نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پیروز قربانی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیروز قربانی کاپیتان اسبق استقلال گفت: همه باید به نظر فرهاد مجیدی احترام بگذاریم، اگر اقتدار سرمربی زیر سؤال برود، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و باید اجازه بدهیم این مساله درون خانواده استقلال حل شود.

پیروز قربانی در خصوص ماجرای به وجودآمده برای وریا غفوری در حاشیه تمرین روز گذشته استقلال و اینکه آیا این اتفاق در این مقطع به تیم آسیب می‌زند یا باید در موارد انضباطی بخرود جدی صورت بگیرد، اظهار داشت: وقتی شما در یک مجموعه با حدود ۴۰ نفر سروکار دارید، طبیعی است تفکرات مختلف در آن مجموعه وجود دارد و همه باید خودشان را با تفکرات سرمربی هماهنگ کنند. به نظر من همه باید به نظر فرهاد مجیدی احترام بگذاریم. گذشته از اینکه غفوری هم بازیکن بزرگ و ارزشمندی است، اجازه بدهیم این مسأله را خودشان درون خانواده خودشان حل کنند. طبیعتا هم باشگاه و هم فرهاد مجیدی منافع تیم را در نظر می‌گیرند و غفوری هم می‌داند که باید در آن چارچوبی که تعیین شده حرکت کند.

پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه آیا معتقد است نظم در درجه اول قرار دارد، گفت: کاملا، اقتدار سرمربی اگر زیر سؤال برود، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و کل ارکان باشگاه دچار اختلال می‌شوند. همه باید به نظر باشگاه استقلال، فرهاد مجیدی و کمیته انضباطی احترام بگذاریم. طبیعتا باشگاه هم تصمیمی می‌گیرد که به نفع مجموعه تیم باشد. وریا هم بازیکن معمولی نیست. بازیکن بزرگ و کاپیتان این تیم است. امیدوارم این مسأله را درون خودشان حل کنند. ما دورادور قضاوت می‌کنیم و بهتر است به نظر  و تصمیم باشگاه استقلال و مجیدی احترام بگذاریم.

وی در گفت‌وگو با تهران ورزشی، در مورد اینکه ممکن است برخی بگویند حساب کاپیتان باید از بقیه بازیکنان جدا باشد، عنوان کرد: اتفاقا کسانی که در یک تیم بزرگ‌تر هستند باید بیشتر از بقیه مسائل را رعایت کنند تا الگویی برای جوانان باشد. ما کاملا در جریان اتفاقات رخ‌داده نیستیم. خود باشگاه نظرات دو طرف را دریافت می‌کند و تصمیمی می‌گیرد که به نفع باشگاه باشد. من که بیرون هستم نمی‌توانم خیلی دقیق قضاوت کنم. به عنوان طرفدار استقلال طبیعتا باید به نظر سرمربی احترام بگذارم.

کاپیتان استقلال یک بازیکن معمولی نیست اما.../ وریا باید بیشتر از بقیه نظم و انضباط را رعایت کند/ یزدانی و مرادمند سربازهای این کشور هستند

قربانی در خصوص اینکه اگر این اتفاقات شرایطی به وجود بیاورد که امتیازگیری و بردهای استقلال مختل شود، اظهار داشت: این اتفاق نمی‌افتد ولی به هر حال بازهم می‌گویم نظم در درجه اول اهمیت قرار دارد. شاید شما بر اساس این مسأله یکی دو بازی را از دست بدهید ولی مطمئنا کل فصل را در اختیار خواهید داشت.

کاپیتان اسبق استقلال در مورد اینکه آیا جدایی دو بازیکن سرباز این تیم یعنی مرادمند و یزدانی باعث آسیب می‌شود، گفت: طبیعتا، آنها در سیستم بازی استقلال جا افتاده‌اند. دو بازیکن تأثیر گذار هستند و اگر قرار باشد به خدمت سربازی بروند، استقلال لطمه می‌خورد.

وی با اشاره به قانون سربازی برای ورزشکاران تصریح کرد: این قضیه باید یک جایی حل شود. من مخلص همه نیروهای مسلح هستم. پدر خود من نظامی بوده ولی الان دیگر نباید سربازی را در مسائل سربازی و جنگی ببینیم. بازیکنی که در میادین بین‌المللی برای کشور افتخار کسب می‌کند از دید من سرباز است. کسی که در المپیادهای مختلف مدال می‌آورد و پرچم ایران را بالا می‌برد، او هم سرباز است. باید قانونی بیاورند که بالاخره این جزو خدمت سربازی‌شان حساب شود. نمی‌شود که سربازی را فقط در مسائل نظامی، تفنگ دست گرفتن و... ببینیم. کسانی که بیرون از این مملکت در هر زمینه‌ای افتخار کسب می‌کنند، سرباز ایران هستند، بهتر است قانونی تصویب شود که این همه لطمه نخوریم.

قربانی افزود: ضمن اینکه همه می‌دانیم سربازی دو سال از عمر مفید همه را تباه می‌کند. من در مورد فوتبال این را می‌گویم. همه شاهد بودیم دو سال از عمر فوتبالیست ما در خدمت سربازی تباه می‌شود. یعنی مسیر پیشرفت او ناگهان مختل می‌شود. صاحب‌نظران جلسه‌ای بگذارند و همفکری کنند. حیف است، این همه استعداد داریم. خیلی‌ها به خاطر سربازی رفتند فوتبالشان تمام شد.

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه آیا سرباز قهرمان شامل مرادمند و یزدانی هم می‌شود، گفت: وقتی مرادمند با پیراهن استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان نماینده این مملکت عرق می‌ریزد، افتخاری هم کسب شود برای کشور ایران است. می‌توانند اینها را جزو سربازان حساب کنند. چه اصراری است که لباس سربازی بپوشد و به آموزشی برود. برخی دوستان می‌گویند قانون باید برای همه رعایت شود. این خیلی خوب است ولی باید تعریفمان از سربازی عوض شود.

وی تصریح کرد: در دنیا دیگر همه چیز در مسائل جنگی و نظامی خلاصه نمی‌شود. می‌توانیم با فوتبال یا ورزش پوزه کسانی را که چشم دیدن ما را ندارند، به خاک بمالیم. یعنی می‌توانیم با قوی‌تر شدن در ورزش همان طور که در مسائل علمی قوی هستیم، خودمان را به دنیا نشان بدهیم و بگوییم ما یک کشور مترقی هستیم. کل کشورهای دنیا این کار را انجام می‌دهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • یک استقلالی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    صحبت های بسیار پخته ای توسط ایشان مطرح شد امیدوار مشکل بازیکنان سرباز استقلال و پرسپولیس هر چه سریعتر حل بشه .
    • یه ایرانی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      بله ایشون شخص قابل احترامی هستن، مخصوصا در نظریات کارشناسی که میدن شان خودشونو حفظ میکنن، خودم بالشخصه احترام زیادی برای امثال ایشون قائلم، ولی یه استقلالی محترم ما مشکل سربازی نداریم، امیدوارم بازیکنهای شما هم با این بی تدبیری تیم حقوقیتون زیاد ضربه نخورن
  • عشق IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    آقای در تیمهای باشگاهی پول می گیرند چه ربطی به سربازی دارد
  • پرسپولیس قهرمان ابدی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    آقای محترم خدمت کردن درلباس مقدس سربازی عمرتلف کردن نیست دولت درحق شما فوتبالیستها خیلی ارفاق وگذشت کرده این استعدادها نبایدفقط درجهت پرکردن جیبهاشون باپولهای آنچنانی باشه این شتریه که درخونه هرپسرایرونی خوابیده صغیرکبیروپولداروندار وفوتبالیست وغیره وذالک نداره واین فرمایشات شماباعث تشویش اذهان عمومی میشه وشماهیچ ارجحیتی نسبت به بقیه مردم عادی ندارین وهیچ منتی هم ندارین خیلی هم دلتون بخوادبازیکنان تیمتون توتیم ملی بازی کنن
  • علیرضاا GB ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    دیدم پیروز مصاحبه کرده گفتم بخونم این آدم حرف حساب میزنه بعد دیدم نه بابا اینم به وقتش خوب ساز میزنه. مرد مومن ما مهندس دکتر کارمند شغل آزاد وقفه دو ساله تو زندگیمون با سالی نهایت نهایت نهایت صد میلیون دویست میلیون دست انداز و چاله نیست برای شما اساتید که ماهی انقدر در میارین سخته ؟ می‌خوام صد سال سیاه نرید افتخار بیارید قهرمانان اگه منتی سر ما دارین
  • بیات IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    با رفتن ونرفتن این دو بازیکن پسرباز بودن ویا نبودن آنها مشکل نیست اما چرا باید گروهی ؟الان را را بخواهند بکنند پیراهن ؟برای اینکه خودشان را به آون بالا ها برسانند لعنت بر قهرمانی که ناجوانمردانه بخواهند از تیم دیگری بگیرند .لعنت بر کسانی که هرگز قلبشان با این نظام نیست اما این دونفر را بهنونه قرار دادن برای اینکه تیم محبوب خودشان به قهرمانی برسانند وای بر شما ها.
  • سعید IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    چرا معلم ها به سربازی نمی روند؟
  • javad US ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    dar morede sarbazy dorost migoyad valey dar morede Moradvane ca Yazdany, ta onjayee man didam in aghayan aragey barayeh teameh meli narikhtand, dar hichkodam az bazyha naboudand
  • كمك سرپرست IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    حق با كاپيتان تيم است تامام!
  • ققنوس IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    درود آفرین بر شاگرد مکتب حجازی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی