نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
تست دوپینگ ساوه‌شمشکی در دی ماه منفی بود/  ورزشکار مؤظف است در همه زمان بدنش پاک باشد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با دوپینگ گفت:۱۴ دی پاسخ تست ورزشکار ما منفی بودو بعد از آن ورزشکار به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه به نحوی این مواد نیروزا وارد بدنش شده است.

فرزاد شارکی در مورد اینکه چطور تست ورزشکار المپیکی ما قبل از المپیک منفی بوده اما بعد این تست در المپیک و قبل از مسابقات مثبت اعلام شده است، اظهار داشت: نمونه‌های دوپینگی که  ما می‌گیریم به آزمایشگاه کلن آلمان می‌فرستیم که مورد تایید  وادا است و یکی از بهترین‌ آزمایشگاه‌ها  است. ۱۴ دی پاسخ تست ورزشکار ما منفی بود و این را آن آزمایشگاه به ما اعلام کرد. بعد از آن ورزشکار به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه به نحوی این مواد نیروزا وارد بدنش شده  است.

وی در مورد اینکه پس تست اولیه دوپینگی که گرفته شد چه کمکی می‌تواند به ورزشکار بکند، گفت: آزمایش اول کمکی به ورزشکار نمی‌کند. ورزشکار مؤظف است در همه زمان بدنش پاک باشد و هر زمانی که نمونه آزمایش دوپینگ او مثبت اعلام شد مورد توبیخ قرار می‌گیرد و اعمال جرائم تخلفات بر رویش انجام خواهد شد. وظیفه ورزشکار پاک بودن است و منفی بودن آزمایش اولیه امتیازی برای او محسوب نمی‌شود زیرا آزمایش دوپینگ ورزشکار باید همیشه منفی باشد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با دوپینگ در مورد اینکه چه کسی باید به ورزشکار آموزش‌های لازم را در مورد دوپینگ و مواد نیروزا بدهد، گفت: ورزشکار باید از قوانین مطلع باشد. مواد ممنوعه نباید وارد بدنش شود. ستاد مبارزه با دوپینگ آموزش‌های آنلاین و حضوری برای ورزشکاران دارد و کتابچه‌هایی در این مورد وجود دارد. فدراسیون‌های ورزشی هم از طریق کمیته‌های پزشکی‌شان می‌توانند به ورزشکاران آموزش‌های لازم را بدهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی