نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
آیا وین رونی سرمربی موفقی می‌شود؟/ واکنش جالب سرالکس فرگوسن
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرالکس فرگوسن معتقد است که وین رونی شاگرد سابقش در منچستریونایتد مهارت‌های لازم را دارد تا تبدیل به مربی موفقی بشود.

وین رونی ۳۵ ساله رسماً بازنشسته شد تا مربی تمام‌وقت دربی‌کانتی باشد و قراردادی تا سال ۲۰۲۳ امضا کرد. رکورددار گلزنی منچستریونایتد و انگلیس به عنوان بازیکن دوران درخشانی داشت، از جمله پنج قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان زیر نظر الکس فرگوسن. 

فرگوسن می‌گوید: «جای بحثی در مورد دانش او در بازی وجود ندارد. واقعاً امیدوارم کارش خوب پیش برود. این قدم بزرگی است. او مرد جوان ثروتمندی است و نیازی به حرفه مربیگری برای امرار معاش ندارد. او می‌خواهد این کار را انجام بدهد و همین نکته مهمی است.»

نکته جالب این که در حالی سرالکس از شاگرد سابقش تعریف می‌کند که وین رونی برای حضور در مستندش اصلاً از فرگوسن دعوت نکرده و هنوز از او بابت مشکلات قدیمی کینه دارد.

آیا وین رونی سرمربی موفقی می‌شود؟/ واکنش جالب سرالکس فرگوسن

رونی که در ماه نوامبر در پی اخراج فیلیپ کوکو جایگزین او شد، ۹ بازی را مربیگری کرد و ۳ بار برد و ۴ تساوی به‌دست آورد. اوله‌گنار سولشائر هم معتقد است که او هرچه یک مربی موفق لازم داشته باشد را دارد: «برای رونی آرزوی موفقیت می‌کنم. به نظر من او پتانسیل خیلی خوبی برای مربی شدن دارد. دوران درخشانی داشته، شخصیت بسیار خوبی دارد و عطش موفقیت دارد. او زیر نظر بهترین مربیان کار کرده و مهارت خیلی خوبی دارد.»

دیوید مویس که سرمربی رونی ۱۶ ساله در اورتون بود گفت: «وقتی به این فکر می‌کنم که او ۱۶ ساله بود احساس پیری می‌کنم و حالا او مربی شده است. وین به عنوان یک بازیکن تجربه خیلی خوبی داشت، اما خیلی باید مراقب باشد که در رده بازیکنان بزرگی نباشد که مربی بزرگی نشده‌اند. او نیاز به یادگیری مهارت‌های جدیدی دارد و نباید عجولانه رفتار کند. زمانی که رونی اورتون را ترک کرد هنوز پسربچه بود اما زمانی که من به منچستریونایتد رفتم او قهرمان بود. می‌توانم تصور کنم که او استانداردهای بالایی از بازیکنانش می‌خواهد. بهترین چیزی که رونی دارد نگرش اوست.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی