لیگ درخواست خرید ارسال کرد. جذب کوشکی در شرایطی که استقلال و پرسپولیس دنبال جذب این ستاره بودند از همه اتفاقات فصل نقل و انتقالات مهم تر بود و تیم نکونام با این خرید برابر سرخابی‌ها قدرتنمایی کرد. گردان ، رضاوند ، خلعتبری و آقاسی دیگر خریدهای فولاد بودند.

بی توجهی به سوگلی های دولت قبلی در لیگ برتر / استقلال و پرسپولیس چطور قافیه را به رقبا باختند

مس دست به نقد

هر بازیکنی که بی تیم بماند و کیفیت متوسطی داشته باشد مس روی هوا می‌خرد. ربیعی روی هر بازیکنی که دست گذاشته به مس پیوسته و این باشگاه دست به نقد خرید ستاره‌های کم فروغ لیگ است.

بی توجهی به سوگلی های دولت قبلی در لیگ برتر / استقلال و پرسپولیس چطور قافیه را به رقبا باختند

آلومینیوم بی دغدغه

تیم رسول خطیبی بی سر و صدا به کارش ادامه می‌دهد. جذب بازیکن برای آلومینیوم به دلیل کم جاذبه بودن شهر اراک و بی نام نشان بودن این تیم شاید سخت باشد ولی این تیم به راحتی بازیکن از دست نمی‌دهد و تا به حال صدای اعتراضی در خصوص مشکلات مالی از اراک به گوش نرسیده است. اراکی‌ها در سکوت تیم خود را تقویت می‌کنند و اهداف بزرگی در سر دارند. خطیبی در نیم فصل به پرسپولیس بازیکن نداد تا این تیم هم علیه سرخابی‌ها اقدامی‌کرده باشد.

بی توجهی به سوگلی های دولت قبلی در لیگ برتر / استقلال و پرسپولیس چطور قافیه را به رقبا باختند

***

در سال‌های اخیر به دلیل حمایت‌های فراوان وزارت ورزش ، پرسپولیس و استقلال در جذب بازیکن شرایط بهتری از دیگر رقبا داشتند. حتی یحیی گل محمدی سر مربی فعلی پرسپولیس با تماس مستقیم وزیر از شهرخودرو به پرسپولیس آمد یا مرتضی تبریزی را با فشار وزیر از ذوب آهن به استقلال فروختند.

حالا با تغییر دولت ، سوگلی‌های وزارت مورد توجه چندانی قرار نمی‌گیرند و از طرف دیگر باقی وزارت خانه‌ها برای تیم‌هایشان ولخرجی می‌کنند. هزینه‌های گزاف در فوتبال از جیب دولت و مردم چه برای سرخابی‌ها باشد و چه برای دیگر تیم‌ها ، عملی ناپسند است. فوتبال به پشتوانه میلیون‌ها هوادار در ایران باید خودش راه درآمدزایی را پیدا کند و با کاهش نقدینگی در این ورزش قیمت‌های نجومی‌بازیکنان هم کنترل شود.

با رفتن دولت روحانی به جز وزارت نفت دیگر وزارت خانه‌ها دست به نقد شده اند. وزارت خانه‌ها برای خودنمایی هزینه‌های نا متعارفی را در ورزش می‌کنند و باید ساز و کار خرج پول بیت المال در این ورزش محبوب مشخص شود و به پشتوانه هواداران پول همین مردم حیف و میل نشود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • 1 IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    دروغ هرچی بزرگتر باشه باورش آسونتر میشه! حالا حضرات قلم فروش به سبک همیشه مشغول ماله کشی گند لنگ با آوردن اسم استقلال هستند مثل زمان سلطانی فر که برای لاپوشانی مهندسی لیگ گفتن وزیر بخاطر استقلال رفته مالزی! البته بعد از پایان دوره ننگین سلطانی فر خودش اومد تکذیب کرد. حالا نوچه های بشکه چربی از ضیافت ناهاربرمیگردن و صفحه را به قلمشان آلوده میکنن، بنویسی ولی به گواه تاریخ این عوعوی شما ها هم میگذرد
  • منصور IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    دولت ومجلس ی‌ها فقط زوم کرده اند روی استقلال و پرسپولیس که چه کارمیکنند وچه کاری نمی کنند آنوقت تیمهای صنعتی ملیاردی پول بیت‌المال و کارخانه های ملی وصنایع ملی را به پای فوتبالیست‌های خود می‌ریزند وکسی ککش هم نمیگزد. آنوقت دولت نه میگذارد این دو تیم خصوصی شوند ونه ریالی به این دوتیم مردمی پایتخت کمک میکند لااقل این دو باشگاه استقلال و پرسپولیس رامنحل کنند تا خیال هواداران برای همیشه راحت شود واینهمه حرس نخورند. متاسفانه دولت یک وزیر ورزشی هم انتخاب کرده که عین شلعم میماند فقط کند میزند وهیچ خاصیت دیگری ندارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی