نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
مربی آلومینیوم: خیلی از داوران  شناسنامه فوتبالی آقای خطیبی را نمی‌دانند/ سرمربی ما حرف زشتی شنید که تمرکزش از بین رفت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک معتقد است که برخی داوران در دیدارهای لیگ برتر و مقابل تیم‌های قدرتمند، ضعیف‌کشی می‌کنند.

محمود خرمزی مربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک که به دلیل محرومیت رسول خطیبی در نشست خبری پیش از دیدار این تیم مقابل مس رفسنجان شرکت کرده بود، اظهار داشت: حقیقتاً اگر بخواهم در مورد مسائل فنی بازی صحبت کنم، خیلی راحت می‌توانم از خوب بودن تیم مس رفسنجان، پرمهره بودن آنها و داشتن بازیکنان تأثیرگذارشان بگویم، اما صحبت کادر فنی تیم آلومینیوم چیز دیگری است. ما از نظر فنی صحبتی نداریم و شاید فقط در یک بازی به لحاظ فنی خوب نبودیم که آنهم در دیدار با پدیده در اراک بود که آن بازی با تساوی ۲ - ۲ خاتمه یافت. صحبت اصلی ما طبق نظر کارشناسان در مورد داوری‌هاست که تیم آلومینیوم در نیم‌فصل اول بیشترین ضرر را از این ناحیه متحمل شد.

وی افزود: اگر امتیازهایی که با اشتباهات داوری از دست دادیم به تیم ما اضافه می‌شد، اکنون ۳۱ امتیازی بودیم و در رده چهارم قرار داشتیم. به این شکل با اعتمادبه‌نفس بهتری هم مقابل حریفان قرار می‌گرفتیم. داوران ما بیایند یک نمونه نشان بدهند که سرمربی تیم ما به آنها بی‌احترامی کرده یا حتی صحبت غیرفوتبالی با آنها انجام شده است. به هیچ عنوان از سوی کادر فنی و مدیریتی ما، صحبت غیرفوتبالی با داوران نشده است.

مربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک با تمجید از رسول خطیبی و گذشته او، گفت: سرمربی ما مربی بزرگی است، بازیکن بزرگی بوده و در رده‌های پایه، کاپیتان تیم ملی بوده، کنار بزرگان فوتبال ایران بازی کرده و در هامبورگ و بوندس‌لیگای آلمان حضور داشته است. خیلی از این داورانی که الان قضاوت می‌کنند، شاید شناسنامه فوتبالی آقای خطیبی را نمی‌دانند که کجاها بوده و در چه تیم‌هایی بازی کرده است. باید احترام این کسوت را هم بدانیم. ما یاد گرفتیم به پیشکسوت احترام بگذاریم.

خرمزی خاطرنشان کرد: کار من فنی است و باید فنی صحبت کنم، اما بالاخره در بازی پیش می‌آید که مربی دادی بزند و صحبتی کند که تحت فشار بازی است. باید به مربیان حق داد. بهترین مربیان دنیا هم کنار زمین داد می‌زنند و صحبت می‌کنند. به شخصه در بازی با پرسپولیس، چیزهایی دیدم و شنیدم که واقعاً در شأن فوتبال ما نیست. ما یک علیرضا فغانی در داوری داریم که همه باید او را الگو قرار دهیم که بزرگ و کوچکی برایش مهم نیست و قضاوت برای او اهمیت دارد. فغانی اصلاً ضعیف‌کش نیست، اما برخی از داوران ما ضعیف‌کشی می‌کنند. مگر ما دو دست داریم و آنها ندارند یا برعکس؟! چرا داور بله قربان گوی بازیکنان حریف است و با بازیکنان ما با لحن دیگری صحبت می‌کند؟! خب بگویند ما بیاییم چیزی نگوییم و وقتی بازی تمام شد هم تشکر و خداحافظی کنیم.

وی ادامه داد: در بازی با فولاد آقای زاهدی‌فر شاهد است که کادر فنی ما بعد از بازی از آنها و قضاوت خوب‌شان تشکر کرد، با این حال که اتفاقات زیادی در اهواز افتاد. تا کسی به من حرفی نزند، چیزی نمی‌گویم، اما سرمربی ما حرف زشتی شنید که تمرکزش از بین رفت. خواهش من از کمیته داوران این است که دیدگاه‌شان نسبت به تیم آلومینیوم را اصلاح کنند. مردم اراک هم این شهر را دوست دارند و آلومینیوم هم هزینه می‌کند. یک سوت اشتباه باعث می‌شود، امتیاز از دست بدهیم. ما شش امتیاز در نیم‌فصل اول از دست دادیم و در بازی با پرسپولیس هم تک به تکی داشتیم که حالا نمی‌گویم گل می‌شد یا نمی‌شد. این درددلی بود که می‌خواستم عنوان کنم و صحبت فنی ندارم، فقط می‌خواستم بگویم حق بچه‌های ما در داوری‌ها در حال ضایع شدن است و امیدوارم دیدگاه بهتری نسبت به داوری‌ها داشته باشند تا دیگر متضرر نشویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی