نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
مهدی پاشازاده
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مهدی پاشازاده پیشکسوت استقلال گفت: آمار استقلال مشخص می‌کند در این برهه انتقاد کردن به این تیم طبیعی نیست اما باید یادمان باشد که انتقاد همیشه سازنده است.

مهدی پاشازاده کاپیتان اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره پیش‎تازی استقلال در جدول رده بندی و فاصله سه امتیازی‌اش با رقیب سنتی و همچنین انتقاداتی که باعث ناراحتی فرهاد مجیدی از سبک بازی این تیم شده اظهاراتی را مطرح کرد.

استقلال باز هم برنده شد. اما سوالات نشست خبری باعث دلخوری فرهاد مجیدی شدند. چه اتفاقی پیرامون استقلال در حال رخ دادن است؟

استقلال با کمترین گل خورده، بیشترین گل زده و بدون باخت، آمار خوبی دارد. در چنین شرایطی که تیمی با بهترین آمار در صدر جدول است و فقط برنده می‌شود این قبیل انتقادات طبیعی نیست. شاید این به خاطر اتفاقاتی است که می‌افتد، وگرنه استقلال قطعاً با تفکرات کادرفنی اش بوده که توانسته در صدر جدول پیش‎تاز باشد.

پس چرا از سبک بازی اش انتقاد می‌شود؟

الان همه درباره نتایج استقلال به‌به و چه‌چه می‌کنند اما بدون تعارف، می‌دانیم که سه امتیاز فاصله با تیم تعقیب‌کننده یعنی پرسپولیس، فاصله مطمئنی نیست.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

باید لیگ را به این شکل تشریح کنیم؛ ما لیگی داریم که باید به طور طبیعی در آن ۵ تا ۶ تیم مدعی کسب عنوان قهرمانی باشند. مدعی اصلی قهرمانی پرسپولیس است که مدافع عنوان قهرمانی فصل گذشته بشمار می‌رود. این تیم این فصل مشکلات خودش را داشت و درست اسیر اتفاقاتی شد که در سالهای اخیر برای استقلال به وجود می‌آمد. تیم دیگر سپاهان است که آن هم مشکلات خودش را دارد و گرفتار عدم تجربه نزد اعضای کادر فنی اش شد. از آن طرف گل گهرسیرجان برایش آن اتفاقات رخ داد. مس رفسنجان و آلومینیوم اراک هم در واقع شخصیت قهرمانی ندارند و تازه به لیگ برتر آمده اند. بنابراین در حضور چنین تیم‌هایی و در چنین شرایطی وقتی تیم صدرنشین در بحث موقعیت سازی برای رسیدن به گل کمی‌نوسان دارد انتقادها مطرح می‌شود که آن هم بد نیست و اتفاقا اگر درست باشد سازنده است.

می‌توانید با یک مثال این موضوع را بیشتر باز کنید؟

شما در کشور خودمان به بهترین رستوران می‌روید. رستورانی که بهترین برنج، بهترین گوشت، بهترین روغن و بهترین تجهیزات پذیرایی را برای شما تدارک می‌بیند. وقتی غذا مقابل شما قرار می‌گیرد عطر برنج و رنگ گوشت هوش از سر شما می‌برد ولی وقتی آن را مزه می‌کنید، متوجه می‌شوید غذا نمک ندارد! چرا؟ چون آشپز یادش رفته به غذا نمک بزند و این هیچ چیزی از کیفیت برنج یا گوشت یا روغن به کار رفته کم نمی‌کند ولی آن مزه‎ای که باید به شما بدهد را نمی‌دهد. اگر انتقادی از تیم استقلال می‌شود بیشتر به این دلیل است، وگرنه همه چیز این تیم به لحاظ آماری با شما حرف می‌زند.

مجیدی از کوره دربرود استقلال وارد بحران می شود/ انتقاد از بهترین تیم لیگ طبیعی نیست/ دلیل انتقادها پرسپولیس است

فرهاد مجیدی در مواجهه با انتقاداتی که از سبک بازی تیمش می‌شود کم کم در حال عصبانی شدن است و این را می‌توان در لحن گفتارش در نشست خبری بعد از بازی با ذوب‌آهن و دیدار با تراکتور حس کرد. شروع این رفتارها چه خطری برای مجیدی و تیمش دارد؟

هر فردی شخصیت مختص به خودش را دارد، اما استقلال امروز در موقعیت بسیار بدی قرار گرفته است. همانطور که درباره سپاهان گفتم که اسیر بی تجربگی شد. اینجا هم یک بی تجربگی در مواجهه با انتقادات، می‌تواند استقلال را وارد بحران کند. موضوعی که در امر مربیگری کمتر به آن توجه می‌شود فاکتور فرار از بحران است. سپاهان به خاطر نداشتن همین تجربه از اواخر نیم فصل اول نتایج ضعیف گرفت و حالا به جایی رسیده که با هوادار مساوی می‌کند. این خیلی مهم است که استقلال با یک باخت یا مساوی احتمالی، وارد بحران نشود. چون در آن شرایط است که کادر فنی نه تنها نباید از کوره در برود بلکه باید تیم شوک زده‎اش را از بحران خارج کند و دوباره به جدول برگردد. نگاه کردن به تیمی‌که پایین تر از شما بوده ولی حالا چند امتیاز از شما بالاتر رفته ممکن است ساق‌های بازیکنان شما را بلرزاند و این وظیفه سرمربی تیم است که این بحران را از تیمش دور کند. برعکس اگر سرمربی خودش در تشدید این بحران نقش داشته باشد به یکباره همه تیمهای پشت سرتان از شما رد می‌شوند.

درباره تغییرات صورت گرفته در فدراسیون فوتبال صحبتی ندارید؟

حضور آقای ماجدی به عنوان سرپرست جدید فدراسیون فوتبال را به فال نیک می‌گیریم. همه در این مدت دیدم که او در فدراسیون چطور با تمام وجودش کار می‌کرد. یک فوتبالیست تحصیل‌کرده و زحمتکش. ما که تا دیروز می‌گفتیم چرا فدراسیون فوتبال را به فوتبالی‌ها نمی‌سپارید، حالا که یک فوتبالی آمده باید همه کمکش کنیم و دست به دست هم بدهیم تا فدراسیون به روزهای خوبش برگردد.

با این تغییر و تحول لطمه‌ای به تیم ملی وارد نمی‌شود؟

خیر. اتفاق خاصی نیفتاده که لطمه‌ای وارد شود.

شما جزو موافقان عزیزی خادم بودید یا مخالفانش؟

در حال حاضر به عنوان یک فوتبالی بیشتر دوست دارم بدانم علت برکناری عزیزی‌خادم چه بوده است. اگر خلافی بوده آن را اعلام کنند و اگر نبوده دلیل این برکناری چیست. این حق همه فوتبالی‌هاست که بدانند. چون اگر اعلام نشود ممکن است یک موضوع کوچک را یک کلاغ و چهل کلاغ کنند و آن وقت ممکن است در حق عزیزی‌خادم اجحاف شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پرسپولیس IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    هیچی نیستند
    • دریادلان آبی IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      خداوند منان پشت وپناه فرهاد دریا دل است پس دل پاک اورا به سر منزل مقصود خواهد رساند پس نگران نباشید
    • لنگ مافیائی کثیف IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      خدایا خبر ورزشی دیگه علنی درحال تخریب سرمربی شجاع استقلال است از آقا فرهاد درخواست داریم که به گفته اسطوره مربیگری جهان آقای فرگوسن پنبه در گوش بگذار وصداهای حاشيه را نشنو تا انشالله موفق باشی ایشان می‌تواند کشتی استقلال را به ساحل آرامش برساند تاحسودان کور دل تیمشون به سنگ بخورد
  • آبیییته IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    شاه فرهاد آن موقع که همه برعلیه اش بودند درزمان حکومت سیاه سلطانی فر وعلینژاد منطقی بود وبا منطق استقلال را اداره کرد واز طوفان سهمگین سلطانی فر ونوکرانش به ساحل امن رساند حالا که این خار وخاشاک به جا مانده چیزی نیستند که جلوی شاه شاهان قد علم کنند ایشان بزرگمنش است وهمیشه منطقی باافراد برخورد می‌کند پس نگران نباشید چون هواداران شاه فرهاد رامعتمد خود میدانند
  • /// IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    بسیار مصاحبه مفیدی بود،با تشکر از آقای پاشازاده.
  • امید IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    خود استقلالی ها هم می دانند که این تیم شاه شون نتیجه نمی گیرد و وارد حاشیه می شود
  • محسن IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    آقای پاشازاده استقلال چه با اختلاف یک گل چه چهار گل بازی هاش رو ببره فاصله امتیازی با پیروزی بیشتر نمیشه. استقلال باید برنده باشه که هست و فقط لغزش پیروزی فاصله رو زیادتر می کنه. چرا پیشکسوت استقلال پشت تیم متحد نمی ایسته.
    • سرورکیسه هاییم IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      پرسپولیس سرورته کیسه کش،ما اسم تیممون رو برگردوندیم شما عرضه داری برگردونی؟!نداری؟!هیسسسسسس کیسه کش جیغ نمیزنه
  • تاجی اصیل IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    همه دارن میبینن استقلال خیلی بد بازی کرد اونم مقابل ذوب آهن و تراکتور که به هیچ‌وجه در این فصل وضعیت خوبی ندارن ولی باید به به ، چه چه کنیم! عیبی ندارد تعریف زوری میکنیم ولی فردایی که مقابل چهار تا تیم قدر به مشکل خوردیم از ماست که بر ماست
  • فرساد IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    پیشکسوت ها بجای اینکه دنبال منافع خود باشن بهتره پشت تیم باشن این روزها همه کارشناس شده یکی نیست به اینها بگه شما اول پشت تیمت باش و از تیمتون حمایت کنید بعد نظر ارزشمند کارشناستونو بگین
  • سعید IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    دقیفا همینطوره و شک نکنید مجیدی با یک تساوی قافیه رو باخته
  • مجتبی هاشمی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    استقلال از شیوه مدرن در فوتبال داره استفاده میکنه و هر فوتبالی نمیتونه این مدل فوتبال رو متوجه بشه و به خیال اینها استقلال زیبا بازی نمیکنه.از نظر اینان تیمی که تعداد پاس بالا و حرکات انفرادی و دریبل زیاد داشته باشه موفق.اما حرف اول رو در فوتبال روز دنیا نظم میزنه که استقلال فرهاد منظم فوتبال بازی میکنه و با کمارین پاس موقعیت ایجاد میکنه و کمترین موقعیت به حریف میده
  • داود IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    آقای پاشازاده علت منتخب رئیس فدراسیون شما از مای تماشاچی بهتر میدانی اونم اینه که دستور دستور سیاسی هست نگاه کنید اعضائ هیئت رئیس رو همه آدمای دولتی و سیاسی به غیر از یکی دو نفر حالا کجا به حرف بالا دستیش سر بالا جواب داده بماند.
  • تاج IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    همینه جعلپولیس وقتی نمیتونه جلوی استقلال قد علم کنه از راه های دیگه ای مثل همین کنفرانس های خبری استفاده میکنه حالا بفهمید استقلال توی این 5 سال چه زجری بخواطر فدراسیون رنگی کشید
  • اس اس قهرمان IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    رسانه ها که اغلب طرفدار پرسپولیس هستند می خواهند با هر روشی که شده تمرکز بازیکنان و مجیدی را به سمت امثال انتقادات برده و مانع امتیاز گیری استقلال شوند.مثلا سربازی بازیکنها. قضیه هوادار.شکایت ذوب آهن و گل گهر.ترفندهای کثیفی که درباره رقبای پنج سال گذشته پرسپولیس انجام میشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی