نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
آمار فاجعه بار گلزنی در فوتبال ایران/ رکورد عجیب ۱۱ تیم لیگ برتری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نزدیک به ۶۹ درصد از تیم‌ها در لیگ برتر معدل گل زده‌شان در هر بازی یک گل نیست.

تنها ۵ تیم هستند که معدل گل زده‌شان در هر بازی بیش از یک گل است. ۱۱ تیم همان طور که اشاره شد معدل گل زده اشان در هر بازی به یک گل نمی‌رسد و با گذشت ۱۷ هفته از بازی‌های لیگ برتر ۴ تیم هستند که هنوز شمار گل‌هایشان در هفته‌های سپری شده دو رقمی نشده است.

این آمار می‌تواند بیانگر یک موضوع مهم باشد؛ اینکه در فوتبال ایران نتیجه گیری مهمتر از سبک بازی تیم است و از سویی گرایش تیم‌ها به فوتبال دفاعی بیشتر از فوتبال تهاجمی‌است. از سویی نمی‌توان منکر شد برخی از این آمار هم به مشکلات گلزنی تیم‌ها بر می‌گردد که موقعیت‌های متعددی را در جریان بازی هدر می‌دهند. در هفته سپری شده این موضوع را می‌شد هم در بازی ذوب آهن در برابر استقلال و هم نساجی در برابر پرسپولیس دید.

این آمار در لیگ‌های معتبر دنیا کاملا متفاوت است. به طور مثال در لیگ برتر جزیره از میان ۲۰ تیم حاضر تنها سه تیم هستند که معدل گل زده اشان در هر بازی کمتر از یک گل است. در بوندس لیگا از میان ۱۸ تیم حاضر تنها تیم‌های آرمینا بیله فلد و گریترفورت هستند که تا به این جای کار نتوانسته اند هر ۹ دقیقه به طور معدل یک گل بزنند. در ایتالیا سه تیم انتهای جدول یعنی ونتزیا، جنوا و سالرنیانا هستند که در برابر حریفان فوتبال دفاعی به نمایش می‌گذارند و معدل گل زده اشان در هر بازی کمتر از یک گل است.

این موضوع قابل واکاوی است و دلایل متعددی دارد و یکی از آنها نیمکت لرزان است که مانع از ریسک مربیان می‌شود و آنها با سوت داور ابتدا به فکر حفظ نتیجه صفر – صفر هستند. از میان ۱۱ تیمی‌که معدل گل زده اشان کمتر از یک گل است همه اشان ارایه گر بازی دفاعی در برابر حریفان نیستند و سبک بازی اشان دفاعی نیست و در مورد این تیم‌ها می‌توان گفت به اندازه کافی موقعیت ایجاد نمی‌کنند و شاید قدر موقعیت‌ها را نمی‌دانند. با این آمار در مورد لیگ برتر فوتبال ایران می‌توان گفت یک لیگ تدافعی.

و اما یازده تیمی‌که معدل گل زده اشان در هر بازی کمتر از یک گل است.

۱- آلومینیوم اراک (۱۵ گل زده)

۲- گل گهر سیرجان (۱۶ گل زده)

۳- صنعت نفت (۱۳ گل زده)

۴- فولاد (۱۳ گل زده)

۵- نساجی (۱۶ گل زده)

۶- ذوب آهن (۸ گل زده)

۷- هوادار (۷ گل زده)

۸- تراکتور (۱۳ گل زده)

۹- فجر سپاسی (۷ گل زده)

۱۰- نفت مسجد سیلمان (۸ گل زده)

۱۱- پدیده مشهد (۷ گل زده)  

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی