شهاب الدین عزیزی خادم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دست اندرکارانی که باید هر روز و هر ساعت و همه روزان و شبان را در پرورش و آموزش جوانانی مثل طارمی، آزمون، قلی زاده، جهانبخش و ... سپری کنند، چکاره اند و چکار می کنند؟

اردشیر لارودی؛ الخیر فی ماوقع! برای فوتبال خوابی دیده شده است... فوتبال را به جایی می برند که تا امروز نبرده اند! اتفاقاتی در انتظار است که در مقایسه با آنچه رخ داده است، شاید هیچ باشد! و این هنوز طلوع سحری است که آینده فوتبال را سراغ می گیرد! فوتبالی که به دست آقایان افتاده است! فوتبالی که دست تطاول به روی خودش کشیده است.
تا دیروز گمان این می رفت که نحوه برخورد با فوتبال، فاقد برنامه است. اینک دل ها را لرزانده اند و ترسی به جان ها انداخته اند که نه، برنامه ها در راه است و برنامه ریزی های مفصل در پیش! یعنی آنچه که گذشت، در مقایسه با آنچه که باید مقدمش را گرامی داشت، هیچ است؛ باش تا صبح دولتش بدمد، صبح دولت فوتبال!

خروش و خروج دوستان

گروهی که برخروجیده اند به لزوم و ضرورت هایی در این اقدام خود اشاره می کنند! و اینان که خود در متن و حاشیه کارهای شده و ناشده ی تا امروز حضور دارند به فردایی که در پس امروز و این روزها قرار دارد، اشاره ها نموده و هشدار به خود آوردنده ای می دهند. فوتبال باید سکونه و حرکتی که دارد، از هر دو حالت، بپرهیزد! فوتبال، از اراده گرایی به خود آورنده و هشدار دهنده، هردو، باید بپرهیزد.
فوتبال باید از نحوه و روش قضایا بیم داشته باشد و از اینکه هیچ نقشه ای وجود ندارد، نگران باشد و بترسد. فوتبال باید از این نکته ها ترسی واقعی را به جان خریداری کند که مسائل را شخصی پیش می برد یا شخص از دستور کار حذف می کند. فوتبال مکانیزم ورود به قضایا را ندارد! معمولا یک نظر، یک گمان و یک احتمال کلید حرکت را به حرکت درمی آورد!

شکایت از چه

اوضاع پیچیده تر از اینی که هست هم خواهد شد! نه تصمیم سازی در کار است و نه تصمیم گیران واجد مشخصه های تمیز و نه برخوردار از سلیقه، پسند و راهکاری که بایستگی را معنا دهد و راه را بر روی این صفت ها، نه هموار که فقط باز کند. که فوتبال را از امتیازهای حداقلی برخوردار کند.
می گویند خود کرده را تدبیر نیست و فوتبال ما، دچار عین به عین مصادیق این هشدار و این آینده نگری برخوردار از بصیرت شده است! چنین آینده ای که پر است از چاله-چوله های ندانم کاری را، کسانی نظیر بختک نزولش را هشدار می دهند که خود از دوستان و غمخواران همین دایره از مدیران دست اندرکارند. مدیرانی که چون خوب به عملکردشان خیره می شویم، پر خویش را در آن می بینیم!

بختکی روی سینه فوتبال

چه باید کرد؟ ما چه می توانیم در راستای پرهیز از دورنمای ناخشنود کننده ای که انتظارمان را می کشد، انجام دهیم؟ آنها که این بختک را روی سینه فوتبال ما انداخته اند، چقدر توان جبران مافات را دارند؟ دست اندرکارانی که باید هر روز و هر ساعت و همه روزان و شبان را در پرورش و آموزش جوانانی مثل طارمی، آزمون، قلی زاده، جهانبخش و ... سپری کنند، چکاره اند و چکار می کنند؟ در این دعوای زیور و کشور، حق به جانب کیست؟
قصه عزل موقت رئیس فدراسیون فوتبال، چقدر به قصه از چاله به چاه همانندی دارد؟ آیا باز هم آبی ریخته می شود به خوابگاه مورچگان؟ و آیا این بار از کوه و از تپه های فوتبال چه زاییده خواهد شد؟ و چه کسانی در این زایش، اقدام به وضع حمل خواهند کرد؟ موش کوه می زاید یا کوه موش پس می اندازد؟

یکی کشته فتاده

عزیزی خادم، با همان مکانیزمی از سازوکار اداری روبرو شد که دیگرانی را به واسطه همان، صاحب قدرت  تصمیم کرده بودند! باید گفت:
... عیسی به رهی دید یکی کشته فتاده
... حیران شد و بگرفت به دندان سرانگشت
... کای کشته که را کشتی تا کشته شوی زار ... و بقیه قضایا...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آنالیزور DE ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    سرتاپای فوتبال رو لجن گرفته و مسبب اصلیش سلطانیفره که بزرگترین خیانت رو به فوتبال کرد ! کسانی شدن تصمیم ساز و تصمیم گیر که در نبود سلطانیفر قدرت مافیایی در دستشون باشه و بین خودشون دست به دست کنن و هم از غارتگری پولهای نامعلوم در عرصه فوتبال تتمیع بشن و هم جاده صاف کن جناح های قدرت باشن . حالا که به اینجا رسیده و عزیزی خادم سکان بدست گرفته در برابر خواسته های آقایون باید نقش غلام حلقه بگوش رو بازی کنه تا حضرات بتونن به خواسته هاشون برسن . فدراسیون و سازمان لیگ و کمیته های وابسته به فدراسیون همگی بایستی شخم اساسی بخورن وگرنه تازه شروع تحقیر و بدبختی فوتبال رو باید به انتظار بشینیم . آقایون دلال و عقده ایی های فوتبال گورتون کنده س و بایستی تمام گندکاریهای پنج سال گذشته هم فاش بشه و هم برخورد قاطع بشه باهاش ! بایستی مشخص بشه پولهایی که صرف تیم خاص و عوامل دلال مآبش شده از چه کانالی وارد شده ، که تا این حد مخفی مونده ! البته از سران و مسئولین انتظار رسیدگی به این موضوع بزرگ و تهوع آور نیست ، چون اگر اراده ایی به کنترل و پیشگیری بود ، تا این حد فاجعه به این بزرگی درست نمیشد .
    • کیسه حقیر IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      والا بخدا هرچی پول بود خرج کیسه حکومتی میشد کلی بازیکن خارجی میگرفتن بعد پرسپولیس با پنجره بسته و کلی بدهی دست و پنجه نرم میکنه
  • deep blue IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    استاد.لارودی.عزیز.قطعن.کوه.فوتبال.موش.خواهد.زایید.سال.جام.جهانی.است.تیم.ملی.فوتبال.ایران.با.همین.کادر.اداری.و.فنی.بی.دردسر.به.منتخبین.جام.جهانی.پیوست دار.و.دسته.ی.مافیایی.ریشه.دار.که.شما.هم.کاملن.می.شناسید.در.یک.ارکستراسیون.پلید.و.ناجوانمردانه.دست.به.برپایی.همخوانی.گسترده.ای.زدند.که.بعد.از.صعود.تیم.ملی سر.از.لاک.بیرون.کشیدند.و.از.انتخاب.بازیکنان.تیم.ملی.شروع.شد.و.به.توانایی.سرمربی.موفق.تیم.ملی.تسری.پیدا.کرد.و.اینک.نوبت.رییس.فدارسیون.است.انگار.تا.ریشه.ی مافیای.دلالی.رسانه.ا.ی.شرط.بندی.داخلی.و.خارجی.کنده.نشود.این.حکایت.همچنان.باقی.است.اسامی.و.ارتباط.مهره.های.مافیایی.برای.شما.و.اکثر.رسانه.ها.و.اهالی.فوتبال.و سیاسیون.مرتبط.با.ورزش.و.از.همه.مهمتر.وزارت.ورزش.و.تشکیلات.قضایی.و.امنیتی.مشخص.است.اگر.اراده.ی.لازم.شکل.بگیرد.و.در.اقدامی.هماهنگ.ریشه.این.بی.وطنان.و بندگان.زر.و.زور.و.شهوت.مقام.کنده.شود.آنگاه.دل.و.قلم.شما.و.امثال.شما.و.ما.دوستداران.ورزش.همگانی.و.قهرمانی.آرام.می.گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی