۱۳ ستاره سرشناسی که به دلیل سربازی تیم‌شان را تغییر دادند/ سرنوشت تکراری در انتظار ۲ مدافع استقلال
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

طی سال‌های اخیر ستاره‌های زیادی بودند که به دلیل سربازی مجبور شدند در یک تیم نظامی بازی کنند.

این روزها ماجرای سرباز شدن محمد حسین مرادمند و سیاوش یزدانی به یکی از سوژه‌های داغ فوتبال ایران تبدیل شده است. موضوعی که تازگی ندارد و در سال‌های گذشته هم شاهد سرباز شدن ستاره‌های لیگ برتری زیادی بودیم. بازیکنانی که مجبور شدن به جای گرفتن دستمزدهای میلیاردی و بازی در تیمی که متعلق به آن بودند، راهی تیمی نظامی شوند و پول به مراتب کمتری بگیرند. در این گزارش به تعدادی از ستاره‌های سرشناس لیگ برتر می پردازیم که مجبور شدند راهی تیمی نظامی شوند.

حسین ماهینی و آرش افشین

نام این دو بازیکن مطرح فوتبال ایران هم در بین بازیکنانی که کارت پایان خدمت جعلی داشتند وجود داشت. این دو بازیکن در نیم فصل لیگ ۹۴-۹۳ به ملوان پیوستند و خدمت سربازی‌شان را در این تیم گذراندند.

آرش افشین که پیش از ملوان یکی از استعدادهای ناب فوتبال ایران بود، افت شدیدی کرد و دیگر نتوانست کیفیت قبلی‌اش را به نمایش بگذارد. او پس از ملوان به استقلال پیوست و حضور ناموفقی در این تیم داشت. استقلال خوزستان، فولاد (دو مقطع) و شهرداری آستارا دیگر تیم‌هایی بود که افشین برای آن‌ها به میدان رفت. افشین ۳۲ ساله که روزهایی احتمال پیوستنش به لیل فرانسه وجود داشت در حال حاضر نمایش نسبتا خوبی برای خیبر خرم آباد در لیگ دسته یک دارد.

حسین ماهینی اما بر خلاف افشین شرایطش بهتر بود و پس از گذراندن خدمت سربازی به پرسپولیس بازگشت. ماهینی کاپیتان پرسپولیس هم شد و دو قهرمانی لیگ برتر با این تیم کسب کرد. او پس از مصدومیت‌های سختی که در پرسپولیس داشت به نساجی پیوست و در حال حاضر هم در سایپا توپ می زند.

علی حمودی

استارت سرباز گیت از علی حمودی مدافع سابق استقلال و سپاهان و افشاگری علی دایی درباره کارت‌ پایان خدمت جعلی این بازیکن خورد. او که یکی از بهترین مدافعان راست فوتبال ایران در آن سال‌ها بود،با لو رفتن کارت معافیت جعلی اش، در نیم فصل لیگ چهاردهم به تراکتور پیوست.حمودی هم بعد از جدایی از تراکتور دیگر آن بازیکن سابق نشد و افت محسوسی کرد.

مهدی پور، پهلوان و اسماعیلی فر

این سه بازیکن سابق ذوب‌آهن که درحال حاضر جزو ستاره‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان هستند، در نیم فصل لیگ هفدهم از ذوب آهن جدا شدند و برای گذراندن خدمت سربازی‌شان به تراکتور رفتند.

حضور آن‌ها اختلافات زیادی بین دو باشگاه تراکتور و ذوب‌آهن به وجود آورد. هر سه بازیکن پس از پایان خدمت سربازی‌شان به ذوب‌آهن بازگشتند و برای این تیم بازی کردند.

شجاع خلیل زاده و سروش رفیعی

مدافع فیکس تیم ملی که جزو آماده ترین بازیکنان ما در راه رسیدن به جام جهانی بود، مجبور شد برای گذراندن خدمت سربازی خود تیمش را عوض کند. مدافع فعلی تیم‌ملی فوتبال ایران که جزو پرونده کارت‌های جعلی بود،  در نیم فصل لیگ چهاردهم از سپاهان به تراکتور رفت و پس از گذراندن خدمت سربازی دوباره به سپاهان برگشت. خلیل‌زاده بعد ازپشت سر گذاشتن چند فصل موفق در پرسپولیس و کسب قهرمانی‌های مختلف با این تیم راهی فوتبال قطر شد و در حال حاضر مدافع تیم الریان قطر است.سروش رفیعی دوست صمیمی شجاع و بازیکن فعلی سپاهان هم جزو کسانی بود که با مشکل کارت پایان خدمت مواجه شد و طبق دستور نظام وظیفه باید در یک تیم نظامی بازی می کرد. از همین رو سروش هم راهی تراکتور شد و سربازی خود را در این تیم پشت سر گذاشت.

قاسم حدادی فر و احسان حاج صفی

در سال‌هایی که تا این حد حاشیه درباره بازیکنان سرباز وجود نداشت، تراکتورسازی دو بازیکن سرشناس را خدمت گرفت؛ قاسم حدادی فر و احسان حاج صفی. وقتی بازیکنان مطرح ذوب آهن و سپاهان نتوانستند به فوتبالشان به دلیل خدمت سربازی ادامه دهند، امیر قلعه نویی سرمربی وقت تراکتورسازی دست روی آنها گذاشت و حدادی فر و حاج صفی راهی تیم تبریزی شدند. حدادی فر به دلیل کسری خدمتی که داشت نیم فصل در تراکتور بود و ۱۲ بازی برای این تیم انجام داد. همچنین احسان حاج صفی نیز یک فصل و نیم در تراکتورسازی حضور داشت و مجموعا ۳۶۹۲ دقیقه و ۴۵ بازی برای این تیم به میدان رفت. او در این مدت ۹ گل نیز برای این تیم به ثمر رساند.

احمدرضا زنده روح

احمد زنده روح،‌هافبک تیم فوتبال گل گهر سیرجان ابتدای فصل تلاش زیادی داشت تا بتوند خدمت سربازی خود را به تعویق بیاندازد ولی در این امر ناکام بود و دعوتش به اردوی تیم ملی باعث نشد بتواند چنین قانونی را مورد استفاده قرار دهد.زنده روح در گفت‌وگویی توضیح داد که ابتدای فصل برای استفاده از این قانون اقدام کرد ولی به او گفته‌اند حضور در فهرست اولیه تیم ملی ملاک نیست و باید در فهرست نهایی قرار داشته باشد که چنین شرایطی برایش فراهم نبود و به فجرسپاسی رفت تا خدمتش را آنجا سپری کند.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مرادمند دقیقاً شرایطی مشابه زنده روح دارد. او هم مثل‌هافبک سابق گل گهر در فهرست اولیه پیش از بازی با عراق و سوریه در اردو حضور داشت ولی در فهرست نهایی جایی پیدا نکرد و خط خورد. پس او نیز مانند زنده روح شرایط استفاده از این قانون را ندارد.

امید عالیشاه و احمد نوراللهی

دو ستاره پرسپولیس در لیگ شانزدهم و در حالیکه پرسپولیس در کورس قهرمانی با تراکتور قرار داشت، مجبور شدند راهی این تیم شوند. احمد و امید که جزو ستاره‌های لیگ محسوب می شدند، به دلیل کسری خدمت زودتر از موعد مقرر به پرسپولیس بازگشتند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حامد IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    فقط استقلالیا خجالت بکشن که ما تو کورس قهرمانی با تراکتور بودیم و دوتا بازیکنمونو دادیم بهشون. مثه اینه الان یزدانی و مرادمند و از شما بگیریم. (هرچند پیچ میشن به نیمکت) حالا حرف از فرار از قانون نزنن. این مظلومیتونم انقدر که از شما فحش خورد از کسی نخورد. ما که خیلی دوسش داریم. هم تو دربی 6 تایی بود. هم ایمون زاید و خوب یادشه و هم خودش خالق 4 تایی شدن استقلال بود. تازه ننگ پودر و اینام روش هست تا ابد. گفت بذا دوباره محبوب هوادار بشم. کیه که ندونه شما آتویی از کسی داشته باشین و نگین. ما
  • واعظ آشتیانی IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    اما خون کیسه از همه تیم‌ها رنگین تر است و بازیکنان کیسه نباید سربازی برن . تازه شاح پودری تهدید کرده اگر بازیکنانش برن سربازی خودش را میکشه !
  • شوکو پارس IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    به نظرم سران ایران دوچرخه کار بچه ها را درست می کنند
  • حسین استقلالی دوآتشه IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    وحید امیری ترابی ،سید جلال ،لک، رضائیان اینها چرا خدمت نرفته اند درضمن همه آن ۱۳ نفر کارت جعلی داشته‌اند پس اگر امتیاز یا جامی با آن تیم‌ها گرفته‌اند گرفته شود چرا جريمه ایی بابت جعل از آنها نشد
  • ناشناس ۷ IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    خبر ورزشی در مورد ترابی،بیرانوند،رضاییان و امیری و ابرام شکوری چیزی نگفتی
  • شاهین IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    هیچ وقت یادم نمیره که نصف بازیکن های تو زمین تراکتور سرباز بودن و به زور فرستاده بودن این تیم، اونوقت از سکو شعار خلیج ع... میدادن و توهم داشتن حقشونو همه جا خوردن!!
  • 6تقلال IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    البته کیسه کشامدیرعامل نظامی دارندوامیوارندکه سردارعزیزشون کاری براشون انجام بده که اگرچنین باشه وچنین بشه برای خیلی چیزهابایدمتاسف شد
  • دریکوند IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    لطفا در مورد ستاره وحید امیری هم‌توضبح دهید
  • شیش در چار IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    حالا جالبه همین دوچرخه سوارا از قهرمانی پاک حرف میزنن...تو این چندسال اگه گزارشی تهیه شه از کارایی که کردن میتونن علاوه بر قهرمانیشون تو دسته سه ، فسادشون رو هم تو گینس ثبت کنن
  • رضا IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    تراکتور موقع سربازی بازیکنان تیم نظامیه. موقع حساب رسی خصوصیه. موقعی بدهی بالا میاره از مس 400 میلیارد میریزن به حساب بدهیاش. قشنگ رژیم صهیونسیتیه
  • کیسه کش IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    همه باید برن خدمت فقط کیسه کش ها نباید برن چون قانون برای آنها نامفهومه و جزو استثنا ها هستند
  • پرسپولیس قهرمان6 IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    کیسه کش های گدای مفلوک و مقهور بجای خزعبلات بی اساس این پست بخونن مخصوصا اخری امید عالیشا و احمد نور که کل بازیکنای کیسه انگشت کوچکه و موی زیربغلشون هم نمیشن تو دوران بقول خودشون بابا مسعود درحالی که با رقیب مستقیممون تراکتور رقابت قهرمانی داشتیم رفتن تیم رقیب .اخه کیسه چقده بی بته و مفلوک و حقیرین .درضمن پرسپولیسیا چرا جواب این احمق های گدا را درست و حسابی نمیدن .تو فصل اول برانکو که نایب قهرمان شدیم و قبل استارت 6قهرمانی متوالیمون درست خوندین به امید خدا این فصل و امسال ششمین قهرمانی متوالیمونه .درحالی که استقلال خوزستان یه تیم شهرستانی بود و خیلی راحت میشد مثل قهرمانی های ناحق و ناچیز کیسه بابا مسعود ما رو قهرمان کنه اونم با تفاضل گل دوم شدیم .((بخداوندی خدا قسم از کیسه مفلوک تر و حقیرتر و بی اصل و نسبتر و گداتر و هوچیگر نیست و نمیاد و نبوده.التماس تفکر و تعقل گرچه این جماعت بوزینه از عقل و تفکر بوی نبردن
  • محمدطاها IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    خب آقای نویسنده در مورد جعلی بودن کارت پایان خدمت وحید امیری به استناد صحبت های سردار باران چشمه و همینطور کارت معافیت بازیکنانی مثل ترابی و بیرانوند که به چه ترتیب و با یه نامه وزارت ورزش به سازمان وظیفه صادر شد نظری ندارید؟! وحید امیری بدون بازی در تیمهای نظامی‌ همچنان در پرسپولیس بازی می‌کند چطور ممکن است بازیکن تیم‌ خاص از کارت پایان خدمت جعلی استفاده کرده باشد اما بدون بازی در تیمهای نظامی مجوز بازی گرفته باشد؟!امروز برخی ها چنان‌ در طبل آزمون عدالت سازمان نظام وظیفه می‌کوبند و خواستار برقراری عدالت در اعزام بازیکنان استقلال به سربازی هستند فراموش کردن که چطور بازیکنان تیم خاص از راه های مختلف سربازی رو‌ پیچوندن..
  • علی IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    بعضی مسائل آبی و قرمز نداره تاج بدون مرادمند و سیاوش براحتی قهرمان میشه پس حق چندین میلیون جوون ایرونی رو پایمال نکنید
    • حسین IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      امیری طی سال‌های 93 تا 95 موفق به دریافت کارت پایان خدمت با معافیت پزشکی به واسطه جراحی سال 91 خود شده بود و در ادامه نیز بعد از سرباز گیت لیگ برتر که منتهی به ابطال کارت پایان خدمت تعداد زیادی از بازیکنان شاغل شده بود، بار دیگر در کمیسیون حاضر شده که مدارک او البته برخلاف دیگران مورد تایید قرار گرفته است.
  • محمدطاها IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    و اینکه بر کسی پوشیده نیست که دشمنان استقلال با براه انداختن سربازی دو مدافع استقلال و جار و جنجال رسانه ای و خواستار برقراری عدالت و اعزام این دو بازیکن به سربازی مثل سایر جوانان نیستن آنها از ادامه روند صدرنشینی استقلال با وجود دو عنصر دفاعی مستحکمش به وحشت افتادن، ولی کور خوندن آنها با نیت شومشون نمیتونن به استقلال ضربه بزنند..
  • سلمان LU ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    اخه قانون استقلال فرق داره چرا باید برن خدمت باید معاف بشن کل تیم استقلال!حتی گابریل هم باید بشه سردار پین
  • کیسه حقیر IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    بفرما بعد یه عده بی عقل برای فرافکنی میان میگن چرا احمد و امید سربازی نرفتن:)
  • آرمان DE ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    این خبرو خبرگزاری باشگاه پرسپولیس کار کرده؟! در مورد امیری و ترابی هم یه توضیح می‌دادید! بعدش کدوم یکی از اینایی که گفتید وسط فصل رفتند سربازی؟! استقلال که نگفته معاف بشن گفته تمدید بشه
  • نیما IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    استقلال فرق داره ها
  • mohsen IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    قانون باید برای همه یکسان و برابر باشد خون این دو نفر که از بقیه قرمز تر نیست که بخواند قانون رو نادیده بگیرند این دو تا هم مثل بازیکنان بقیه تیم ها باید بروند خدمت مقدس سربازی تمام
  • حیدر IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    اونا بازیکنای تیمهای دیگه بودن ما استقلالیم و بازیکنانمون هیچ جا نمیرن🤣
  • عیسی IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    فقط مانده استقلالیها برای معافیت سربازان فراری خود دست به دامن فیفا شود. یک بازیکن یزدانی کلا هفت دقیقه برای تیم ملی بازی کرده ودیگری مرادمند هم یک باردعوت شده وحذف شده حالا به گفته مدیران استقلال آنها سرباز قهرمان هستند بچه های مردم برای این مملکت قتل و عام شده اند حالا آقایان برای یک جام حلبی که آن هم معلوم نیست بگیرند هرروز به بهانه‌های مختلف از به خدمت رفتن دوبازیکن زپرتی خود تفره میروند خود وبچه هایشان که نمیروند بماند دیگران را هم تشویق به نرفتن میکنند حالا خوب است مدیر عامل باشگاه استقلال خودش نظامی بوده ودارد سنگ اندازی میکند
  • حق کش های جهنمی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    میشه راجع به مدت و زمان حضور عالیشاه و نورالهی در تراکتور توضیح بدین و البته علت کسر خدمتشون !! ضمنادر مورد ماجرای سربازی ترابی هم اگر اطلاعاتی هست توضیح بفرمائید چون با تراکتور بست با سایپا مشکل پیدا کرد اما در پرسپولیس بازی کرد !! آنهم زمانی که گویا هم مشمول بود هم پنجره پرسپولیس بسته بود دیگه بسه در مورد سربازی وحید امیری خودشه همه چی رو گفته !!!!!
  • 4444 TR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    امیری وترابری کجا رفتن سربازی. بازی امیری وترابری با کارت جعلی
  • ننگ بر مافیای لنگ IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    لنگیا با مطرح کردن سربازی و جوسازی دنبال این هستن که امثال سیاوش یزدانی رو از تیم ملی حذف کنن تا ×کنعان در اتوبوس هوس × رو هر جوری که هست به تیم ملی قالب کنن
  • حرف زدن روی هوا افتخار کیسه IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    بفرما ستاره های ما هم رفتن
  • ضیا LU ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    پس درسته که وحید امیری وترابی سربازند
  • ناشناس IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    امیری و رضاییان کجا خدمت کردن
  • حمید IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    عالیشاه اول فسخ کرد بعد فهمید سربازه رفت تراکتور پنجره بسته پیروزی شد بخاطر احتیاج برگشت به اونجا علیرغم اختلاف با برانکو چون نمیتونستن قرارداد ببندن ولی گفتن چون بدای سربازی رفته از قرارداد قبلش استفاده کنه ولی تا اونجایی که من یادمه فسخ کرده بود و منصوریان خواست بیاردش استقلال اگه مافیای رسانه و فدراسبون و غیره میذارن به این قضیه هم رسیدگی بشه به قرارداد جعلی طارمی که رسیدگی نمیکنن
  • 4444 IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    از وحید امیری چه خبر بازیکن تیم سوگلیتون با جعل کارت پایان خدمتش که بخاطرش دارین جانماز آب میکشین
  • کجا از اینجا بهتر IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    لنگی ورزشی کشت خودش و سر سربازی این دو نفر. احیانا نمیخواهید راجع به جعل سربازی وحید امیری و ترابی و رضاییان مطلبی کار کنید.
  • جعل& پو& لیس IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    امیری چطور کارت پایان خدمت جعلی دارد راجع اون هم گزارش تهیه کن قطعا معروفترین غایب سربازی باید ترابی باشد که فعلا بازی میکند
  • رستگار IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    سلام.لطفا در مورد وحید امیری، حامد پاکدل ،مهدی ترابی، رضاییان و...هم گزارشی تهیه بفرمایید.ممنون
  • بهروز IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    کم اوردید برید بوغ بزنید کیسه کشا
  • تیرغیب IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    با درود فوتبالیستها نیز مانند تحصیل کرده ها باید خدمت مقدس سربازی را بگذرانند حتی اگر در تیمی مانند پرسپولیس کبیر بازی کنند
  • امین IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    ممنون که نوراللهی و عالیشاه رو به این گزارش اضافه کردید و در موارد دیگه هم کمی تغییر تو متنش دادید و به نام خبرورزشی منتشر کردید. https://www.isna.ir/news/1400120100565/%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%AA-%D8%AC%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D9%86%D8%A7%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B4

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی