نظرسنجی

قهرمان این فصل با چند امتیاز جام را بالای سر خواهد برد؟
رضا وطنخواه
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران صعود به جام جهانی به عنوان تیم اول از آسیا اتفاق مهمی نیست و نباید دلخوش به این موضوع باشیم و باید روی صعود از دور اول جام جهانی تمرکز کنیم.

رضا وطنخواه درباره صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عنوان نخستین تیم آسیایی و رقم خوردن سریع‌ترین صعود ایران به این رقابت ها مصاحبه‌ای انجام داد که در زیر می‌خوانید:

*ایران جزو اولین کشورهایی بود که در دوران حشمت مهاجرانی و در شرایطی که فقط یک تیم از آسیا به جام جهانی می رفت، حضور در این مسابقات را تجربه کرد با این سابقه دیرینه نباید مقابل کشورهای کوچک دغدغه داشته باشیم. حتی همین عربستان هم که الان صاحب فوتبال شده در گذشته فوتبالی نداشت. به یاد داریم یک بار با پرسپولیس به عربستان رفتیم و دنبال زمین چمن می گشتیم اما گفتند اینجا زمین چمن نداریم. برای همین هم علی پروین با کفش کتانی روی آسفالت بازی کرد.

*من و امثال من که عمری وقتمان را برای فوتبال گذاشتیم، از صعود تیم ملی به جام جهانی به عنوان اولین تیم آسیایی تعجب نمی کنیم. حالا می بینم که صعود تیم ملی را بزرگ می‌کنند. سابقه تیم ملی ما را نگاه کنید. به غیر از یکی، دو مورد در بقیه دوران ها به جام جهانی رفته‌ایم. مشکل ما این است که نمی دانیم چطور باید به مرحله دوم جام جهانی صعود کنیم. این موضوع هم بستگی به امکانات و تدارکات ما دارد که بتوانیم آن را تقویت کنیم.

*می گویند در حال حاضر فوتبال ایران بهترین نسل از فوتبالیست های خود را در اختیار اما مگر در زمان علی دایی، خداداد عزیزی و کریم باقری بهترین نسل را نداشتیم؟ همیشه ما برای جام جهانی و جام ملت های آسیا بهترین نسلمان را داشتیم. الان فقط کشورها به علت اینکه توانستند از رده پایه ها تیم ملی خود را بسازند، به ما نزدیک‌تر شده اند.

*نمی توانم صعود به دور دوم جام جهانی را پیش‌بینی کنم اما می گویم تا دنیا، دنیاست، ایران می تواند به تمام ادوار جام جهانی صعود کند و مشکلی از این بابت نداریم. دلمان خوش است که توانستیم از آسیا وارد جام جهانی شویم. باید دلخوش به این باشیم که از مرحله اول جام جهانی صعود کنیم و به مراحل بالاتر برویم.

*وقتی کار نکنیم باید به همین مقدار بسنده کنیم و دلمان به همین خوش باشد. سالیان سالیان است که نمی‌توانیم از گروهمان در جام جهانی بالاتر برویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اس IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    احصنت حرف حق جواب نداره به خدا مهم بازی کردن در جام جهانیه که حد اقل درگروهمان صعود کنیم 🚫🚫🚫
  • محمدطاها IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    خب شاید اسکوچیچ تو این مقطع با تیم ملی خوب ظاهر شد و نتایج خوبی گرفت ولی مرد جام جهانی نیست بنظرم اگر یک مربی تراز اول و صاحب سبک سکاندار تیم ملی بود میتونست از پتانسیل و ظرفیت این تیم ملی بهتر استفاده کند و با هدف گذاری و برنامه ریزی تیم ملی به مراحل بالاتر جام جهانی صعود میکرد..اگر تیم ملی به دنبال صعود از گروهش در جام جهانی است باید بازیهای دوستانه با تیمهای بزرگ و صاحب سبک برگزار کند تا محک‌ جدی بخورد..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان این فصل با چند امتیاز جام را بالای سر خواهد برد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی