تصاویر اتفاقی در امارات؛ قهرمانان ایرانی کاراته جهان مجری سرگرمی شدند
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان فجیره در حالی برگزار شد که سه ملی‌پوش کاراته ایران در اقدامی عجیب به اجرای نمایش سرگرم‌کننده پرداختند.

نخستین مرحله رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان در سال ۲۰۲۲ در روزهای گذشته و در غیاب ایران در شهر فجیره برگزار شد. با این حال در اتفاقی عجیب سه تن از ملی‌پوشان جوانان کاراته ایران اقدام به بونکای (اجرای کومیته نمایشی) پس از برگزاری دیدارهای مرحله نهایی کردند.

«صالح اباذری»، «مهدی خدابخشی» و «کیوان بابان» سه ملی‌پوش کاراته بودند که به صورت شخصی به امارات سفر کردند تا در روز پایانی مسابقات به اجرای نمایشی بپردازند. اتفاقی که به هیچ عنوان شایسته این قهرمانان که بارها در میادین مختلف توانایی فنی خود را اثبات کردند و همچنین کاراته ایران که به عنوان یکی از قدرت‌های برتر دنیا مطرح است، نبود.

اجرای نمایشی برای بازیکنان حرفه‌ای که مدعی حضور در میادین معتبر جهانی هستند و حداقل دو نفر از آنها همراه با کومیته تیمی ایران روی سکوی قهرمانی جهان و آسیا ایستاده‌اند، به هیچ عنوان نمی‌تواند دلیل فنی و منطقی داشته باشد. به نظر می‌رسد این بازیکنان فراموش کرده‌اند که نه تنها این رفتار برای جایگاه فردی آنها در کاراته دنیا خوب نیست، بلکه اعتبار کاراته ایران را نیز زیر سؤال می‌برد. این بازیکنان باید از خود بپرسند کدام یک از قهرمانان جهان حاضر به انجام این کار در مسابقات گذشته شده‌اند؟

این نفرات و سایر نمایندگان کاراته ایران در طول تاریخ این رشته بارها با هنرنمایی در میادین معتبر جهانی و آسیایی، دنیا را وادار به تحسین نمایندگان کاراته ایران کرده‌اند، اما این بار با اقدامی بچه‌گانه و عدم توجه به جایگاه کاراته کشورمان، تنها برای سرگرمی روی تاتامی در امارات حاضر شدند.

حال سؤال این است که فدراسیون کاراته در جریان این سفر و اقدام عجیب این ملی‌پوشان بوده است یا نه؟ ملی‌پوشانی که به نظر می‌رسد به هیچ عنوان قدر خود را نمی‌دانند و با کوچکترین پیشنهادی که شاید در پشت آنها مسائلی فراتر از ورزش نیز وجود داشته باشد، حاضر به انجام هر کاری می‌شوند.

این موضوع نیازمند واکنش جدی مسئولان فدراسیون کاراته است تا یک بار برای همیشه تکلیف خود را با ملی‌پوشان مشخص کنند.

تصاویر اتفاقی در امارات؛ قهرمانان ایرانی کاراته جهان مجری سرگرمی شدند

تصاویر اتفاقی در امارات؛ قهرمانان ایرانی کاراته جهان مجری سرگرمی شدند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدحسین IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    باید پذیرفت که جوان های الان، جوان های دهه شصت و هفتاد یا جوان های اوایل انقلاب نیستند. اون موقع ها جوان هامون امید به زندگی و امید به کشور و آینده مملکت داشتند. اما الان چی؟ دنبال جایگاه های عالی از لحاظ مالی و کیفیت زندگی هستند. متاسفانه کسانی که تصمیم گیرنده هستند مملکت رو به سمتی بردند که دغدغه اصلی مردم و جوان ها شده پول و ثروت و هرکسی هم که دنبال علم و اعتلای پرچم این مملکنت هست بعد از مدتی دلسرد میشه و مهاجرت می کنه متاسفانه این چیزها تماما عواقب نادانی و بی خیالی مسئولین مملکت و سران کشور هست
  • آنالیزور DE ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    برای تامین هزینه های ورزش در سطح قهرمانی ، فدراسیون و کمیته المپیک چکار کرده ؟ چرا یکطرفه به قاضی میرید ؟ آقای نگارنده اگر فرزند شما در سطح قهرمانی و ملی فعالیت کنه ، حضرتعالی قادر به تامین مخارجش هستی ؟ آیا همین ۳ قهرمان آنقدر غرق پول هستن که خودشون به اختیار بلیط و هزینه هاشون رو تامین کنن و برن همچین کاری کنن ! یقینا" در پس پرده مورد بحث اماهایی هست که در صورت عیان شدن ، صورت قضیه رو تغییر خواهد داد . منافع ملی برای هر فردی مهم هست ، اما در صورتی که برای حاکمیت هم افراد جامعه مهم باشن و به نیازهاشون رسیدگی بشه . کلی از ورزشکاران ملی در رشته های مختلف با هزینه شخصی تمرین میکنن و درآخر با هزینه شخصی زیر پرچم ایران در مسابقات شرکت میکنن و افتخار آفرینی میکنن ، همین باعث شده که فکر کنیم روال و منوال به همین ترتیب هست و سطح توقعمون برای رعایت برخی موارد بالا رفته .
  • محمدعلی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    بهتر بود جای کوبیدن ملی پوشان از نقش فدراسیون و دلیل حضور نداشتن تیم ایران در لیگ مینوشتید.چند تا جوان در خلاء مدیریت و نداشتن امید به سیستم باهزینه شخصی برای دیده شدن تلاش کردن
  • مهدی IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    تکلیف روشن کنه؟ تکلیف چی ؟ سال هاست ک تکواندو کاراته دارن جور خعلی از رشته های ورزشی حتی فوتبالو میکشن و توی جهان المپیک میدرخشن اما وضع زندگی واقعا بدی دارن اگ میخواید تکلیف روشن کنید تکلیف زندگی ورزشکارای حرفه ای روشن کنید ک بخاطر ی مقدار پول و گذر زندگی ب هر پیشنهادی بله ندن واقعا جای تاسف داره
  • قدرت IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    به نظر میرسه این روشی برای اعتراض به عملکرد فدراسیون کاراته است. پس از لغو کاراته از بازیهای المپیک ، فدراسیون کاراته ایران رفبتی برای اعزام ملی پوشان به بازیهای این چنینی ندارد و این در حالی است که شرکت در این مسابقات در بدست آوردن رنکینگ برای ورزشکاران قهرمانی حیاتی می باشد. مگر طول عمر ورزش قهرمانی چند سال است؟ ورزشکارانی که در اجرای نمایش شرکت کردند یک صدا و مسالمت آمیز به فدراسبون اعتراض کردند به جهان اعلام کردند ما نفس میکشیم و هستیم اما بدانید که با ما چه برخوردی می شود. دیری نخواهد پایید که این ورزشکاران هم با عدم توجه مدیران ورزش ،تن به مهاجرت داده و حاصل یکعمر تلاش را زیر پرچم کشور دیگری به اثبات برسانند. همان کاری که چند ده قهرمان ملی کردند و مدیران هم عین خیالشون نیست و سر ماه حقوق چند ده میلیونی رو گرفته و این یعنی دهن کجی به حیثیت یک ملت.
  • ع IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    مقصر مسوولین محترم ورزش و دست‌اندرکاران شأن هستند کدوم ورزشکار غیر فوتبالیستها زندگی آرام و بدون دغدغه ای دارند آقای مسوول ورزش تو وقتی خواب بودی و اون مسوولی که فکر دزدی و اختلاس بود این عزیزان بخاطر پول چنین ننگی رو قبول کرده اند جانم فدای رهیر
  • حبیب IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    نویسنده!تمام زندگیم توسط شهرداری نابود شداصلا تو این مملکت جای نیست برم شکایت بکنم!من میفهمم تو امثال تو هیچی تمیفهمید.اونا میفهممن کارشان درست.میباشد..شاید به رگ نداشتت برخورد
  • اسداله US ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    تیترتون آزاردهنده و یک طورهایی اهانت آمیز هستش .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی