مهدی طارمی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

 بازی امشب پورتو با لاتزیو در شروع مرحله حذفی «لیگ اروپا» می‌تواند آمار جالب‌توجه مهدی طارمی را در فصل جاری غنی‌تر کند.

تیم سفید و آبی‌پوش پرتغالی در بازی رفت از مرحله یک‌شانزدهم نهایی دومین جام مهم فوتبال باشگاهی اروپا میزبان حریف نامدار ایتالیایی خود است که ازقضا این تیم نیز معمولاً پیراهنی را به رنگ آبی بر تن دارد، ولی آبی آسمانی و همواره معبود دل نیمه آبی شهر رم بوده است.

شهری که نیمه قرمزدوست آن، تیم آاس‌رم را به‌شدت می‌پسندیده است. بازی در ورزشگاه دراگائو شهر «اوپورتو»ی پرتغال که استادیوم خانگی پرتغال به حساب می‌آید، همیشه الهام‌بخش مهاجم بوشهری و پرتلاش این تیم بوده است. او امسال در ۲۱ بازی خود برای پورتو در لیگ پرتغال زننده ۱۲ گل بوده و ۴ پاس گل هم داده و این آمار طی ۱۹۵۸ دقیقه حضور طارمی در میدان به ثبت رسیده است. یک گل او که از نیمه زمین و با شلیکی قوسی از روی سر دروازه‌بان جلو آمده رقیب در اوایل فصل (شهریورماه) به دست آمد، هنوز نقل قول محافل است و اوایل همین هفته بود که مهاجم اسبق پرسپولیس با زدن یک گل و ساختن گلی دیگر عقب‌ماندگی ۰-۲ پورتو مقابل اسپورتینگ لیسبون را در نیمه دوم نبرد غول‌های این لیگ به تساوی ۲-۲ تبدیل و از این طریق امیدهای مردان سرژ کونسیسائو را برای کسب عنوان قهرمانی و جبران ناکامی‌های فصل پیش حفظ کرد. مطبوعات پرتغالی و کل اروپا نیز کار بزرگ جدید وی را ستودند تا آنجا که یکی از روزنامه‌های مطرح ایتالیا، کشوری که لاتزیو حریف امشب پورتو از آن می‌آید، وی را به ماتادورها تشبیه کرد و جنگاوری توانا خواند.آمار اروپایی طارمی هم در این فصل مثبت و مؤید درخشش وی بوده است.

صرفنظر از گل سالمی که طارمی در دیدار با اتلتیکو مادرید به ثمر رساند و داور آن دیدار با سختگیری نامنصفانه و به دلایلی نامعلوم آن را مردود اعلام کرد، وی در برخی دیدارهای دیگر پورتو در مرحله گروهی نیز چشم و چراغ تیمش جلوه کرد و حتی در روزی که پورتو مقابل لیورپول بسیار ازهم‌گسیخته ظاهر شد و ۱-۵ باخت، تک‌گل تیمش را با یک ضربه سر شجاعانه و فرصت‌طلبانه به ثمر رساند. این گل یک بار دیگر نشان داد مهاجم پیشین باشگاه‌های الغرافه قطر و ریوآوه پرتغال از هیچ نام بزرگی نمی‌هراسد و به دل ماجرا می‌زند و از هر برخوردی استقبال می‌کند و به خاطر همین شهامت است که توانست گلی را در فصل گذشته به چلسی بزند که تا یک‌قدمی کسب عنوان گل برتر سال جهان و تصاحب جایزه معتبر پوشکاش پیش رفت.طارمی که امشب در مقابل لاتزیو هم از سلاح‌های اصلی تهاجم پورتو محسوب می‌شود و تیرهای تازه‌ای را به سوی حریفی نامدار شلیک خواهد کرد، پس از حضوری به طول مدت ۴۹۶ دقیقه طی شش بازی پورتو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند بازکننده احتمالی راه و حضوری طولانی‌تر برای پورتو در لیگ اروپا باشد که این تیم پس از سوم شدن در گروهش و حذف از لیگ قهرمانان، به این لیگ ثانوی و ظاهراً درجه دوم قاره سبز ارجاع شد.

البته حریف پنجشنبه شب پورتو که اواخر هفته بعد در دیدار برگشت میزبان پورتو خواهد بود، تیم کوچکی نیست؛ درست است که لاتزیو در اولین فصل حضور مائوریتزیو ساری در مقام سرمربی این تیم درخشش مورد نظر را نداشته و حائز رتبه‌ای بالاتر از ششمی در جدول «سری A» ایتالیا نیست، اما در فاز تهاجمی بسیار قوی و خطرناک است و از چیرو ایموبیله بهره می‌گیرد که از بهترین گلزنان این لیگ در سال‌های اخیر بوده و امسال هم در ۲۱ بازی زننده ۱۹ گل برای لاتزیو بوده است. این تیم از پدرو رودریگز مهاجم معروف و اسپانیایی سابق بارسلونا و چلسی هم بهره می‌گیرد و دروازه‌بانش هم «په‌په» راینای مشهور است که هموطن رودریگز به حساب می‌آید. بله، امشب احتمالاً رویدادهایی جذاب و خبرهای جالبی در شهر اوپورتوی پرتغال شکل خواهد گرفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهسا IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    اره الان باز اخراج میشه بازی رو خراب میکنه
  • دو ستاره واقعی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    از روی نیمکت تیر شلیک می کنه؟!!! جزو لبست ذخیره هاست
  • علی IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    خب به شما چه بچه های فوضول مهدی جان همیشه در قلب همه پرسپولیسی ها هستی
  • محمد IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    مهدی یکی از بهترین ها است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی