نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
پیش‌بازی اینتر - لیورپول
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لیورپول بعد از کنار زدن میلان، حالا باید در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با دیگر تیم این شهر یعنی اینتر مصاف بدهد.

امشب ورزشگاه جوزپه مه‌آتسا شهر میلان میزبان یکی دیگر از دیدارهای دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. اینتر و لیورپول از ساعت ۲۳:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت، در حالی که لیورپول همین فصل در همین ورزشگاه موفق به شکست میلان شده بود.

اینتر؛ بعد از ۱۱ سال

فقط یک برد در ۴ بازی آخر و سقوط به رده دوم جدول؛ اتفاقی که در آستانه مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سری‌آ ایتالیا برای اینتر رخ داد. با وجود این نتایج هم سیمونه اینزاگی و شاگردانش نمی‌خواهند در لیگ قهرمانان راحت پا پس بکشند. با این حال قرعه سختی به اینتر که با دشواری به مرحله حذفی رسیده خورده. لیورپول آماده و مدعی قهرمانی است و نراتزوری باید از این مرحله گذر کند که مثل یک فینال خواهد بود. نتایج دیدارهای خانگی اینتر در لیگ قهرمانان اروپا نشان می‌دهد شهر مُد برای رقبا چندان ترسناک نیست. آیا بعد از ۱۱ سال اینتر می‌تواند از مرحله یک‌هشتم بالاتر برود؟

لیورپول؛ این جام یا آن جام

با غیبت محمد صلاح و سادیو مانه هم یورگن کلوپ کنار آمد و حتی روزهای سخت کرونایی را هم سپری کرد. حالا لیورپول که همچنان در لیگ برتر در تعقیب منچسترسیتی است، به موفقیت دیگری در لیگ قهرمانان اروپا فکر می‌کند. ۳ فصل قبل وقتی هواداران لیورپول به فکر قهرمانی لیگ برتر بودند، کلوپ برای‌شان جام گوش بزرگ را به خانه آورد! حالا هم از سیتی عقب هستند و گرفتن رقیب دشوار خواهد بود. با این حال تیم آماده کلوپ در لیگ قهرمانان شانس بزرگی برای جام گرفتن خواهد داشت و این را گذر کردن از گروهی با حضور میلان، اتلتیکو و پورتو با ۶ برد متوالی می‌گوید. هواداران لیورپول باز هم به جای قهرمانی لیگ برتر، قهرمانی لیگ قهرمانان را جشن خواهند گرفت؟

آخرین بازی
در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷، لیورپول با تنها گل تورس از سد اینتر گذشت. در مجموع لیورپول با برتری ۳-۰ راهی مرحله بعد شد.

آمار بازی
۴) در ۴ دیدار گذشته بین تیم‌های اینتر و لیورپول، قرمزها ۳ برد داشته‌اند و نراتزوری تنها یک بازی را در سال ۱۹۶۵ با پیروزی پشت سر گذاشته است.
۳۸) اینتر در ۳۸ مصاف با تیم‌های انگلیسی ۱۵ برد داشته، در ۶ بازی به تساوی رسیده و ۱۷ بازی را باخته است. آخرین رقیب انگلیسی این تیم تاتنهام بود که ۳ فصل پیش یک برد و یک باخت مقابل آن داشتند.
۳۵) ۱۴ برد، ۶ تساوی و ۱۵ شکست حاصل کار لیورپول مقابل تیم‌های ایتالیایی در ۳۵ بازی بوده است. لیورپول همین فصل در مرحله گروهی میلان را در ۲ بازی رفت و برگشت برد.
۴) اینتر در ۴ فصل اخیر در لیگ قهرمانان اروپا فقط ۴ دیدار خانگی از ۱۲ بازی‌اش را برده و آمار خوبی در جوزپه مه‌آتسا نداشته.
۰) لیورپول یکی از تیم‌های بدون شکست مرحله گروهی لیگ قهرمانان است. بایرن‌مونیخ و آژاکس هم هنوز شکست نخورده‌اند.
۱۰) اینتر بعد از ۱۰ سال (فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱) به مرحله حذفی لیگ قهرمانان می‌رسد. این تیم آخرین مرتبه ۱۱ سال قبل (فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰) از مرحله یک‌هشتم نهایی فراتر رفت.
۳۵) محمد صلاح با ۳۵ گل زده در رده نوزدهم برترین گلزنان لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفته است. ستاره مصری با پیراهن بازل و رم هم در این رقابت‌ها گل زده. او فصل جاری ۷ گل زده و در رده سوم برترین گلزنان قرار دارد.

مصدومان و محرومان
نیکولو بارلا تنها محروم این دیدار است و نمی‌تواند در ترکیب اینتر حضور داشته باشد. خواکین کورئا و رابین گوزنس هم مصدومان اینتر هستند. دیووک اوریگی هم مصدوم لیورپول است و احتمال دارد جردن هندرسون کاپیتان تیم هم مثل او نتواند در ترکیب تیم کلوپ قرار بگیرد.

ترکیب احتمالی دو تیم
اینتر:
هاندانوویچ، اشکرینیار، دی‌فرای، باستونی، دامفریس، ویدال، بروزوویچ، چالهان‌اوغلو، پریشیچ، مارتینس و ژکو
لیورپول: آلیسون، آرنولد، کوناته، فان‌دایک، رابرتسون، چمبرلین، فابینیو، تیاگو، دیاس، صلاح و ژوتا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آریا IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    اینتر 1 1 لیورپول

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی