نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
مسعود اقبالی
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارشناس فوتبال ایران گفت: در فوتبال ما چه در رده باشگاهی و چه در رده ملی ملاک انتخاب مربیان بازیکنان ملی و شهرت آنهاست. برخی مدیران می‌خواهند کم کاری خود را پشت این انتخاب‌ها پنهان کنند.

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال و مربی سابق استقلال در مورد وضعیت بلاتکلیف تیم امید ایران مصاحبه ای انجام داد که بخش هایی از آن را در زیر می خوانید:

*به نظرم انتخاب مهدوی‌کیا از ابتدا اشتباه بود. آنهایی که مهدوی‌کیا را انتخاب کردند می‌خواستند از شهرت و محبوبیت او استفاده کنند. مهدوی‌کیا بازیکن بزرگ ملی بوده، کاپیتان تیم هامبورگ بوده و... اما دنیای مربیگری با بازیگری تفاوت‌های زیادی دارد.

*اینکه فقط یک بازیکن مدرک مربیگری بگیرد نمی‌توان او را مربی دانست او باید در مقاطع مختلف در عرصه مربیگری کار کند. ملاک انتخاب مربیان در رده ملی و باشگاهی ما نباید شهرت و محبوبیت باشد. در کشورهای صاحب سبک فوتبال مربیان برای رسیدن به رده باشگاهی لیگ برتر و ملی سال ها کار می‌کنند و در تیم‌های دوم و سوم فعالیت می‌کنند تا بعدها تبدیل به مربی مثل گواردیولا شوند.

*در فوتبال ما چه در رده باشگاهی و چه در رده ملی ملاک انتخاب مربیان بازیکنان ملی و شهرت آنهاست. برخی مدیران می‌خواهند کم کاری خود را پشت این انتخاب‌ها پنهان کنند. در حالی که مربیان باید بعد از کلاس مربیگری در عرصه مربیگری فعالیت کنند. مهدوی کیا به واسطه حضور در فوتبال حرفه‌ای توانست درامد خوبی داشته باشد و شاید ملاک انتخاب او برای سرمربیگری تیم امید محبوبیت و حتی ثروتش بوده باشد تا شاید بتوانند از ثروت او هم در مقطعی استفاده کنند. اکنون هم صحبت از انتخاب حمید استیلی است. استیلی پسر خوبی است اما آیا مربی موفقی هم بوده است؟

*در کنار اسکوچیچ مربیانی مثل کریم باقری و وحید هاشمیان حضور دارند آیا آنها می‌توانند در جام جهانی به اسکوچیچ و تیم ملی ما کمک کنند؟ بنابراین باید ملاک انتخاب مربیان تغییر کند. برخی به دنبال استفاده از شهرت  بازیکنان تازه مربی شده هستند تا خود را پشت سر آنها پنهان کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    مهدوی کیا چندین سال تو مقطع پایه در حال مربیگری وموفقیت هست اینجوری معلومه جنابعالی خوبی
  • آنتی کلام یاوه IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    سوزش کیسه جماعت تمومی نداره
  • فرشچي افشين IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    البته مهدوي كيا در تقلي و صغر سني تجربيات زيادي دارد و حتما" به درد تيم خواهد خورد!!!!
  • ناشناش IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    استیلی دور قبل تیم امید رو نابود کافی نبود؟
  • ح رجائی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    واقعا یک بار استیلی به تیم ملی امید گند زد باز می خوان بیارنش نمیدونم این بشر چه مافیایی پشتش هست که هر جا رفته تیمی که بهش دادن رو نابود کرده باز از یه جای مهم دیگه سبز میشه فوتبال ما چه خبره مهدوی کیا تیم های پایه هامبورگ رو بهش دادن و معلومه قابلیت بالایی داره و تجربه حضور طولانی با مربیان آلمان و اروپا چیز با ارزشی است چند سال می خوان تیم امید رو نابود کنند کشوری که با این همه استعداد سال های سال نتونستن امید های ما رو جوانه بزنند چون نه ثبات هست نه شایسته سالاری و نه برنامه ریزی بلند مدت و همیشه زمان های طلایی رو با عدم تصمیمات درست هدر دادیم و با کلی هزینه به جایی نرسیدیم یا اصولی کار کنید یا هیچ کار نکنید این همه هزینه بی فایده و عیر علمی فقط منابع ما رو تلف می کنه افسوس بی کران
    • ایران من IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      مهم موفقیت مردان پرسپولیسیس...نه موفقیت تیم ملی ایران...لعنت به مافیای فوتبال ایران و مکتب لنگی یسم
  • سامانی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    حرفهای اقبالی فقط تظر خودشه و ارزشی نداره مهدوی کیا سالها در آلمان مربی پایه بوده و این دورها را کذرانده و بسیار مناسب بود . ولی استیلی امتخان پس داده و مردود. شده فوتبال است استیلی بدرد فوتبال باشگاهی هم نمیخوره
  • بهرام اورند IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    میدانید مشکل چیه ؟ توی این مملکت به هرکس رسیدند مصاحبه میکنید و میشه کار شناس. من نمیدونم چرا با این همه کار شناس مملکت ما این همه گرفتاری داره. مثلا سرمربی تیم ملی با این همه موفقیت مورد انتقاد این نا (کارشناسان)قرار میگیرد ،،، و اون سرمربی تیم ملی هم که چه ایرانی و خارجی باشد و نا موفق باز هم همین روال ( نا کارشناسان ) بیکار بدگویی شان ادامه دارد. ما آخرش متوجه نشدیم مشکل این جامعه ورزشی ما از کجا خراب است . این حرفها تمامی ندارد ، به همه گیر میدن چه خوب و چه بد ،،،،، عقده ها و کمبود هایشان و حسادت‌ها و دشمنی ها ادامه دارد . بابا تو رو خدا ول کنید این حاشیه های الکی را برید بکار و زندگی خودتون و مشکلات شخصی خودتان برسید،،،تا کی،،،،،تا کجا،،،،؟
  • As IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    پس باید فرناز جون رو همکار کنیم😆😅😂🤣

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی