نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
مقایسه رونالدو و مسی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با وجود این که کریستیانو رونالدو مورد انتقاد هواداران منچستریونایتد قرار گرفته، ولی از لحاظ آماری از رقیب دیرینه‌اش لیونل مسی که او هم فصل اولش را در پاری‌سن‌ژرمن سپری می‌کند، تا اینجای فصل وضعیت بهتری دارد.

انتشار آمار نشریه «سان» نشان می‌دهد، عملکرد کریستیانو رونالدو از لیونل مسی تا اینجای فصل بهتر بوده؛ با وجود اینکه خیلی‌ها فصل این فوق‌ستاره در منچستریونایتد را «کابوس» می‌دانند.

فوق‌ستاره ۳۷ ساله پرتغالی تابستان سال گذشته در انتقالی دراماتیک به اولدترافورد بازگشت. اگرچه رونالدو نتیجه‌ای که می‌خواست را نگرفت، اما همچنان آمار بهتری نسبت به مسی دارد که در اولین فصل خود با پاری‌سن‌ژرمن روزهای سختی را تحمل می‌کند.

بدون در نظر گرفتن یک بازی رونالدو برای یوونتوس قبل از پیوستن به شیاطین‌سرخ، ستاره یونایتد ۲۸ بار در تمامی رقابت‌ها به میدان رفته است. آمار ۱۵ گل او (از جمله ۹ گل در ۲۲ بازی در لیگ برتر) از ۷ گل مسی در ۲۱ بازی بهتر است و فقط دو گل در ۱۵ بازی لیگ ۱ فرانسه از او به ثبت رسیده است. علیرغم ۵۰۴ دقیقه بازی بیشتر (۲۲۹۶ نسبت به ۱۷۹۲)، رونالدو همچنان نسبت گلزنی بهتری با ۱۵۳ دقیقه به ازای هر گل در مقایسه با ۲۵۶ دقیقه مسی دارد.

حتی با ۸ پاس گل مسی در مقابل ۳ پاس گل رونالدو، مهاجم پی‌اس‌جی با نتیجه ۱۸-۱۵ در مجموع تأثیرگذاری روی گل‌ها پیش است. ستاره یونایتد همچنین تعداد شوت‌های بیشتری دارد (۱۰۵-۷۹) و لمس توپ در محوطه جریمه حریف او بیشتر است (۱۷۲-۹۶).

مسی ۳۴ ساله موقعیت‌های بیشتری خلق کرده، پاس‌های بیشتری با میزان موفقیت بهتری داده، لمس توپ و مالکیت توپ کمتری دارد. او همچنین بدشانس هم بوده و ضرباتش ۹ بار به تیرک دروازه خورده و رونالدو فقط یک بار. بازیکن آرژانتینی تنها ۵ بار در آفساید بوده در حالی که برای رونالدو در این فصل یونایتد ۲۵ بار پرچم زده شده است. 

اما حتی اگر رونالدو از نظر آمار فردی جلوتر باشد، به نظر می‌رسد این مسی است که به تعداد جام‌های خود اضافه می‌کند. منچستریونایتد قصد قهرمانی در لیگ برتر را ندارد، در حال حاضر از جام اتحادیه و جام حذفی هم حذف شده است، به این معنی که تنها شانس آن‌ها برای کسب مدال و پایان دادن به خشکسالی جام، لیگ قهرمانان است. با این حال، پاری‌سن‌ژرمن به خوبی در مسیر کسب دهمین قهرمانی خود در لیگ ۱ قرار دارد، علیرغم باخت ۳-۱ در مقابل نانت، و به نظر می‌رسد احتمال اینکه تا پایان راه اروپا ادامه دهد بیشتر است.


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    مسی جاش بارسا است نه پی اس جی رونالدو هم جاش رئال مادرید است نه منچستر یونایتد سلطان فقط رونالدو
    • سلطان مسی IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      جای کسی همیشه تو بارسا خواهد نه تو پی ای جی. امیدوارم ژاوی بتونه مسی رو برگردونه و دوباره مسی بترکونه تو گل زدن. مسی همیشه تو بارسا بهترین بوده.ابان من فکر میکنم موقعیتی که بازی می‌کنه بدردش نمیخوره و باید پستش رو عوض کنن که اینطوری نشون بده همون مسی هستش. مسی تو همیشه سلطانی 🇦🇷🇦🇷🥇🥇🥇👑👑👑
  • مسی پادشاه IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    مسی بهترین بازیکن و رونالدو کیلویی چند
    • ستون فوتبال رونالدو IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      اینا همش مزخرفه از لحاظ اماری رونالدو بهترینه ❤❤رونالدو❤❤
    • رونالدو شاه IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      معمولن برعکسه 😐😐😐
    • احمدرضا IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      بر عکث گفتی بیچاره رونادو عشق
  • Y IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    لطفا تو مقایسه‌ای که میکنید بگید اختلاف سنی و وضعیت فیزیکی هر بازیکن رو ، اینجوری منطقی تره با اینکه سن رونالدو بیشتره ولی کیفیتش بهتره اونم تو لیگ انگلیس .... الکی جبه نگیرید هیچکس اراده ،تلاش و عطش برد کریس رو نداره . اینکه تو تیم پاریس با این همه ستاره جام بگیری اصلا قابل مقایسه نیست .... بماند اینا از تیم ته جدول فرانسه هم سه تا میخورن بطور عجیبی
  • Omid IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    عشق یعنی رونالدو
  • مهدی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    آخه یکی نیست به این پشمک بگه رونالدو هشتا بازی بیشتر کرده چرا مقایسه نمیکنی بعد مسی بازی سازه مهاجم نوک که نیست دریبل های مسی دوبرابر رونالدو خلق موقعیت هم همینطور دوتاشؤنم اسطوره ان اما به جزئیات بیشتر توجه کنید میفهمید کی بهتره
  • کریس کبیر IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    جونم کریس
  • ارتش تاجی IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    اگه مسی برگرده رونالدو ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ درصد بمیگرده کینگ CR7
  • ناشناس IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    با اینکه طرفدار رونالدو هستم ولی برای مسی نگرانم چون مسی بازیکن خوبی بود در بارسا ولی الان در پی اس جی افت کرده
  • مسیییی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    دنیا مسی مسی بهترین همه گل های رونالدو پنالتی بهترین بازیکن جهان messi

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی