سوپرجام
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سوپرجام برای همه دنیا مهم است اما ما برگزار می‌کنیم تا فقط دور هم باشیم!

امیرعباس واسعی؛ امروز فینال سوپرجام میان دو قهرمان لیگ و جام حذفی درسیرجان برگزار می‌شود. پرسپولیس با فولاد، دو تیم خوب با پیشینه قهرمانی که قراربود هردو نماینده ایران درلیگ قهرمانان آسیا باشند.

سوپرجام درتمام کشورهای دنیا جامی است معتبر که فتح آن ارزش زیادی دارد . آنقدر مهم که حتی بر سر زمان برگزاری این مسابقه غوغا راه بیفتد و پرونده‌های قدیمی هم از بایگانی بیرون کشیده شوند! اما این فقط ظاهر کار است. واقعیت این است که همه چیز ما با همه چیز دنیا فرق دارد! ما از برگزاری سوپرجام چه می‌خواهیم؟ اصلاً یک قدم بالاتر، ازبرگزاری مسابقات فوتبال دنبال چه هستیم؟

تمام دنیا لیگ برگزار می‌کنند تا به گردش مالی و اقتصاد بسیاری خانواده‌ها کمک شود. ستاره‌ها شناخته و تیم‌های ملی قوی ترشوند. اما در ایران مسابقه برگزار می‌کنیم که فقط برگزار کرده باشیم! تیم ملی ما هم از لژیونرها تشکیل می‌شود و ما فقط دورهم هستیم! در تمام دنیا پاداش مادی قهرمان سوپرجام بخش بزرگی از هزینه‌های یک تیم را پوشش می‌دهد و این پاداش خود انگیزه بزرگی است.

برای قهرمان جشنی می‌گیرند که خاطره جمعی چند نسل می‌شود، از بازیکن و مربی تا هوادار. جشنی که در ویترین افتخارات فوتبال آن کشور برگی قابل اعتنا و بررسی باشد. تمام تبلیغات و خدم و حشم یکی دو روز قبل و بعد بازی در خدمت این مسابقه است.

حالا شما کدام یک از این کارها را در فوتبال ایران می‌بینید یا برای همین بازی امروز دیده اید؟ پس سوپرجام هم برگزار می‌شود، درست مثل همین مسابقه استقلال - هوادار که معوقه بود و مسئولان خوش‌سلیقه همزمان با آن بازی ستاره‌های محبوب ۹۸ و بزرگان سرخابی را در ورزشگاه آزادی ترتیب داده بودند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • 1 IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    خبرنگار تازه از ضیافت ناهار اومده :)) گرشاسبیقب سوپر جام: "در جلسه باوزیر موافقت کردم سوپر جام به تعوویق بیافته". بعد از اینکه استقلال نامه رسمی برای تعویق سوپرجام زد:"وزیر خواست ولی من قبول نکردم".... جامهای کثیف اهدایی از کسیکه بخاطر تیم محبوبش دست اردوغان را بوسید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی