رومن آبراموویچ
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رومن آبراموویچ مالک میلیاردر چلسی از زندگی در بریتانیا منع شده زیرا از او به عنوان یکی از توانمندسازان کلیدی رژیم ولادیمیر پوتین نام برده شده است.

گزارش شده است که رومن آبراموویچ مالک روسی چلسی عملاً از زندگی در بریتانیا منع شده است. این میلیاردر ماه‌هاست که در خانه باشگاه فوتبال خود در جنوب غربی لندن، استمفوردبریج، دیده نشده است.

اخراج آبراموویچ؟

پس از انتقاد از الیگارش‌های روسی در پی مسمومیت‌های سالزبری، او درخواست خود را برای ویزای سرمایه‌گذاری ردیف ۱ بریتانیا در سال ۲۰۱۸ پس گرفت.

به گزارش نشریه «سان» منابع ارشد امنیتی می‌گویند بعید است که این مرد ۵۵ ساله دیگر اجازه زندگی در بریتانیا را پیدا کند. طبق گزارش‌ها، مقامات اداره مهاجرت تحت دستورالعمل‌هایی قرار است تا امکان اقامت آقای آبراموویچ را، که صاحب یک عمارت ۱۲۵ میلیون پوندی در نزدیکی کاخ کنزینگتون است، در بریتانیا غیرممکن کنند. گفته می‌شود که پرونده وی توسط «واحد پرونده‌های ویژه» وزارت کشور در حال رسیدگی است.

این امر پس از آن صورت گرفت که روز سه‌شنبه نمایندگان مجلس از آقای آبراموویچ به‌عنوان یکی از ۳۵ الیگارشی که توسط الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه به‌عنوان «تقویت‌کننده‌های کلیدیِ دزدسالاری» تحت مدیریت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور معرفی شده‌اند، نام برده شد. او به شدت نزدیکی خودش به کرملین را انکار می‌کند و معتقد است کاری انجام نداده که مستلزم اعمال تحریم‌ها علیه او باشد؛ زیرا بریتانیا در بحبوحه افزایش تنش‌ها با اوکراین به دنبال اعمال تحریم‌ها علیه روسیه است.

آقای آبراموویچ در سال ۲۰۱۸ شهروند اسرائیل شد تا بتواند ۶ ماه در بریتانیا بماند. او اکتبر گذشته از پاسپورت اسرائیلی خود برای سفری کوتاه به لندن استفاده کرد. با این حال، یک منبع ارشد به نشریه سان گفت که هر گونه تلاش از سوی الیگارشی برای درخواست ویزای دائم مطمئنا رد خواهد شد.

ارتباط رومن آبراموویچ با جنگ روسیه – اوکراین/ بریتانیا علیه مالک چلسی/ او با رژیم پوتین هم‌دست است!

ثروت آبراموویچ

ثروت آقای آبراموویچ ۸٫۴ میلیارد پوند تخمین زده می‌شود. او علاوه بر اموال عظیم خود، دارای چندین قایق تفریحی است، از جمله سولاریس ۴۵۰ میلیون پوندی که دارای سیستم تشخیص موشک است. آقای آبراموویچ هرگز تابعیت بریتانیا را نداشته و پول خود را از فروش دارایی‌های خریداری شده از دولت در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به‌دست آورده است.

او در سال ۲۰۰۳ وارد باشگاه چلسی شد و با کمک ژوزه مورینیو این تیم را از رقیبی نه چندان خوب به غول لیگ برتر تبدیل کرد. بخش عمده‌ای از ثروت آبراموویچ در بریتانیا را میتوان در Evraz یافت، غول فولاد و معدن که در بورس لندن فهرست شده است.

شرکای پوتین

در روز سه‌شنبه لیلا موران، نماینده لیبرال دموکرات، فهرستی را خواند که نام آقای آبراموویچ را در کنار دیگر الیگارشی‌ها از جمله علیشیر عثمانوف، سرمایه‌گذار آرسنال نشان می‌داد.

لیز تراس، وزیر امور خارجه از بیان اینکه آیا آقای آبراموویچ هدف تحریم قرار خواهد گرفت یا خیر امتناع کرد، اما اشاره کرد به اینکه دیگران نیز هدف تحریم قرار خواهند گرفت. او گفت: «ما فهرست بلندبالایی از کسانی که در اقدامات رهبری روسیه شریک هستند داریم. اگر روسیه از عقب‌نشینی نیروهایش امتناع کند ما به افزایش فشارها ادامه می‌دهیم و بانک‌ها، نخبگان و شرکت‌های مهم بیشتری را هدف قرار می‌دهیم. این در مورد تحمیل درد به پوتین و تحقیر سیستم اقتصادی روسیه در طول زمان و هدف قرار دادن افراد نزدیک به پوتین است. کاری که ما باید انجام دهیم این است که آن را تا حد امکان دردناک کنیم.»

ارتباط رومن آبراموویچ با جنگ روسیه – اوکراین/ بریتانیا علیه مالک چلسی/ او با رژیم پوتین هم‌دست است!

آقای جانسون دیروز با مقامات ارشد درباره راههایی برای افزایش فشار بر مشاغل روسی و افراد مرتبط با کرملین گفت‌وگو کرد. نخست‌وزیر به مجلس عوام گفت که دولت موج بعدی تحریم‌ها را به پیش می‌برد که تمام بانک‌های روسیه، همه الیگارش‌ها و همه افراد روسی را از جمع‌آوری پول در بازارهای لندن باز می‌دارد.

وزیران همچنین در حال طراحی برنامه‌هایی برای توقف استقراض کرملین در بازارهای مالی بریتانیا هستند. باب سیلی، نماینده حزب محافظه‌کار، گفت که جریان پول‌های کثیف که از روسیه وارد بریتانیا می‌شود به این کشور آسیب می‌زند. سر استارمر، رهبر حزب کارگر گفت که زمان پایان دادن به عصر معافیت الیگارشی فرا رسیده و باید بدانند که این کشور دیگر خانه چپاول آنها نخواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی