درآمد بلاگری از اسپانسری استقلال و پرسپولیس بیشتر است/ تعداد قهرمانی‌ها روی ارزش گذاری تاثیر ندارد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی و مدیرعامل شرکت فرابورس گفت: باعث خفت است که درآمد یک بلاگر وسایل آرایشی در فضای مجازی بیشتر از اسپانسری باشگاهی با ۳۰، ۴۰ میلیون هوادار است.

حسین قربان‌زاده در نشست با مصطفی آجورلو مدیرعامل و پیشکسوتان استقلال اظهار داشت: تمام تلاشم این است که در این دقایق کوتاه نکاتی را کاملاً صادقانه و از روی دردمندی عرض کنم تا در مسیر آغاز شده به مسیر مطلوب برسیم. آقای آجورلو، ان‌شاء‌الله پانزدهم اسفند دربی بی‌بازنده داریم. در روز میلاد امام حسین (ع) با اتفاقی که می‌افتد استقلال و پرسپولیس منتفع می‌شوند و واگذاری آنها آغاز خواهد شد.

استقلال و پرسپولیس حیات خلوت هیئت دولت در سال‌های گذشته بودند!
وی افزود: مردم هنوز نسبت به اتفاقاتی که قرار است این روزها بیفتد، واکنشی ندارند، چون فقط وعده شنیده‌اند. از سال ۱۳۷۶ به صورت جدی بحث واگذاری مطرح شد و از سال ۱۳۸۸ این دو باشگاه در لیست واگذاری هیئت دولت رفتند. من که سلول‌هایم درگیر اجرای این کار است، قاطعانه عرض می‌کنم پانزدهم اسفند ماه بحث واگذاری آغاز می‌شود. بدون تعارف باید بگویم متأسفانه این دو باشگاه حیات خلوت هیئت دولت در سال‌های گذشته بودند. دولت‌ها و وزرای ورزش و جوانان به همراه هیئت مدیره روی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اتوریته داشتند و به دنبال مقاصدشان بودند.

برخی شاخک‌ها نسبت به واگذاری استقلال و پرسپولیس حساس شده‌اند
رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در تاریخ، صورت‌های مالی حسابرسی شده سرخابی‌ها منتشر شد. در آنجا مشخص شد که چه بر سر این دو باشگاه آمده است. هیچ قرارداد اسپانسری دیده نمی‌شود که شکایت نشده باشد. مدیرعاملی آمده و با اسپانسری قرارداد بسته و سپس مدیرعامل بعدی با شکایت آن اسپانسر روبه‌رو شده است. این چرخه ادامه داشته است، با وجود اینکه همه با چشم می‌دیدند، این مسیر اشتباه طی شده است، اما این بار این تو بمیری، با آن تو بمیری فرق دارد. در بدهی‌های استقلال، یک میلیون و ۳۵۹ هزار یورو به استراماچونی، ۵۸۷ هزار دلار به میلیچ، ۱۱۳ هزار دلار به پادوانی و یک بازیکن خارجی دیگر وجود دارد. شاید مدیری بگوید به دلیل فشار هوادار مجبور شده است بازیکنی را جذب کند. در بحث واگذاری دیگر یک هیئت ناظر وجود ندارد و ناظرش هوادار خواهد شد. با این شرایط، یک مدیر عمراً قراردادی ببندد که نتواند به اطلاع مردم برساند. آغاز این درمان از هفته پیش بود، هر چند برخی شاخک‌ها نسبت به این قضیه حساس شده‌اند. به چه علت فردی که ۲۰ سال پیش در خارج از کشور تراکنش مالی برقرار کرده، صورت مالی آن ثبت نشده است؟ ثبت وقایع مالی اولین شرط حکمرانی شرکت‌هاست. شفافیت در ثبت صورت‌ها، انضباطی مالی می‌آورد.

درآمد بلاگر وسایل آرایشی بیشتر از درآمد اسپانسری باشگاهی با ۳۰ میلیون هوادار است
قربان‌زاده تصریح کرد: می‌دانم با ۱۰ درصد، مالکیت و مدیریت باشگاه منتقل نمی‌شود، اما اگر به مردم بدهید دیگر رهای‌تان نمی‌کنند. شرکتی که هوادار دارد، باید پول بیاورد. باعث خفت است که بلاگر وسایل آرایشی در فضای مجازی درآمد استوری‌اش از درآمد اسپانسری باشگاهی با ۳۰، ۴۰ میلیون هوادار بیشتر است! این را باید به کجا گفت؟ به جبلی رئیس سازمان صداوسیما گفتم این سازمان کاسه گدایی به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس داده است، چون حق‌شان را نمی‌دهند. وقتی حق باشگاه داده نشود، باید صد جا بروند تا حمایت‌شان کنند. باشگاهی که هوادار دارد، نیاز به حمایت ندارد، بلکه نیاز به احقاق حق دارد. گرفتن حق پخش تلویزیون در این ۱۰ درصد می‌آید و آن وقت است که با این ۱۰ درصد پاشنه در صداوسیما را در می‌آورند.

راهی که برای واگذاری شروع شده، بی‌بازگشت است
«راهی که برای واگذاری شروع شده، بی‌بازگشت است». وی با بیان این جمله ادامه داد: من شرمنده آقایان دولتشاهی، سمیعی، آجورلو و دیگر دوستان هستم که چقدر در سازمان خصوصی‌سازی مزاحم‌شان شدم تا این راه به ۱۵ اسفند ختم شود. در وزارت اقتصاد و دارایی به شدت پیگیر واگذاری بودم. من از ریش گرو گذاشتن به تهدیدی رسیدم که اعلام کردم در صورتی که این اتفاق نیفتد، استعفا می‌دهم.

گفتند ارزش استقلال و پرسپولیس برابر نباشد بیچاره می‌شوید!
رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی یادآور شد: در بحث ارزش‌گذاری باشگاه استقلال که این روزها قصه‌ای شده است، باید بگویم ارزش استقلال بیشتر از اینهاست، ولی مقتضیات من را درک کنید. قانون می‌گوید شرکتی که در بورس نرفته است، باید توسط کارشناس رسمی دادگستری قیمت‌گذاری شود. هیئتی از متخصصان تشکیل شد که بدون ملاحظه‌کاری در مورد برند دو باشگاه تشکیل جلسه دادند. چطور می‌شود باشگاهی را با ۳۰، ۴۰ میلیون هوادار به نسبت درآمد سالیان گذشته‌اش یک عدد تعیین کنید؟ شاید مدیری در گذشته بی‌عرضه بوده که نتوانسته درآمدزایی کند. با چه فرمول و عددی رقم تعیین شده است؟ توضیحاتی چند ساعته از برند رئال مادرید تا پارامترهای داخلی را بررسی کردند و در نهایت گفتند هیچ راهی نداریم تا اینکه نسبتی بین درآمد و برند را تعیین کنیم. بحث تعداد قهرمانی‌ها در رقم تأثیری ندارد. نسبت درآمد سال گذشته به ضریب رشد در پنج سال با نرخ ۲۵ درصد کم و تبدیل به یک رقم پایه شد. روزی که قرار به ارزش‌گذاری شد، اولین توصیه‌شان این بود که رقم را مساوی کنید، وگرنه بیچاره می‌شوید. شخص وزیر اقتصاد و دارایی و وزیر ورزش و جوانان در هیئت واگذاری حضور داشتند. کارشناس رسمی دادگستری هم حضور داشت. ما به وزیر ورزش و اقتصاد و دارایی گفتیم کیلویی عدد نگویید. اینجا کارشناس حضور دارد تا عدد و رقم را با منطق بگوید.

زمین فوتبال برای استقلال و پرسپولیس یک معدن است به شرطی که حق‌شان را بدهیم
قربان‌زاده تصریح کرد: صورت‌های مالی در روند ارزش‌گذاری تغییر نمی‌کند، مگر کاری که آجورلو کرد. ایشان گفت ملکی را که دولت با استقلال مشارکت دارد، تفکیک فیزیکی می‌گیرد و طبق مصوبه هیئت دولت ۱۶ هزار متر به ۲۰ هزار متر کمپ مرحوم ناصر حجازی اضافه می‌شود. اتفاقی که قرار است بیفتد جشن ملی است و تنها کسانی که ریگی در کفش‌شان باشد، مخالفت می‌کنند. مسیری انتخاب شده که یک ریال دولت برندارد. زمین فوتبال برای استقلال و پرسپولیس یک معدن است به شرطی که حق‌شان را بدهیم. امیدوارم در این مسیر سنگ‌اندازی نکنند. در سال جدید هم نماد در بورس باز می‌شود تا سهم دولت به زیر ۵۰ درصد برسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاجی اصیل IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    آقای رئیس بورس میشه بفرمائید ملاک قیمت گزاری شما چی بوده پس؟این نسبت درآمد سال گذشته به ضریب رشد در پنج سال با نرخ ۲۵ درصد کم و تبدیل به یک رقم پایه رو میشه بیشتر توضیح بدین؟چون به همین شکل هم که میفرمائید استقلال با فروش مجید حسینی و الهیار و قایدی بیشتر درآمد داشته که؟؟ قرمزا چی فروختن که ملاک درآمد زائیشون شده و رقمشون بیشتر از استقلال دراومده؟؟ شاید شما تازه وارد این بحث و کلا فوتبال شدین ولی ما هوادارا که با فوتبال زندگی میکنیم روز به روز این اخبار رو میدونیم!!اگر کیلویی قیمت ندادین میشه بفرمائید چطور باشگاهی که یه روزی بعد از رئال مادرید توی کل دنیا بیشترین سرمایه رو داشته و هشتاد سال قدمت داره قیمتش توی بورس از باشگاهی که عمر فعالیتش به پنجاه هم نمیرسه و هیچ رقمه توی افتخار و مقامهای بین المللی برابری نمیکنن باهم،بیشتر شده؟چرا مایملک استقلال رو که بنیاد و سازمان تربیت بدنی تصاحب کردن به خودشون برنمیگردونن؟؟ما از امثال شماها چیزی نمیخوایم فقط و فقط حق خوده استقلال رو بهش بدین و نیاز به هیچ کدوم از شماها و دایه های مهربانتر از مادر هم نداریم!!یا این قیمت گزاری باید تصحیح بشه یا ای
    • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      جناب ، توقع داری باشگاهی که هنوز فینال واقعی آسیا رو ندیده و تازه رسیده جز دویست باشگاه دنیا ارزش برندش بیشتر از باشگاهی باشه که جز صد باشگاه برتر دنیاست و حداقل دو فینال واقعی آسیا در سالهای اخیر، پنج قهرمانی پیاپی لیگ و قهرمانی فینال حذفی در همین چند سال داره؟! چه حرف مسخره ای در مورد قدمت گفتی! مثلا الان باشگاه پارما ایتالیا باید خیلی ارزش داشته باشه چون قدیمی تره؟! این باشگاه ورشکست شده دقیقاً مثل باشگاه شما که یه باشگاه ورشکسته با کلی بدهی هست و نصف همین ارزشی هم که براش تعیین کردن نداره. بنده خدا ، برو خدا رو شکر کن که دولت پشت تیمت هس وگرنه اینا این ده سال چه خروجی داشته؟! فقط هزینه بوده و هزینه، بدون هیچ دستاوردی. حالا لیگ ایران بهونه میاوردین ، آسیا هم وزیر بود که شیش تا، شیش تا می‌خوردین؟ خدا وکیلی، بعد انقلاب پنج تا بازیکن بزرگ و لژیونر داشتین؟! منطق هم چیز بدی نیست ولی خب تعصب باعث شده چشمتون رو ببندین و قصه بگین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی