نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
دلیرزهان: به هدفم رسیدم و از دعوت شدن به تیم‌ملی خوشحالم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بعد از به تعویق افتادن مسابقات لیگ برتر بسکتبال، کادر فنی تیم ملی از ۲۵ بازیکن برای آماده سازی پنجره دوم مقدماتی جام جهانی دعوت کرد.

در این بین نام حسین مکاریان، نوید خواجه زاده، امیرحسین رضایی فر، جلال آقامیری  و احسان دلیرزهان دیده می‌شود که برای اولین بار به اردوی تیم ملی دعوت شدند. سینا واحدی و آرمان زنگنه هم بعد از اینکه در اردوی قبلی حضور نداشتند، با عملکرد خوبشان در لیگ، نظر کادر فنی را جلب کرده و بار دیگر به جمع ملی پوشان اضافه شدند. اردونشینان از عصر شنبه تمرینات خودشان را در سالن آزادی آغاز کردند.

سجاد مشایخی و ارسلان کاظمی‌به دلیل مثبت شدن تست کرونایشان در تمرینات شرکت نکردند. امیرحسین آذری به دلیل آسیب دیدگی، بهنام یخچالی که در آلمان کرونا مثبت شده است و حامد حدادی دیگر غایبان این اردو هستند. البته کادر فنی اعلام کرد که به احتمال زیاد مشایخی و کاظمی‌از شنبه به اردوها اضافه می‌شوند و بهنام یخچالی اواخر ماه می‌رسد.

جای رسول مظفری و فرید اصلانی که نمایش خوبی در لیگ داشتند و به این اردو دعوت نشدند هم خالی به نظر می‌رسد.  با توجه به اینکه لیگ برتر به خاطر ابتلای تعداد زیادی از بازیکنان به تعویق افتاده است، انتظار می‌رفت اردو کمی دیرتر شروع شود و برگزاری زودهنگام اردو در این شرایط کمی‌ عجیب بود اما کادر فنی تصمیم گرفت که هرچه سریع تر اردوها را برای پنجره دوم آغاز کند.  

 تمرین نوبت صبح دیروز تیم ملی با حضور رسانه‌ها برگزار شد. ابتدا عده ای از بازیکنان در حال تمرین شوت بودند و جو خوبی میان آنها حاکم بود. سایر بازیکنان در سالن بدنسازی مشغول وزنه زدن و سایر کارهای بدنسازی بودند. این جلسه تمرینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد و هیچ خبرنگار و عکاسی اجازه نزدیک شدن به بازیکنان و خارج شدن از محوطه مخصوص و ورود به زمین را نداشت.

به محض آغاز پرسش و پاسخ خبرنگاران با کادر فنی و بازیکنان، تمرینات ملی پوشانی که در زمین بودند متوقف شد تا خبرنگاران سوال‌هایشان را از مطرح کنند.

مهران حاتمی، مربی تیم‌ ملی از شرایط آماده سازی بازیکنان می‌گوید: «زمان کوتاهی داریم. کار زیادی نمی‌توان کرد و فقط باید بتوانیم بچه‌ها را به شرایط نرمال برگردانیم. این کار بزرگی خواهد بود و عاقلانه‌ترین تصمیم همین بود که تعطیلی لیگ را با اردو هماهنگ کنیم. شرایط سخت شده اما امیدواریم با برنامه‌ ریزی مشکل حل شود.»

او امیدوار است حریفان را در پنجره دوم شکست دهیم: «شناخت خوبی از حریفان داریم. آنها را آنالیز کردیم و سعی می‌کنیم در هفته‌های آینده تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها را بررسی کنیم و با دست پر از بازی‌ها برگردیم.»

احسان دلیرزهان، یکی از بازیکنانی که تازه به اردوی ملی آمده از این اتفاق خیلی خوشحال است: «دو سال خیلی خوب داشتم. در این دو سال با هدف تمرین  و سعی کردم بهترین عملکرد را داشته باشم. هدف من رسیدن به تیم ملی بود که خوشبختانه توانستم نظر کادر فنی را جلب کنم و برای اولین بار افتخار دعوت شدن به تیم ملی را داشته باشم. تجربه اولم است. خیلی خوشحالم و امیدوارم که با تلاش بتوانم باز هم به تیم‌ ملی برسم.»

او به شرایط خطرناک کرونایی اشاره می‌کند: «روز اول اردو تست کرونا دادیم که متاسفانه ۲-۳ بازیکن باتجربه به این ویروس مبتلا بودند. عده ای از بازیکنان هم تازه خوب شدند. شرایط کرونا خیلی خطرناک شده و خیلی از شهرها در وضعیت قرمز هستند. باید مراعات کنیم که مبتلا نشویم و بتوانیم با آمادگی کامل به بازی‌های پیش رو برویم.»

گارد جوان تیم ملی با توجه به ترافیک زیاد در پستش به انتخاب شدن برای لیست نهایی امیدوار است: «ازیکنان خوبی در پست من بازی می‌کنند. کسانی که با تجربه هستند و حتی جوان‌ها، همه عملکرد خوبی در تیم‌های باشگاهی خودشان دارند که کار را کمی سخت می‌کند. اما امیدوارم با تلاش و پشتکار بتوانم به لیست نهایی برسم.»

دلیرزهان به حمایت بزرگترها و با تجربه‌های تیم از جوانان اشاره می‌کند: «بزرگترها و بازیکنانی که تجربه بیشتری دارند خیلی حواسشان به ما است. طوری رفتار می‌کنند که اینجا احساس غریبی نکنیم و راحت باشیم.»

او در آخرین بازی ای که در تیم باشگاهی اش داشت دچار مصدومیت شد که اهالی بسکتبال را نگران کرده بود. خودش می‌گوید: «شکر خدا مصدومیتم آن طوری که فکر می‌کردیم نبود و پیچیدگی مچ پا بود. خوشبختانه با کمک پزشکان موفق شدم دوران آسیب دیدگی را سریع بگذرانم و به اردوی تیم ملی برسم.»

تیم‌ ملی پنجم اسفند با قزاقستان دیدار می‌کند و هشتم اسفند به مصاف سوریه می‌رود. هر دو دیدار به میزبانی ایران و در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شوند.  

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی